Gå til innhold

Flytte til ny by

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et par venner som måtte vente på buss til Dragvoll i en time. Det kjørte sikkert ti busser forbi, men alle var fulle. Team Trafikk er noe man lærer seg å hate ved å bo i Trondheim, men du blir helt utrolig avhengig, samtidig som du håper at det er skjeggmannen som kjører bussen, eller han med hatt. Eller han gamle mannen som likner han i Åpen post. Nei, bussene i Trondheim er eksotiske. Mulig det har hjelpt litt på i Innherredsveien etter at de fjernet busstopp hver tredje meter, men vel. Er du student og skal til skolen, kan du vedde på at det er endel andre som skal det og. Buss før 1015-forelesning på Dragvoll er et helvete.

Nei. Nok om det. Jeg ville anbefalt deg å bo på Øya, det er superflott i forhold til hvor du skal gå på skole. Det trenger ikke bli så innmari dyrt, er du tidlig ute i juni, eller kan være seint ute i september/oktober (som nok er uaktuelt for deg), for i juli/august er hele den nye studentmassen i Trondheim på leit etter hybel. Det er slitsomt.

Jeg bodde på Møllenberg og elsket det, om du egentlig ikke har noen problemer med å gå 20 min til skolen, ville jeg anbefalt det. Det er i bra gåavstand til alt, det er veldig trivelig, det er flere matbutikker, og du kommer garantert til å få venner som bor der.

Om man går på skole i sentrum, som da HIST og Gløs, er det strengt tatt mye enklere i forhold til buss. Det er slitsomt å bo på Byåsen og måtte ta buss i en time for å komme til Dragvoll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, bussen kan være forsinket, men det er ikke slik at den er det hver dag. Jeg syns ikke bussen er skrekk, og jeg tar den hver eneste dag :)

Endret av ninuska_
Skrevet

hehe, har skjønt det med at buss i trondheim ikke er en dans på roser.. :P Men men, man blir vel vant til det også! :) hehe..;) Men har fått masse tips om hvor man anbefaler (og ikke anbefaler) å bo, kjempefint! Tusen takk! :D

Skrevet

jeg bor nært elgeseter gate.. omtrent 50-60 meter fra den og jeg merker aldri trafikken fra den! Eneste er i helgene hvor det er endel vorspiel som går forbi blokka mi, men ja, ellers veldig rolig :)

I strøket jeg bor i tror jeg det er omtrent kun studenter som bor..

Skrevet

okei :) har litt familie i trondheim, men ikke noen nær familie, så får se om jeg kanskje kan få litt tips om bosteder fra dem også :) Men men, er fortsatt lenge til det blir aktuelt, da... Men syns det er litt greit å komme litt igang før "alt" plutselig må gjøres :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...