Gjest psst Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Huff... dette er veldig teit En lørdagskveld for noen uker siden, jorde jeg en utroligt dum ting. Jeg hadde vært på byen med noen venninner, og var nok litt full. Da vi skulle hjem (med bussen) skillte jeg lag med venninnene mine for jeg skulle ta en annen buss. Jeg ventet og ventet. Men den kom aldri. Så kom en mann kjørende og spurte om han skulle kjøre meg hjem. Ja, sa jeg. Fyren var en kåting uten like, og kom med diverse forslag om hva vi kunne finne på, samtidig som han begynte å beføle meg med den ene ledige hånden (heldigviis måtte han jo konsentrere seg om kjøringen). Det var skikkelig ekkelt. Han spurte hele tiden om vi kunne stoppe, eller kjøre inn hit eller dit, men jeg sa konsekvent nei. Han ble etterhvert så innpåsliten at jeg spurte om han kunne sette meg av. Men det ville han ikke. Det var jo "ikke hver dag han hadde en fin jente i bilen". Jeg ble etterhvert livredd, trodde jo at han skulle vodta meg eller det som verre er. Fyren ble verre og verre, virket sinnsykt desperat. Tilbydde meg til og med betaling... Jeg nektet. Og jeg kom trygt hjem til slutt. Det som er greia nå, er at jeg ikke klarer å slette denne opplevelsen fra hodet mitt. Jeg er redd og flau. Hver gang jeg ser en bil som den han hadde, stikker det i magen, og jeg blir redd. Tror ikke jeg hadde kjent han i gjen, men er livredd for at han skal kjenne meg. Jeg vil bare komme over dette her, jeg vil ikke gå rundt å ha angst over en filleting. Har prøvd å snakke med venner om dette, men får bare kjeft. Jeg VET jo at det er en dum ting å gjøre. Nå vil jeg bare glemme det. Føler meg tråkket på, og greier ikke å se menn i øynene lenger. Dette er ikke særlig gøy :/ Noen tips for hvordan jeg kan komme over dette her?
Gjest WildRider Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Uff for en ekkel opplevelse. Klart du aldri skal gjøre det der, men hva vet man der og da, og alle gjør feil.. Har ikke stort annet mer å si deg enn at du må gi deg selv tid, bearbeide opplevelsen og være veldig glad for at han bare var en harmløs som hadde det i kjeften..
Morgause Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Jeg bare håper at du har lært leksa di. Aner du hvor heldig du er?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Selvfølgelig vet du at det var en dum ting å gjøre, men gjort er gjort. Du vet at du ikke kommer til å gjøre noe lignende igjen. Prøv og tenk på at denne mannen kanskje er et sted der ute og er kjempeflau over hva han gjorde. Prøv og tenk på at han kanskje er glad for at du nektet å gjøre noe som helst med han. Tenk hvor stakkarslig han er som prøver seg på en beruset, ukjent jente. Og hvor flau han kanskje hadde blitt om han hadde sett deg igjen. I tillegg synes jeg at du skal være stolt av deg selv som klarte å si nei på en bestemt måte, selv i en ganske skummel situasjon i beruset tilstand. Vær glad for at du kom helskinnet hjem.
la Flaca Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Noen tips for hvordan jeg kan komme over dette her? Jeg har stor tro på at det er en hensikt med alt som skjer. Du trengte tydeligvis å lære å passe på deg selv, og det har du lært nå. Bare vær glad for at du er blitt klokere enn du var før den "teite" episoden. Og ikke minst at du kom fra det med skrekken. En liten pris å betale i forhold til hvor galt det kunne gått.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har stor tro på at det er en hensikt med alt som skjer. Du trengte tydeligvis å lære å passe på deg selv, og det har du lært nå. Bare vær glad for at du er blitt klokere enn du var før den "teite" episoden. Og ikke minst at du kom fra det med skrekken. En liten pris å betale i forhold til hvor galt det kunne gått. Tjaa, joo...men det stemmer ikke alltid. Noen av oss lærer aldri. Jeg blir lett med på ONS og mener i ettertid at jeg setter meg selv i fare. Huff huff. Ts, ikke skam deg, du gjorde ikke noe galt! Ok, ikke det lureste å sette seg inn i bilen, men likevel. Du ville jo bare komme deg hjem, ikke sant.
Gjest psst Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Takk for svar Jeg prøver å forestille meg at det må være flauere for han, med de forslagene han kom med. Det hjelper litt Men jeg tenker på en ting. Hva med ONS? Det er jo egentlig minst like farlig som det jeg gjore? Da blir man jo til og med fyren hjem eller tar han hjem til seg. Hvorfor er det så "akseptert" egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 JA du gjorde noe dumt, men det gjorde han også. Enkelt og greit. Du var full, og dermed "lov til å være dum", han var edru og dum likevel. Da er igrunn han verst etter mitt syn. Man sier og gjør mye dumt i fylla, men man kan jo skylde på alkoholen da (men så er jo spørsmålet: hvem valgte å drikke alkoholen?). Å gjøre idioti i edru tilstand har ingen unnskyldninger.
Jade Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 (endret) Det er vel lettere for overgrepsmenn å plukke opp haikere om natten, enn å sjekke opp jenter på byn. Det er trossalt mer uskyldig å få skyss hjem, enn å ligge med en fremmed; mer sjangs å få et "ja". Overgrepsmannen har også et fortrinn ved at han er edru. Men selvsagt, man vet aldri hva man drasser med seg hjem, eller hvem man blir med hjem når man skal ha et ONS. Håper du har lært av denne "skrekken". Neste gang er det ikke sikkert at du er like heldig! Endret 11. desember 2008 av Jade
Lille Lea Skrevet 11. desember 2008 #10 Skrevet 11. desember 2008 ALDRI ALDRI gå alene hjem fra byen eller ta taxi alene!! Hvertfall IKKE sitte på med en ukjent mann, alene!! Vær gla det er over og ikke skjedde noe og vær gla for at du ikke måtte lære det her på den harde måten! Det samme skjedde med meg med en utlendig taximann. Nå vet du det til neste gang:)
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 har ei venninne som ofter haiker, både når hu skal til/fra byen og i edru tilstand (bor øde og dårlig med busser). hu opplever ofte ubehagelige situasjoner men likevel fortsetter hun å haike og tenker at man kan ikke være uheldig hver gang! :s
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 Du og min - bra det gikk godt!!! Det var vel "bare" en kåting - og ingen voldtektsmann, heldigvis. Greit nok at forslagene var uanstendige og ekle, men likevel. Hvis jeg hadde vært redd for å bli gjenkjent, tror jeg at jeg ville farget håret og ikke brukt samme jakka på ei stund. For håret og jakka kjennes ofte igjen. Men kanskje var det så mørkt at han ikke kjenner deg igjen uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå