Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg vet jo at enslige forsørgere får veldig lite skatt å betale, i forhold til oss andre.

Men får man som samboer noe mindre skatt å betale, når man får barn?

<når begge foreldra bor med barnet>

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Dersom man har utgifter til pass av barn kan dette trekkes fra i alminnelig inntekt, oppad begrenset til ett visst beløp.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

når man får barn så ender man vel opp i en annen skatteklasse....

Gjest Elastica
Skrevet
når man får barn så ender man vel opp i en annen skatteklasse....

Nei, ikke hvis man ikke er enslig forsørger. Dersom man har barn med samboer, får man ikke endret skatteklasse.

Skrevet
hei.

jeg vet jo at enslige forsørgere får veldig lite skatt å betale, i forhold til oss andre.

Feil. Ikke "veldig lite skatt å betale". En annen skatteklasse, ja, men ikke "veldig lite skatt å betale".

Og som de andre sier her, at man får barn fører ikke til endring i skatteprosent. Fratrekk for barnepass får du, samt barnetrygd.

Skrevet
Feil. Ikke "veldig lite skatt å betale". En annen skatteklasse, ja, men ikke "veldig lite skatt å betale".

Og som de andre sier her, at man får barn fører ikke til endring i skatteprosent. Fratrekk for barnepass får du, samt barnetrygd.

Enig. Lavere skatt - ja. Veldig lite skatt - nei. Det er snakk om å få skatteklasse 2 i stedet for 1 og forskjellen er ca. 10 000,- kr. i året.

Gjest Gjest_sissel00_*
Skrevet
Enig. Lavere skatt - ja. Veldig lite skatt - nei. Det er snakk om å få skatteklasse 2 i stedet for 1 og forskjellen er ca. 10 000,- kr. i året.

Hei. tusen takk for alle svar.. skjønner at det ikke er så mye å hente nei.

Ang alenemødre, har jeg snakket med noen kjente tidligere som har fortalt hvor LITE dem betaler i skatt i året, og hvor MYE dem likevell får igjen på skatten året etterpå.

Jeg for min del, i forhold til meg selv syns det er lite dem betaler. Men har ikke nå vidre ønske om å skape diskusjon ut av dette her og nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...