Gjest -ts- Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg og min samboer snakket så smått om barn i går, lurte litt på når i livet hun ønsket seg dette, og hun sa om et par år, men jeg vil ikke ha barn utenom ekteskap. Jeg fikk litt sjokk, vi lever i 2008 nå. Jeg spurte hun om hun kunne begrunne dette da jeg var nyskjerrig. Men hun sa bare at hun kansje var oppdratt sånn, og at hun følte at barnet ville få tryggere rammer hvis man var gift.. At man jobbet mer for forholdet da. Hva mener dere? Hva er derres begrunnelser for at dere evt ønsker å være gift før dere får barn?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Jeg og samboeren min venter barn nå.. Gifte oss skal vi nok ikke, hvertfall ikke noe vi har tenkt på enda. Giftemål er da ingen garanti for at man holder sammen, for oss er det viktigst at barnet vokser opp i et kjærlig hjem med to kjærlige foreldre. Skulle det ikke fungere lenger mellom oss hadde det ikke gjort det uansett om vi var gift eller ikke.
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Til TS: Jeg føler det på samme måte som din samboer. Min begrunnelse til min samboer er at jeg syns giftemål er naturlig før evt barn. Barn er et enda større steg en giftemål, så for meg er dette "riktig" rekkefølge. Om vi skulle få barn først, så er det ikke noe galt i det, men jeg kunne godt tenke meg å være gift først:-) Det er ikke sikkert samboeren din kunne gi noe godt svar på spørsmålet, det går rett og slett på hva man syns er riktig for seg.
Klematis Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Vi skal også gifte oss før vi prøver å få barn. Ikke at det er noe jeg MÅ, men jeg synes det er koseligst sånn :rødme: Men hvis jeg hadde diskutert dette med samboer, og han hadde sagt at han var klar for barn men IKKE for å gifte seg, så hadde barn altså vært helt uaktuelt for meg. Å få barn er tross alt et MYE større steg enn å gifte seg! Litt på siden: Vi har også snakket om å ordne oss tilnærmet like rettigheter som gifte og bare fortsette å være samboere. Men det er MYE som må ordnes. Jeg så en oversikt på Dine Penger eller Din Side for en stund siden og det var 7-8 ulike avtaler som måtte inngås, og selv da var du ikke like godt dekket som de gifte.
Noli Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 For min del handler det om å sikre seg, blandt annet i forhold til arv og brudd. Man vet jo aldri hva som skjer.
Pingting Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Er det ikke sånn at dte juridisk sett er best å være gift når man har barn (rettigheter og slikt)? Eller er det bare sånn det var før? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå