sissel00 Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 hei. jeg vet jo at enslige forsørgere får veldig lite skatt å betale, i forhold til oss andre. Men får man som samboer noe mindre skatt å betale, når man får barn? <når begge foreldra bor med barnet>
Gjest Elastica Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Dersom man har utgifter til pass av barn kan dette trekkes fra i alminnelig inntekt, oppad begrenset til ett visst beløp.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 når man får barn så ender man vel opp i en annen skatteklasse....
Gjest Elastica Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 når man får barn så ender man vel opp i en annen skatteklasse.... Nei, ikke hvis man ikke er enslig forsørger. Dersom man har barn med samboer, får man ikke endret skatteklasse.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 hei. jeg vet jo at enslige forsørgere får veldig lite skatt å betale, i forhold til oss andre. Feil. Ikke "veldig lite skatt å betale". En annen skatteklasse, ja, men ikke "veldig lite skatt å betale". Og som de andre sier her, at man får barn fører ikke til endring i skatteprosent. Fratrekk for barnepass får du, samt barnetrygd.
Gjest Løve66 Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Feil. Ikke "veldig lite skatt å betale". En annen skatteklasse, ja, men ikke "veldig lite skatt å betale". Og som de andre sier her, at man får barn fører ikke til endring i skatteprosent. Fratrekk for barnepass får du, samt barnetrygd. Enig. Lavere skatt - ja. Veldig lite skatt - nei. Det er snakk om å få skatteklasse 2 i stedet for 1 og forskjellen er ca. 10 000,- kr. i året.
Gjest Gjest_sissel00_* Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Enig. Lavere skatt - ja. Veldig lite skatt - nei. Det er snakk om å få skatteklasse 2 i stedet for 1 og forskjellen er ca. 10 000,- kr. i året. Hei. tusen takk for alle svar.. skjønner at det ikke er så mye å hente nei. Ang alenemødre, har jeg snakket med noen kjente tidligere som har fortalt hvor LITE dem betaler i skatt i året, og hvor MYE dem likevell får igjen på skatten året etterpå. Jeg for min del, i forhold til meg selv syns det er lite dem betaler. Men har ikke nå vidre ønske om å skape diskusjon ut av dette her og nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå