Gjest Sj Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Heisann! Hvis kjæresten deres hadde f. eks kyssa og små rota, klåing , med andre i fylla, men tilsto med en gang. Ville dere tilgitt dette? Eventuelt hvis det skjedde igjen da litt grovere, tilgitt igjen? Snakket med hun om det etter 1. gang det skjedde og fikk klart fram hva jeg synes om det, men hun mener det ikke er så farlig i fylla. "Er jo ingen følser invovlvert i fylla" er hennes unnskyldning. Ser ikke kjæresten så mye pga avstanden, så vetikke hva som bør gjøres her. Elsker jo denne personen så utrlolig høyt, men dette svir virkelig. Bare jeg som ser på dette som en handling som tyder på at partnern ikke lenger har de samme følelsene tilbake og at jeg kanskje burde prøve å "minske" følelsene på en eller annen måte og kanskje revurdere om vi skal fortsette?
Gjest Marlo Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Jeg hadde ikke tolerert det. I mitt vokabulär så er det ingenting som heter "fylla har skylda" Om man ikke klarer å styre seg når man drikker, så får man drikke mindre eller la vär å drikke - evnt väre singel å gjöre som man vil Min samboer får gjöre som han selv vil, men det han gjör gir konsekvenser - altså om han velger å tråkke over noen av mine linjer, så vet han at jeg har nulltoleranse. Da er det opp til ham å velge hvordan han gjör ting
Vera Vinge Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Hvis det skjedde igjen, hadde jeg begynt å lure, ja. Jeg lurer på om hun enten har mindre følelser eller om hun har problemer med å styre alkoholinntaket. Om jeg hadde rotet med noen i fylla, vet jeg nemlig at jeg ikke ville turt å drikke så mye igjen. Men det høres temmelig håpløst ut for deg å skulle redusere følelsene dine. Jeg tenker at enten er det slutt, eller så må dere snakke ordentlig sammen om dette, lage noen regler, og komme dere videre. Å skulle være halvveis sammen med halvlunkne følelser, funker kanskje for noen en stund, men det høres temmelig dødfødt ut i lengden.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Tusen takk for svar! = ) Dere bekreftet det jeg tenkte og håpet på. Er tydligvis ikke godtatt av andre heller. Men det gjør jo ikke lettere at hun virker trist hele tiden, unntatt når hun er full. (Hun har ikke et alkohol problem, drikker kun i helgene som oss ungdommer flest). Og vil jo ikke ta ifra henne dette. Men tror nok jeg heller da velger å bryte det av for godt ja. Så heller vente å se om det kommer en annen som er like fantastisk senere i livet Bra signatur Marlo! hehe
Rosalie Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Jeg hadde ikke tolerert det. I mitt vokabulär så er det ingenting som heter "fylla har skylda" Om man ikke klarer å styre seg når man drikker, så får man drikke mindre eller la vär å drikke - evnt väre singel å gjöre som man vil Min samboer får gjöre som han selv vil, men det han gjör gir konsekvenser - altså om han velger å tråkke over noen av mine linjer, så vet han at jeg har nulltoleranse. Da er det opp til ham å velge hvordan han gjör ting Veldig enig med Marlo!
Jade Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 En som synes det er greitt å være utro i fylla, og likevel drikker, synes det er greitt å være utro - punktum! Hvis jeg var deg, hadde jeg ikke vurdert et sekund å tilgi! Så lenge hun synes det er greitt å være utro, så kan jeg love deg at det ikke er siste gang at hun er det!
Gjest Sj Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Veldig godt poeng! Er vel ikke tvil at det er best å satse på singel livet litt og vente og se. Takk for hjelpen folkens <3
Ethereal Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Det at man har drukket alkohol er ingen unnskyldning i mine øyne. Greit at man får litt dårligere dømmekraft, men noen ganger må man bare skjerpe seg. Du sier at kjæresten din bare er glad når hun drikker. Kan hu være deprimert? Er sikkert vanskelig for deg å si det sikkert, men jeg må si jeg kjenner meg igjen i det...
Gjest Sj Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 jepp. Hun har vertfall lidd av det før. Ser ut som det sitter igjenn ja. Så spørsmålet er jo om dette blir værre når jeg år fra henne. For jeg elsker henne jo nå og det siste jeg ønsker er at hun skal slite enda mere Men på en annen side orker jeg ikke et forhold hvor følelsene og grensene ikke er gjensidige.
Ethereal Skrevet 11. desember 2008 #10 Skrevet 11. desember 2008 jepp. Hun har vertfall lidd av det før. Ser ut som det sitter igjenn ja. Så spørsmålet er jo om dette blir værre når jeg år fra henne. For jeg elsker henne jo nå og det siste jeg ønsker er at hun skal slite enda mere Men på en annen side orker jeg ikke et forhold hvor følelsene og grensene ikke er gjensidige. Jeg skjønner deg godt. Du kan ikke være i forholdet bare for hennes skyld. Hvor alvorlig var/er depresjonen hennes? Det er vanskelig å si hvordan hun kommer til å ta bruddet. Jeg kan bare fortelle ut i fra egne erfaringer hvordan det var for meg når det ble slutt med meg og kjæresten. Det er veldig tungt i begynnelsen. Hadde ikke noe motivasjon til å stå opp. Lå i senga fra etter skolen til neste morgen, og spiste veldig lite. Det var skikkelig tungt, men jeg kom meg gjennom det. Det tror jeg kjæresten din vil være også. Du burde uansett være der for henne. Det er jo fult mulig å være venner hvis det funker for deg.
Gjest Sj Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 Jeg ville kalt de ganske alvorlige ja. Gikk rundt trist stort sett hele dagen. Takk, jeg håper hun forstår det. Ja, jeg vil alltid støtte henne. Etter alt hun har gitt meg over den tiden vi har vert sammen skylder jeg henne såpass. Hun er jo en utrolig flott jente, bare synd vi er så ulike. Det ligger jo godt til rette for å bli gode venner egentli. Tusen takk Ethereal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå