Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg ønsker å kjøpe en hårkur. Har tørt, krøllet hår. Har ikke farget det på en stund og har aldri brukt hjemmefarge. Mener ikke jeg har veldig slitt hår, men det er tørt og brusete slik krøllete hår ofte er. Hvilken av følgende bør jeg velge: til tørt hår? til meget tørt hår? til brusete hår? Jeg tenker vel kanskje at det er like greit å velge den til meget tørt hår for å få mest mulig pleie når man først skal kure håret?? Eller vil den gjøre håret for tungt, slik at jeg heller bør velge en av de to andre?
Pingting Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har ikke brukt disse produktene, så jeg aner ikke hvor effektive der er. Du kan jo prøve den tiltørt hår først og om ikke det er nok, kjøpe den for ekstra tørt? (PS: Jeg er veldig glad i denne)
Essie_ Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har brukt den første du nevner. Syns den var god, men vet jo ikke hvordan den er i forhold til de andre. (Nå bruker jeg denne - er kjempefonøyd.)
hufsa! Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Heia,jeg har prøvd både rosa og gul..begge er kjempegode..Har brukt rosa mest pga den liker jeg i shampo også.Den gule shampoen er ikke god syntes jeg.Den lilla vet jeg ingenting om.
Glynis Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Nå vet jeg ikke hvor godt du liker krøllene dine og om du pleier å dempe dem eller gjøre dem ekstra krøllete, men jeg har krøller som jeg elsker og hvis jeg bruker de hårkurene som gir mykt og glansfullt hår (f.eks Redken All Soft) så mister krøllene spensten. Det er en veldig god kur for tørt hår, og det blir jo fint og mykt og sunt, men ville ikke brukt den til krøllet hår. Dette gjelder flere hårkurer som er for tørt hår såklart.
Gjest TS Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Nå vet jeg ikke hvor godt du liker krøllene dine og om du pleier å dempe dem eller gjøre dem ekstra krøllete, men jeg har krøller som jeg elsker og hvis jeg bruker de hårkurene som gir mykt og glansfullt hår (f.eks Redken All Soft) så mister krøllene spensten. Det er en veldig god kur for tørt hår, og det blir jo fint og mykt og sunt, men ville ikke brukt den til krøllet hår. Dette gjelder flere hårkurer som er for tørt hår såklart. Takk for innspill, har tenkt på dette også. er jo klar over sammenhengen mellom tørt og krøllet hår (tidligere hadde jeg glatt og fuktrikt hår) og ønsker ikke å miste krøllene mine. Jeg vil jo aldri får helt glatt hår, så ønsker da heller å gå for å beholde krøllene. Men så ønsker man ikke altfor tørt og brusete hår heller.... Burde jeg da heller kanskje prøve den kuren som skal hjelpe mot brusete hår? Noen som har erfaring med dette? Vil den gi fukt, men samtidig ikke fjerne krøllene?
Haris Pilton Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Takk for innspill, har tenkt på dette også. er jo klar over sammenhengen mellom tørt og krøllet hår (tidligere hadde jeg glatt og fuktrikt hår) og ønsker ikke å miste krøllene mine. Jeg vil jo aldri får helt glatt hår, så ønsker da heller å gå for å beholde krøllene. Men så ønsker man ikke altfor tørt og brusete hår heller.... Burde jeg da heller kanskje prøve den kuren som skal hjelpe mot brusete hår? Noen som har erfaring med dette? Vil den gi fukt, men samtidig ikke fjerne krøllene? Jeg hadde permanent i 7-8 år, og det aller beste hårproduktet jeg brukte i den perioden var kerastase sin hårkur, en helt oransje boks. Krøllene ble helt utrolig myke, spretne og definerte. Jeg hadde supertørt hår, siden permanent sliter på håret. Jeg fikk også mer krøller av den. Av alle hårprodukter jeg noen gang har brukt er det det eneste jeg virkelig vil anbefale. Hvis du går til en frisørsalong og spør etter hårkuren for krøllete/tørt hår finner de den nok til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå