Gå til innhold

mensen uteblir, men ikke gravid...

aline

Anbefalte innlegg

farsken... blir litt engstelig jeg.

jeg er ikke mer en ei uke over tiden, men føler det ukomfertabelt likevel. Har både sjekket, dobbeltsjekket og trippesjekket, og VET jeg ikke er gravid, likevel kommer altså ikke noen mens.

Hadde ømme bryster (som jeg av og til får når jeg er premenstruell) akkurat på samme tid som jeg kan få det ellers, altså når jeg var premenstruell. Hadde mensmurring flere dager og ellers alle symptomer som jeg ellers har før mens. I går kveld var det skikkelig guffent, mensvondt og litt kvalm, men forsåvidt ingen krise.

i morres, var alt over! Ingen ømme bryster lenger, ingen mensmurring, ingen følelsee av at den er på vei. Det føles nesten som den skulle vært ferdig liksom, bare at den aldri kom.... :lete:

Går ikke på hormonpreparater av noe slag, og er altså ikke gravid. jeg er heller ikke så tynn at det kan ha noe med det å gjøre, og har ingen traumer for tiden, så skjønner virkelig ikke hva det kan komme av, og synes det er litt skummelt.

Nå har jeg løpt ned legen føler jeg, pga sopp, urinveisinfeksjon, vanlig gu (innkalt for celleprøve), antibiotika pga uv'en, inn for å sjekke gravid og kjønnssykdommer pga tull med kondom, og å skulle dra inn ENDA en gang liksom??

Er det noen som har opplevd at kroppen bare hopper over en mens? uten noen spesiell grunn? Er det i det hele tatt mulig?

En uke for sent er kanskje ikke noe å skrike etter, men jeg har aldri vært så sen før, uten at det enten har vært psykisk (noe det jo kan være nå også, fordi jeg bekymrer meg over at den ikke kommer..), men pleier å være så på tiden.

vet ikke hva jeg ønsker av svar, kommer den ikke om enda ei uke, måjeg vel enda en tur til legen... men det var godt å få skrevet det ned uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk min tre uker forsinka. Jeg var heller ikke gravid, men har kommet fram til at det sikkert var stress eller noe slikt som slo ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hoppet over et par ganger, helt uten grunn. Ganske snodig, og veldig nervepirrende. Måneden etter kom mensen som den pleide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress er jo en vanlig grunn da... det er snart jul osv, og har du løpt ned legen i det siste så er det jo ikke rart. Av alt kjønnsykdommer som eventuelt var der er behandlet?

Jernmangel er også noe som slår meg, eller lite mat generelt. Man trenger heller ikke å være direkte syk. Jeg spiste lite og stresset en del, og spistet mens for 3 måneder. Som jomfru kan jo ikke ha vært en annen grunn akkurat da! Og da var jeg nesten 18 år også, hatt mens siden jeg var hmm 12? Så ting var jo stabilt.

Og siden du vet du ikke er gravid, du har tatt test? For om det er lenge siden du har hatt sex så er det jo noen som har mens 1-2 ganger før de mister den.. Så du kan ha hatt en normal mens for å så miste den nå. Så ikke vær så "bombesikker" før du har tatt test, om du ikke har det.

Etter det jeg har skjønt så får ikke de fleste symptomer før etter 3-4 uker, og en test er positivt 2 uker etter samleiet. Så jeg pleier å si at "har man symptomer, så er man langt nok på vei til at testen er riktig". Beste du kan gjøre er uansett å vente litt og se!

Og så er det bevist blant mine venninner at om du går rundt "lokker" på mensen, så kan du banne på at den ikke kommer. Ignorer den. Tenk at den er dum, og vil den ikke komme, så unner du den ikke en tanke. Du har mista den for godt så teit er den.

Så får du sikkert mensen i morgen ;-)

Selv var jeg jo overbevist jeg var gravid nettopp, så hypokonderi/paranoia kan være greit iblant, for da får man tatt den testen fortest mulig, men jeg var ikke gravid. Ikke at jeg burde være det heller (er veldig nøye med p-pillene!) men man vet jo aldri... Da snakker vi ømme, stikkende bryster, rar følelse i magen (men den krangler om dagen), synes jeg hadde så mye utflod (sånt endres jo litt iblant), og at jeg var sliten (jeg er nok vinterdeprimert), og når jeg begynte å være kvalm (kvam og hostet, men da er det ikke så lenge siden jeg hostet til jeg kasta opp hver natt.. så det kan jo være det som er tilbake)... så måtte jeg jo bare ta en test. For alt dette samme utløser jo full paranoia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matmangel og stress og mye aktivitet kan nok ha en liten finger med i spillet ja, skal prøve å fokusere litt på å spise nok og slappe av ihvertfall når jeg kan.

Vet med sikkerhet at jeg ikke er gravid ja, har testet på alle måter som mulig er. :) Så er ikke redd for at det skal være der det er.

men det er mye stress om dagen, mye aktivitet, mye trening og litt nerver før mange timer på tog i helga, så kjenner skuldrene leker litt øredobber i tillegg. Skal ikke se bortifra at det ligger oe der nei... hihi. Og, er nok ikke alltid like flink til å spise bra nok når det er så mye som det har vært litt nå, der må jeg faktisk ta meg sammen uansett.

Vet med sikkerhet at jeg ikke er gravid ja. :)

tusen takk for innspill og tanker om hva og alt.

skal prøve å glemme det og drite litt i det, kanskje den plutselig kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen tusen takk.. flaut nok, hjalp det å klage sin nød, og lese at dette kan være ufarlig. Dro ut og danset i går kveld og blåste en lang en i all mens som ikke var der, og i morres kom den. :)

Så da var sytepaven fornøyd og trygg på frisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Synnøve

min mens er 11 dager forsein, og jeg er litt bekymret siden det skjedde en tabbe forrige gang vi brukte kondom.. men jeg er nesten sikker på at jeg ikke er gravid, men alt stresse av at mensen ikke kommer, gjør meg veldig bekymret. Har kastet opp, men det var fordi jeg var syk (influensa) oppi alt dette + urinveisinnfeksjon... så det er en mulig årsak til at mensen uteblir.. men ellers, har jeg ALLE symptomer på graviditet.. men aner ikke hva som er hva, for det kjenner jo ut som at det er mensen som heller er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen gangerblir den bare forsinket

noen ganger så virker stress, psykisk stress og ovevekt til forsinkelser

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mens har kommet ca. 3 uker for sent et par ganger, men da har det vært pga. stress:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, håpe nogen kan svare meg fortast muligt på dette spørsmålet.

sist eg hadde mensen va 21 juni.. Eg har vert hos helsesøstere tatt test,viste negatvit, og eg har tatt ca 3-4 testar sjøl. Eg tenke på det kvar einaste dag, klare kje å slappa av, og eg må ta einte test føle eg, for eg vettkje ka eg ska tru på ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei , jeg går på p-piller og skulle hatt mensen i en uke så men har ikke fått noe mensen enda ..

jeg har glømt å ta p-piller når vi hadde sex , kan man blir gravid da ?

men jeg tokk p-piller etter på , og har vært mindre enn 12 timer for sent.

så nå skulle jeg har fått mensen ,

Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått mensen enda , har gått 7dager nå som jeg skulle fått mensen . håper noen kan svare meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Maxigrl29

hei. jeg å min venninne har mensen på samme tid.. hun venter den nå fpr 3dje gang å jeg har ennå ikke fått den, jeg har tatt tester som bare viser negativ.. hva kan dette komme av... ikke er jeg stresset på noe vis heller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

hei hei, det var godt å få lese denne artikkelen, for jeg er noen få dager over. men det kan være av at jeg har så masse å tenke på, for jeg skal temmelig dra å operere snart. så det kan vell være at jeg gruer meg :gjeiper: :fnise::takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Betryggende å lese dette. Har nå rett og slett hoppet over en mens og det har jeg uroet meg veldig for jeg har sjeldent vært så sein, tidligere bare ved stress, noe jeg ikke har vært nå. Har heller ikke hatt noe særlig sex i denne perioden (har bare ikke vært i humør, hverken jeg eller gubben) så gravid er jeg nok ikke, selv om jeg enda ikke har fått tatt testen. Mensen har enda ikke kommet selv om jeg har hatt sånn mensenmurring rundt de tidene jeg nå skulle ha hatt den (den 10. januar og februar) så det er nok bare for meg å vente noen dager så kommer den. Har ikke hatt noen symptomer på noe annet, kroppen min har ikke oppført seg merkelig og jeg har ikke følt meg noe andeledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

hehe, jeg hadde gått og venta og venta i 14 dager, da jeg ikke orka å leve i uvisse lenger, og tok en graviditetstest om morgenen. Og akkurat i det jeg hadde fått sett resultatet "ikke gravid", så kom mensen gitt!

Så i mitt tilfelle ihvertfall så er det ofte stress og tanker og venting på menstruasjon som utsetter den. Nesten som om den jobber imot meg, haha :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "mistet" den i nøyaktig et år fra dags dato det ble slutt med eksen. Jeg spiste for lite, var ute og festet opptil 6 dager uken, raste ned i vekt og stresset med jobb, penger og stort sett alt annet. Menstruasjon er et tegn på at du er frisk og at kroppen har det bra, det er en av de få positive tingene utenom graviditet, den gir oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...