Gå til innhold

Gjett om det er nordmenn?

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest Wrangler

Fy søren altså! Det finnes så utrolig mange sutrete folk, de tar ALT personlig som om alt i verden dreier seg om dem selv. De syter og klager til alt og alle for den minste ting.

Men sier de ifra til den det gjelder??

Sier de at spøken/kommentaren/etc ikke var morsomt??

Neeeidaaaaa! De skriver innlegg på innlegg på KG, i avisa, lapper i trappeoppganger, sure lapper legges igjen på felleskjøkkenet om at "den som ikke laget mer kaffe men tok siste kopp er teit".

syt syt syt!

måtte jo sjekke da, og tenkte det nok - de er NORSKE!

arrgghhhhh!!

:nigo:

puh, det var godt å få det ut.

ps. les en bok om konflikthåndtering: "folkeskikk og usikk på jobben" av Jan Atle Andersen, psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wrangler

Jepp, og dermed har man en folkenasjon som er syk for den minste lille bagatell, som sykemelder seg og holder seg hjemme uten å bli en del av løsningen.

(ps. ja det finnes de som har grunn til å være sykemeldte, noter dere at dette er på skråblikk og generalisering)

Alltid DE ANDRE, aldri seg selv...Merkelig nok! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Har dessverre sett eksempler på det, ett av dem kommer jeg aldri til å glemme..!

En dame på 34 år, jobber i butikk og tjener lite. Tryner i kosten på jobbe, forstuer ankelen, blir sykmeldt i 1 uke. Fortsetter å klage på smerter så blir hun sykmeldt ytterligere etterhvert pga slappedask av en lege, skryter i vennekretsen om hvor lett det er å bli sykmeldt. Samtidig skaffer hun seg en jobb på den andre butikken i bygden, så hun får lønn for å sitte hjemme sykmeldt, samt inntekt fra jobben hun på papiret ikke skal være i stand til å utføre. Jeg faller og brekker ankelen og må skrus i hopes, sykmeldt en god stund, i følge henne er jeg en lat faen som aldri sku hatt penger for noe som helst. Må nevnes at dette er bygdadyret vårt som ingen tar seriøst, men likevel noe å nevne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wrangler

Noen kjøreregler for de "fornærmede":

(igjen tatt av boken "folkeskikk og uskikk på jobben av jan atle andersen)

Lær deg kommunikasjon! Husk at gimikk, ordlyd, gester, kroppsspråk, tonefall er med på å farge språket. Kall en spade for en spade.

Slutt å FØL så helsikes mye! Du kan føle kulde, smerte, glede, sorg. Si det du faktisk mener, synes, tror.

Tro på det som blir sagt, du er ikke tankeleser eller synsk. Ikke tillegg andre meninger de ikke har.

"Jeg prioriterer nøye før jeg irriterer meg" - Hanna Kvanmo (det er DU som blir irritert, sur, gretten, sover dårlig - men forandrer svært svært lite på andres oppførsel, du er heller i fare for å bli sett på som den sure, geseftige naboen)

Snakk med noen, ikke om noen. Snakker du om noen er du baktaler og en del av en konflikten.

Øv deg på tålmodighet. Det er ditt liv, dine følelser, ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wrangler
  WildRider skrev:
Har dessverre sett eksempler på det, ett av dem kommer jeg aldri til å glemme..!

En dame på 34 år, jobber i butikk og tjener lite. Tryner i kosten på jobbe, forstuer ankelen, blir sykmeldt i 1 uke. Fortsetter å klage på smerter så blir hun sykmeldt ytterligere etterhvert pga slappedask av en lege, skryter i vennekretsen om hvor lett det er å bli sykmeldt. Samtidig skaffer hun seg en jobb på den andre butikken i bygden, så hun får lønn for å sitte hjemme sykmeldt, samt inntekt fra jobben hun på papiret ikke skal være i stand til å utføre. Jeg faller og brekker ankelen og må skrus i hopes, sykmeldt en god stund, i følge henne er jeg en lat faen som aldri sku hatt penger for noe som helst. Må nevnes at dette er bygdadyret vårt som ingen tar seriøst, men likevel noe å nevne :fnise:

I know what you mean...

Har en sånn på jobben, driver å øver meg i tålmodighet med h*n... (personen er psykisk syk, personen vet jeg tidligere har vært deprimert - så nå overføres alle den personen følelser og håpløshet på meg.) Men skal da ikke være meg imot å ha mer selvinnsikt enn denne personen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrangler skrev:
Tro på det som blir sagt, du er ikke tankeleser eller synsk.

Ikke tillegg andre meninger de ikke har.

Disse burde innlemmes i regelverket for KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...