Gå til innhold

pynte først, lime etterpå, eller, lime først og pynte etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dilemma...hva gjør dere, og hvorfor?

Kjør debatt!!

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Limer først og pynter etterpå. Limer med glovarmt smeltet sukker, og da funker det dårlig om det er sjokoladebiter på det man skal dyppe i sukket. Så så voldsomt dilemma er det i grunnen ikke for oss :)

Skrevet

Ser den, Kvist. Men! Det er så sabla vanskelig å få melisen til å sitte på veggene. Taket går greit seff.

Skrevet

Vi limer først og pynter etterpå. Viktig at melisen er stiv nok - bruker 4 dl melis til 1 eggehvite.

Skrevet

Ok. :)

Jeg gjorde som alltid - limte først, med smeltet sukker. Nå gjenstår pyntingen. Men jeg er skeptisk. Ser at taket er dårlig stekt, og veldig mykt. :forvirret:

Skrevet
Vi limer først og pynter etterpå. Viktig at melisen er stiv nok - bruker 4 dl melis til 1 eggehvite.

Bruker dere eggehvite for å lage melis? Hmm...Vi har alltid brukt vann. :)

Gjest Gjest_mocca_*
Skrevet

Det er lurt å stiv piske eggehviten først også ha oppi melis,da blir den hvit og passe stiv.

Gjest hyggelig
Skrevet

Vi pynter alltid først, og limer deretter sammen med eggehvite og melis.

Får ikke til å pynte fint hvis jeg limer sammen huset først.

Men i bunn og grunn spiller det ikke noe rolle hvordan huset ser ut, for det er jo sjarmen med å lage det som er grunnen til at vi har det her hjemme år etter år. :) -Også lukter det jo så godt i stua! :)

Skrevet
Bruker dere eggehvite for å lage melis? Hmm...Vi har alltid brukt vann. :)

Jepp. Veldig vanskelig å få limt sammen huset med melis og vannblanding. Blir alt forlite hold. Så det er royal icing som gjelder.

oppskrift:

1 eggehvite

1/4 ts sitronsaft (kan sløyfes)

ca 4 dl melis

visp eggehviten til den henger fast i bollen når den blir snudd opp ned. Tilsett sitronsaften(hvis du bruker det) Tilsett melisen gradvis til icingen er fast. icingen skal være så fast at når du tar litt icing mellom tommel og pekefinger og drar fingrene fra hverandre, skal icingen stå igjen som to topper på fingertuppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...