Augustbrud02 Skrevet 20. juni 2003 #2 Skrevet 20. juni 2003 Det er vel fordeler og ulemper med både sommer og vinterbryllup? Vel, skal prøve å komme med noen tanker... Fordeler -man slipper den uhorvelige varmen som kan være på sommeren -man kan eventuelt bruke raketter utpå kvelden -snøen skaper en spesiell stemning og man kan bruke lys for å skape ekstra atmosfære -man får lettere den kirken og datoen man vil ha -man kan velge i flere lokaler -det er lettere å få tak i fotograf/frisør/bryllupssuite Ulemper: -det kan være veldig kaldt -p.g.a. kulde må man kanskje velge en kjole som man ikke liker så godt, fordi den må være varmere enn sommerkjoler -man bør også kjøpe noe å ha utenpå kjolen, en cape eller liknende -man kan ikke være ute eller ta så mange utebilder som på sommeren -det kan bli slitsomt for gjestene å være kun innedørs og det kan gi en mer trykket stemning -det kan være værre å få tak i akkurat de blomstene man ønsker i kirken/brudebuketten -man må bruke mer penger på kirkepynt (om man ønsker blomster) siden man ikke finner noe i naturen -det er upraktisk med brudesko når det er snø og is -det kan være slaps som gjør at det kan bli ganske "uggent" ute. Det er sikkert mange fler argumenter også, og som du sikkert skjønner liker jeg best sommeren som tid å gifte seg på!
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #3 Skrevet 20. juni 2003 Jeg skal gifte meg i julen og har selvfølgelig bare gode ting å si :D Han fridde 25. april og vi bestemte med en gang at vi skulle gifte oss i løpet av året. Siden min kjære ville ha en lang bryllupsreise og jeg et stort bryllup, ble vi enige om julen. God nok tid til å planlegge bryllupet og vi kan bruke av nesteårs feriekvote:-) Vi hadde ikke noe problem med å få kirken eller lokale. Vi skal ha det på Nordre Skøyen Hovedgård og der er det egentlig laaaaang ventetid! Nå har jeg kjøpt kjole og min kjære har alt ansvar med å kjøpe brudebukett og borddekorasjoner. Det kan selvfølgelig bli kaldt, men jeg har alltid ønsket å ha en slik hettekåpesak på meg så jeg er veldig fornøyd med det. Ellers har jeg kjøpt en kjole uten armer, men tror ikke det blir noe problem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå