Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 hei! har en datter på 16 og 14.. hun eldste har et langt hode og lngt hår og likner mest på meg med tynne lepper og runde en lange øyne . men hun på 14, har rundt hode og helt rett kropp(som INGEN andre i familien har) og hun har sikkelig problemer med at hun skiller seg ut, hun har rundt hodet, og hår som rekker henne ned til litt lengre en skulderene og har runde øyne, og skiller seg veldig ut (både fars side og min) men hun eldste sier til henne at hun burde klippe håret kort fordi man ikke kan ha langt hår og rundt hode ( hun har foresten lav panne) og når henne sier det blir hun yngste kjempe sur og lei seg og går på rommet sitt og blir utrolig suur! aner ikke hva jeg skal gjøre med det, hun spør meg også om DNA tester for å skjekke om hun er i slekt med oss og masse rart! noen som har noe råd ? PS: noen som har noe tips til om dere syntes langt eller kort hår er fint med runde hoder? .. vet selv ikke hva jeg syntes !
cilja Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Barn føler ikke at de skiller seg ut om ikke dette blir poengtert av andre. Din jobb som forelder er å forsikre datteren din om at hun tilhører hos dere, at alle er forskellige (hun har sikkert likhetstrekk med andre i familien, f.ek. tanter, onkler, besteforeldre etc). Din jobb er også å beskytte henne fra krasse kommentarer om utseende fra søsteren. Om hun ønsker å endre hårfrisyre, så gi henne penger til å få til frisøren.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 vokste selv opp som eneste i slekten som ikke ligner på noen. Tenkte mange ganger - også ennå - at jeg ikke er deres. Koster vel ikke all verdens en dna test? så får hun ro i sjelen? DU vet jo vha svaret blir. Foreldrene mine bare blåste meg av, men tvilen ligger der ennå i voksen alder. Men nå kan jeg ikke be dem om en dna, men har vurdert det ja. Evt finn frem bilder av noen hun ligner på, og legg bilde av henne ved siden av. Det med håret - snakk med en frisør, eller så tror jeg det er et sted på nett ma kan laste opp bilder av seg selv og "legge på hår". Men vil tro at et rundt ansikt kler bedere langt hår enn en bob firsyer (som da vil fremheve det runde) Snakk med største jente og be henne slutte å snakke slik til den minste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå