Morgause Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Dette er et totalt usaklig innlegg og kun ment som en ublåsning fra min side før jeg sprekker og knuser noe. Naboene over meg bråker noe så inn i helvetes mye på kvelden rundt middagstider. Jeg har forhørt meg i bygget og det er ingen andre som opplever at de over bråker like mye som mine naboer gjør. Jeg har til og med hatt folk på besøk som reagerer på hvor lenge og hvor høyt de bråker. Til slutt gikk jeg lei og gikk opp dit. Det viser seg at de er asiatiske. Det bor fire stykker der oppe i en enhet som er beregnet på to mennesker. De forstod ikke norsk og da skjønner jeg jo hvorfor de skriftlige klagene ikke hjelper. Og da må jeg bare si.. Var det virkelig noen overraskelse at de var utlendinger? Hm? Nei, det var ikke det! Ihvertfall ikke for meg. Det lå søppel utenfor leiligheten, samt en del store planter. Det så rett og slett ikke ut. Og dette er så utrolig typisk og har forekommet på hvert eneste sted jeg har bodd. Utlendingene har rett og slett ikke forstått den norske normen for hvordan man oppfører seg. Blæh!
Gjest Wrangler Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 hahahahahahhha! Jeg synes ikke synd på deg. Så usaklige argumenter ligner ikke grisen. "man får de naboene man fortjener!"
Gjest WildRider Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Betyr vel ikke at noe at de er utlendinger, vel. Nordmenn kan være like jævlige og enda verre, du er bare uheldig med naboene
Morgause Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2008 Jeg er alltid uheldig med naboene! Russere som stjeler mat, asiatere som bråker etter at det skal være stille, en pakistaner som skremte vettet av meg ved å møte opp halvnaken i døra og ikke minst de som bosetter seg i en studenthybel med kone og to barn. Hvorfor? Hvorfor?!
Gjest WildRider Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Bruker å si at alle folkeslag og nasjoner har sine svin de som alle andre, og at man ikke skal ta alle for en. Men du har visst den evnen å tiltrekke deg uønskede naboer uansett hvor de kommer fra? Skikkelig bad luck.
Gjest Wrangler Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror at TS har meget uforløst sinne, irritasjon og selvforakt - kom deg til psykolog. For jeg nekter å tro at det ALLTID bare er ALLE ANDRE som er til pest og plage. Hva gjør DU for å være en god nabo? Hva gjør du for å skape godt forhold, legge til rette for naboskap? Hva kan du gjøre for å få det bedre med naboene dine, for å forandre på de kan du knapt? Det er DINE følelser som skaper kaos i DITT lv, kanskje på tide å gjøre noe med de? "alle vil forandre verden, ingen vil forandre på seg selv" sitat ukjent opphav.
Morgause Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror at TS har meget uforløst sinne, irritasjon og selvforakt - kom deg til psykolog. For jeg nekter å tro at det ALLTID bare er ALLE ANDRE som er til pest og plage. Hva gjør DU for å være en god nabo? Hva gjør du for å skape godt forhold, legge til rette for naboskap? Hva kan du gjøre for å få det bedre med naboene dine, for å forandre på de kan du knapt? Det er DINE følelser som skaper kaos i DITT lv, kanskje på tide å gjøre noe med de? "alle vil forandre verden, ingen vil forandre på seg selv" sitat ukjent opphav. Jesus Christus, du tror ikke at du legger litt vel mye oppi en liten utblåsning da?
Bellatrix Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Naboene mine bråker også. De er norske.
Gjest Wrangler Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Jesus Christus, du tror ikke at du legger litt vel mye oppi en liten utblåsning da? Har stor tro på projisering -og jeg kjeder meg!
Lilith Skrevet 11. desember 2008 #10 Skrevet 11. desember 2008 Jeg trodde virkelig de var nordmenn, disse bråkenaboene, og at dette var et innlegg for å disse irriterende og bråkete nordmenn (som jeg synes det er ganske mange av). I så fall ville jeg gjerne hengt meg på - vi har bråkete naboer både under og ved siden av oss, og de er norske nordmenn fra Norge, hele hurven. Argh!
Pingting Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 Jajajajaja. Det var en vestlending som kasta en ølføaske etter meg en gang, da jeg hadde bedt ham om å skru ned den h*** musikken fordi det var 4 på morran på en onsdag. Betyr det at alle vestlendinger gjør sånn? :klø:
Morgause Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2008 Greit, naboen er tilgitt. Jeg fikk fire muffins.
Bellatrix Skrevet 11. desember 2008 #13 Skrevet 11. desember 2008 Fire muffins? Bråkenaboen vår kommer med vin og øl, han.
Gjest Wrangler Skrevet 11. desember 2008 #14 Skrevet 11. desember 2008 Muffins? vin?? øl???? Hva fan, er det sånn man skal berolige naboene når de bråker?! Det skal jeg henge opp i gangen, "vennligst gi øl/vin/muffins til Wrangler når dere bråker!" hurra!! (og siden jeg er så grei så LOVER jeg at min nabo får en gave også)
Bellatrix Skrevet 11. desember 2008 #15 Skrevet 11. desember 2008 He-he. Ja, naboene våre bråker. I fjor sommer bråket de intest både på dagtid og nattestid i flere måneder (oppussning, men likevel...) og da fikke vi en flaske vin etterpå. I ettertid har han klommet flere ganger helt tilfeldig med en falske vin eller en kasse (!) øl. Men båre, det skal jeg love deg at han kan. Følger ikke regler om ro hverken på kveld, helligdag eller natt.
Gjest Wrangler Skrevet 11. desember 2008 #16 Skrevet 11. desember 2008 For det der kan jeg også tåle litt borring. (håper du mener bore, og ikke båre...for kister og likbåre er liksom litt trist, hehe! )
Bellatrix Skrevet 11. desember 2008 #17 Skrevet 11. desember 2008 (endret) Litt borring(stygg feil jeg skrev i sted, ja) er greit, men ikke når det er rett over oss i ti timer i strekk to dager på rad, på sen kveldstid og hamring på natta. Både jeg og naboene ble holdt våkne på nettene og den helgen han boret som verst måtte vi rett og slett flykte for det var umulig å være her. Han boret forresten også hull i taket vårt. Endret 11. desember 2008 av Bellatrix
The Kitten Skrevet 11. desember 2008 #18 Skrevet 11. desember 2008 Jeg er alltid uheldig med naboene! Russere som stjeler mat, asiatere som bråker etter at det skal være stille, en pakistaner som skremte vettet av meg ved å møte opp halvnaken i døra og ikke minst de som bosetter seg i en studenthybel med kone og to barn. Hvorfor? Hvorfor?! Sikker på at det ikke er naboene det er synd på?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #19 Skrevet 11. desember 2008 Jeg må innrømme at jeg har samme erfaring som ts. Det er de utendlanske naboene som bråder mest, i all fall på en daglig basis. Det er nordmenn som er verst når det kommer til festing og bråking om natten dog. Men dette med boss, og generell høylytthet er gjennganger her på bygget hvor vi har mange sosialleiligheter og mange innvandrerfamilier. Jeg lurte ei stund på om vi var den enese norke familien her, fordi vi merker så lite av de andre norske familiene, men de utendlandske familiene er veldig synlige på godt og vondt. Mange vil kanskje tenke at dette er noe rasistisk, men det er faktisk ikke det. Det er en beskrivelse av kulturforskjeller som er påfallende, og som ofte tiltrekker seg mer negativ oppmerksomhet nettopp fordi det lettere bryter med våre normer. Det må være lov å påpeke slike tilfeller av kulturforskjeller, som ofte er ganske påfallende. Jeg tenker også at disse forskjellene eksisterer på godt og vondt. Det er veldig koselig med disse andre utendlandske familiene som er så synlige og som har mye mer samhold og kontakt med hverandre enn det vi andre norske familier på gygget har. De har dørene åpne og går inn og ut fra hverandres leiligheter, som om de var familie. Jeg misunner dem den delen, samtidig som jeg irriterer meg hinnsides når de står og roper mellom dørene i lelighetene og har røyketreff kl 01 om natten.
Morgause Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 12. desember 2008 Sikker på at det ikke er naboene det er synd på? Niks. Jeg er en eksemplarisk nabo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå