Gå til innhold

Bukplastikk

Fremhevede innlegg

Gjest Change
Skrevet

Hei :D

Lurer på om det er noen av dere som har fått utført bukplastikk! Har veldig lyst å få det gjort! Etter to graviditeter og etterfølgende vekttap på ca 30 kg har jeg en god del overflødig hud på magen, har prøvd i det lengste å bli fortrolig med at jeg skal være slik,men klarer det ikke. Kan ikke tenke meg at jeg skal måtte gå gjennom livet og være så missfornøyd med meg selv :( Jeg er jo bare 26 år.

Jeg blir kjempe glad om noen kunne ta seg tid til å dele sine erfaringer med meg!

Ble du fornøyd med resultatet? Var det mye smerter forbundet med inngrepet? Hvor lang tid gikk det før du var tilbake til normalen?

Har noen erfaringer med Klinik Bergen? Det er her jeg evt. ønsker å ta operasjonen.

Change

Videoannonse
Annonse
Gjest Change
Skrevet

øhhhhh! Er det virkelig ingen som kan svare meg??? Ingen som har fått utført denne operasjonen? eller som kjenner noen som har gjort det?

Er det noen som har tips om andre forum jeg kan stille spørsmålet mitt i, da?

Change :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Har ikke gjort det selv, men ei jeg kjenner har vært gjennom det. Hun hadde født 2 barn + gått ned mange kilo.

Hun måtte kjøpe store vide bukser for å få plass til det overflødinge.

Hun var hos lege og fikk henvisning til operasjon. Pga. lang ventetid valgte hun å opereres hos privatpraktiserende.

Hun er i dag kjempefornøyd med resultatet og snittet er såpass langt ned at det ikke vises så godt.

Ta deg en tur til legen din du, og forklar problemet ditt.

:D

Lykke til, og håper du blir fornøyd.

Gjest gjest 0
Skrevet

Hei!

Jeg tror bukplastikk koster rundt 20-30 000 kr. Er ikke helt sikker men jeg ringte og sjekket selv for en liten stund. Leste foressten om en dame i norsk ukeblad eller hjemmet som hadde fått utført en slik operasjon og hun var knallfornøyd. Men de hadde også fettsugd henne. Vet ikke om dette er nødvendig for alle.

Selv er jeg er bare 22 år og har ikke fått barn, men pga store vektendringer de siste årene er huden min rimelig slapp. Det ser ut som om jeg har født og lårene mine henger og slenger. Det samme gjelder forsåvidt puppene mine også. :( Jeg skal bestille meg legetime for å få prøve å få dette dekket av staten. Det høres kanskje helt idiotisk ut, men dette er faktisk et utrolig stort psykisk problem for meg. Det værste jeg vet er å vise frem lårene og puppene mine. Min eks som jeg var sammen med i tre år og også samboer fikk sjelden se meg naken. :o De gangene han gjorde det hatet jeg meg selv. Jeg har fått et manisk forhold til kroppen min pga dette. Må innrømme at jeg har hatt spiseforstyrrelser noen år og dette er vel også en av grunnene til vekttapet. Jeg som er 22 burde hatt stramme lår og mage og sprettpupper! :cry: Jeg vet ikke om jeg orker å leve slik mye lenger. (har ingen planer om selvmord altså men det opptar så utrolig mye av min verden nå) Hele livet har jeg droppet å gjøre ting pga mitt syn på min egen kropp. Før var det pga spiseforstyrrelsene, nå er det ettervirkningene som gjør at jeg hater kroppen min. Er det galt av meg å ønske å få dette dekket av staten?? :-? Tror dere det er mulig at jeg kan få det dekket? Jeg er nesten redd jeg vil utvikle en eller annen form for spiseforstyrrelse igjen hvis jeg ikke får strammet opp kroppen min igjen...

Fordi jeg ikke tør snakke med min fastlege om dette har jeg bestemt meg for å bestille time på volvatsenteret. Tror det er mye lettere for meg å snakke med en ukjent person om dette. Er det noen som vet om de kan henvise meg videre og hjelpe meg med dette?

Pam

Gjest Change
Skrevet

Takk for svar merete!

Pamella! Skjønner veldig godt hva du mener! For meg er forandringene som har skjedd med kroppen min veldig hemmende. Jeg som før kunne tøyse mye og sprette rundt, er blitt stille og innesluttet . Jeg er konstant redd for at overdelene mine skal skli opp og magen som henger over buksekanten komme tilsyne. :( Føler jeg må ta tak i meg selv og få noe gjort...jeg vil ikke bruke mer tid på å være ulykkelig og missfornøyd!

Jeg har jobbet mye med meg selv det siste året ...har virkelig prøvd å bli fortrolig med kroppen min og fokusere på at jeg har bært frem og født to friske barn. Men jeg klarer bare ikke å slå meg til ro med at jeg skal være slik resten av livet. Jeg er veldig bevisst på at dette skal være noe jeg vil gjøre for min egen del, for at JEG skal få det litt bedre med meg selv! Jeg tror jeg skal ta steget og bestille en legetime, men jeg er veldig redd for å bli avvist av legen. Det verste måtte være om han ikke forstår problemet, eller ikke anser det som stort nok!!!

Jeg skulle virkelig ønske at det hadde vært noen her inne som hadde vært igjennom en slik operasjon og kunne fortelle meg litt om den,men men. Får søke og lese alt jeg kommer over!

Change :D

Gjest Change
Skrevet

Pamella!!

Synes absolutt du skal legge problemet ditt frem for legen din. Prøv å få det dekket av staten...problemet virker både veldig reelt og hemmende for deg.

Lykke til!

Gjest Pamella - ikke innlogget
Skrevet

Hei change!

Det er akkurat det jeg også er redd for.. å bli avvist av en lege som ikke forstår.. :cry:

Jeg ringte volvat i dag fordi jeg trodde at det var større sjanse hos en privatlege. Men det var iallefall feil! Jeg ble møtt av en sur og grinete dame som sa nei det får du iallefall ikke dekket her! Trodde ikke at det var der jeg skulle gjøre det da. Trodde bare at de kunne henvise meg videre. Da hadde jeg iallefall sluppet å prate med noen jeg "kjenner".. Men men, jeg får nok svelge stoltheten min og ta kontakt med fastlegen min... hjelp :(

Vi får håpe på det beste sammen!! Så kanksje neste år har begge to "nye" og flotte mager..! :lol:

Fortell meg hvordan det går da!

Klems Pam

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg fikk bukplastikoperasjon og har aldri angret ett sekund. livet har blitt mye lettere... etter tre svangerskap og overvekt i mange år greide jeg å gå ned mange kilo. men kroppen var jo grusom... aldri kunne jeg dra på stranda/svømmehall med barna,viste meg aldri naken for mannen min,måtte alltid passe på at overdeler var lange nok osv osv. jeg kontaktet fastlegen min som sendte inn søknad til sykehuset,så var det bare å vente...

endelig kom dagen,operasjonen gikk kjempe bra,litt vondt selvfølgelig den første uka men smertestillende hjalp på det da. operasjonen min var ganske stor,måtte sy sammen musklene i magen som hadde sklidd langt ifra hverandre,og løshuden som de skar bort var nesten 2 kg.

syns du skal hive deg ut i det og snakk med legen din som hjelper deg videre. lykke til! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ei venninne som har operert, hun er meget tynn og hun hadde noe overflødig hud på magen grunnet flere svangerskap m strekkmerker. Den overflødige huden kunne hun gjemme under bikinien men når hun tok det frem var det likevel en del,, Men uansett når hun fikk lov å gjøre det kan det ikke være så mange som blir avvist. Men hun var på en privatklinikk og betalte selv 25 000 kr og er kjempefornøyd i dag.. Arret viser ikke i det hele tatt for andre, er under bikinien..

Så visst dette virkelig er et stort problem for deg så go girl :D

Hun var helt fin etter et par uker så det er ikke så langvarig smerte, er garantert verdt det..

Skulle gjerne gjordt det selv og visst jeg hadde hatt råd :briller:

lykke til

Skrevet

Heisann

I morgen er det 4 uker siden jeg ble operert :)

jeg er kjempefornøyd med sånn som det er blitt. Og jeg har vært å kjøpt meg min første bikini siden jeg var liten :)

Jeg fikk det offentlig etter masse vekttap og tre svangerskap. Jeg ble operert en onsdag da og reiste hjem på fredag. De to første nettene fikk jeg smertestillende sprøyter. Da hadde jeg vondt. Men etterpå var det ikke verre enn at jeg klarte å dempe det verstemed paracet. Så hadde jeg sterkere som jeg tok innimellom hvis det var for gale.

Men det har gått veldig bra. Begynte å jobbe igjen sist uke så jeg var sykemeldt tre uker etter inngrepet.

Det var litt rart første gang jeg så meg i speilet da med vanlig truse for plutselig hadde jeg navle. Det er lenge siden jeg har hatt en som synes.

Jeg er bare fornøyd :)

Gjest Pamella - ikke innlogget
Skrevet

Hei Marianne!

Så fint for deg da!

Du kan ikke fortelle litt mer om pris og hvor ille problemet ditt var?Fikk du dekket det av staten? Hvor store var vektendringene? Hvor lenge måtte du vente? Tviler på at mine problemer er like store som det dine var. Og da er jeg redd jeg ikke får dekket det av staten...

Pam

Skrevet

Heisann Pamella

Det var helt gratis for jeg fikk det dekket offentlig ja. jeg hadde tatt av ihvertfall 30 kg. Fra jeg var på det største til det jeg er nå, men ikke sammenhengende. Opp og ned over tid. Men det verste er nok svangerskapene.

Hvor ille var problemet. Sikkert ikke store i forhold til mange andre som du og skriver at du føler. Det tror jeg vi alle sammen mener om oss. selv. Men for meg selv var det ett veldig stort problem og det er det de går utfra når du får dekket offentlig. Ikke hvor mye de skal ta vekk, men hvor mye det hemmer livet ditt.

De tok vekk ca 1.8 kg. Jeg Ville heller ikke gå til legen av samme grunn som deg. Men så bestemte jeg meg plutselig da, og fant ut at det eneste triste som kunne skje var at jeg fikk nei, men da visste jeg ihvertfall før jeg brukte tusenvis på privat.

Hilsen Marianne

Gjest lille frue
Skrevet

:D heisan alle damer med store mager!

Jeg er en forhenværende stormaget dame. Ble operert for 9 dager siden, og en kan ikke tro det. Jeg ser helt fantastisk ut. Fikk dekket alt, men da det er fritt sykehusvalg i Norge ble jeg opertert på en privat klinikk som helseforetaket mitt har avtale med. Tror det var en stor fordel, da jeg var å skiftet på sårene hos fastlegen min var de imponert over hvor fint såret var. Blir tatt veldig godt vare på, jeg har telefonkontakt med kirurgen en gang pr. uke.

Jeg har ikke hatt smerter i det hele tatt. Fikk smertestillende et par dager, paralgin + paracet. Har siden tatt et par paracet om dag.

Det verste for tida er at jeg holder på å klø meg forderva, men det er vel tegn på at sårene gror.

Jeg fikk fjernet 1,8 kilo hud og de fetttsugde 800 ml. Må gå med en kompresjonsbukse i 8 uker, men er heldigvis kvitt den på natta nå. Må nok innrømme at den er litt varm når gradestokken stiger over 20 grader, men litt må man vel lide for skjønnheten.

Jeg anbefaler alle som går rundt og tenker på en slik operasjon og vtale tid med fastlegen sin og få sendt en rekvisisjon. Men det er viktig at man ikke er overvektig, tror det heter at man skal ha en BMI på under 25.

Ønsker alle lykke til, og still bare spørsmål, jeg er jo sykemeldt og har tid til å stikke innom nettet. :briller:

Gjest gjest 0
Skrevet

Tuuusen takk for svarene!! Kjempedeilig å høre at de med "normale" problemer som meg også kan få litt igjen av skattepengene våre. Om jeg skal utrykke meg på den måten :wink:

Jeg får nok bare ta opp telefonen og ringe!! Tar det lang tid fra man går til legen til man får operasjonen? Får man sykemelding eller må man ta seg fri?

Pam

Skrevet

Ja ring du :)

Man får sykemelding.

Gjest lille frue
Skrevet

Ring i vei!!! :ler:

Man må regne med en del venting, men som sagt tidligere er det mulighet å bli operert hvor som helst i landet. :lol: Sjekk ut hvor det er korteste ventetid på frittsykehusvalg.no.

Lykke til fra lille meg

Gjest gjest 0
Skrevet

Hei!

Nå har jeg bestillt meg time!!! Hjelp. :( ... gruer meg sinnsykt til å snakke med legen. Hun er ganske ung så jeg vet ikke om hun kommer til å forstå.. Hun virker liksom ikke som typen til å forstå slikt... Men men... Hvis ikke hun forstår kan jeg alltids prøve en annen lege... ikke sant? Skal til legen til tirsdag så da får vi se hva hun sier. Regner med at jeg må kle av meg og det er noe av det aller værste jeg kan gjøre... :cry: Men man må lide for skjønnheten ikke sant?

Bra med sykemelding da, for ved "vanlige plastiske operasjoner får man jo ikke det...

Pam

Skrevet

Så flott Pamella.

Og forstår hun ikke så fins det andre leger, men kanskje hun forstår godt og vet med seg selv at dersom hun noen gang får sånn mage så skal den vekk :)

Gjest lille frue
Skrevet

Så flott!

Husker jeg grudde meg noe fryktelig, men ingen av helsepersonelet jeg har opplevd har hverken ledd av meg eller avfeid meg. Det går helt sikkert bra.

Lykke til!! :briller:

Gjest gjest 0
Skrevet

Hei!

Nå har jeg endelig vært hos legen og hun var kjempesnill og hjelpsom! :D Hun skrev en henvisning til meg så jeg måtte bare finne ut hvor hun skulle sende den. (hun var litt usikker). Jeg ringte colusseum klinikken og hun jeg pratet med var kjempehyggelig!! Det eneste som er dumt er at hun sa jeg kun får dekket bukplastikken, ikke lår og pupper... :-? Er det noen som vet om dette stemmer?? De andre tingene plager meg minst like mye som magen... hvis ikke mer. :cry:

Men nå har iallafall ballen begynt å rulle! Hun på C-klinikken sa at jeg mest sannsynlig kunne få operasjon allerede i september/oktober!! Jeg gleder meg sånn! :D Selv om jeg ikke får dekket alt jeg vil gjøre.. Tror nok jeg skal fikse på lår og pupper i samme slengen hvis det lar seg gjøre. Da får jeg en "snill" pris også siden de allerede gjør noe, og jeg slipper å ta meg fri en annen gang (da får jeg jo ikke sykemelding). Er det noen som vet hvordan avbetaling det er på slikt? kan jeg velge selv? får jeg lån på klinikken? er det høy rente? Tror egentlig jeg skal gjøre det uansett... Kommer iallefall til å angre hvis jeg ikke gjør det!

Vel, det var min lille oppdatering. Håper dere andre også får den hjelpen dere ønsker!! Hvis det er flere der ute som har vært igjennom noen av disse tingene vil jeg veldig gjerne høre hvordan det var, pris, smerter osv...

Pam :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...