Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Uff, dette kunne jeg sikkert postet flere steder... Saken er at jeg gråter så lett, og det plager meg.. Hvis kjæresten min eller nære venner/ rett og slett folk jeg er glad i gjør noe som får meg sint, sur, irritert, trist, eller såret på noen måte tar jeg lett til tårene... Og noen ganger kan det kanskje være filleting, derav "såret" i gåsetegn. Det plager meg så veldig, vil gjerne være sterk og tøff men er visst bare enn liten sutrekjerring noen ganger likevel.. I dag har jeg hatt en sånn dag, derfor jeg skriver... Venninna mi droppet en avtale som betydde mye for meg pga at jeg hadde gjort noen forbredelser til fordel for noe bedre,dvs en mann, selv om hun faktisk ser denne mannen hver dag og skal reise bort med han i helga. Jeg ble sinna og lei meg, for jeg syntes grunnen hennes var så dårlig, og da kommer tårene så fort- jeg vil ikke være sånn! Hvordan skal jeg klare å bli mer hardhudet?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Noen er bare mer følsomme enn andre..
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Kan det hende du ikke har så veldig god selvtillit? Hadde du hatt det, tror jeg kanskje at du hadde taklet slike ting på en bedre måte. Prøv å jobbe litt med deg selv, mot å få litt bedre selvtillit
Nabodama Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Gode svar ovenfor. Jeg blir sånn at jeg fortere tar til tårene når jeg er sliten og utkjørt en perioden. Eller når det er noe jeg går og bærer på som er vanskelig å snakke om.
angeleyes Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Jeg tar også veldig lett til tårene. Dette er forferdelig plagsomt, men noen perioder er bedre enn andre. Når jeg er veldig sliten eller sovet dårlig kommer tårene lettere. Dette gjelder også perioder med mye stress eller når jeg føler meg "nede". Det er ofte da jeg tenker mye negativt og da takler jeg ikke selv småting uten å begynne å gråte. Jeg tror nok jeg alltid kommer til å være en person som gråter mye, men håper jeg etterhvert kan få litt bedre kontroll over tårene og ikke "alltid" begynne å gråte. Det er faktisk veldig slitsomt
MissStiles Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Henger meg på her. Jeg kan også lett ta til tårene. Irriterende inni mellom. Men hvis jeg er veldig sliten og lei, så kommer det bare av seg selv. Blir jeg såret eller skuffet over noen så kommer tårene ofte. Jeg ser ikke egentlig på det som en ulempe. Jeg er en følsom person. Sånn er det bare!
Gjest Marillia Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Kan det hende du ikke har så veldig god selvtillit? Hadde du hatt det, tror jeg kanskje at du hadde taklet slike ting på en bedre måte. Prøv å jobbe litt med deg selv, mot å få litt bedre selvtillit Jeg har veldig god selvtillitt, og sipper lett som bare det!
Gjest Naria Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Jeg tar lett til tårene når jeg er sliten, når jeg blir veldig sint, når jeg blir såret eller skuffet, når jeg blir redd +++ Kan til tider være veldig frustrerende, for jeg er redd for at andre skal oppfatte meg som ei survekjerring, eller at jeg tar til tårene for å manipulere frem viljen min. Jobber stadig med meg selv for å bli mer hardhudet.
Gjest Reka Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Henger meg på her. Jeg kan også lett ta til tårene. Irriterende inni mellom. Men hvis jeg er veldig sliten og lei, så kommer det bare av seg selv. Blir jeg såret eller skuffet over noen så kommer tårene ofte. Jeg ser ikke egentlig på det som en ulempe. Jeg er en følsom person. Sånn er det bare! Enig!!
Cata Skrevet 11. desember 2008 #10 Skrevet 11. desember 2008 Jeg tar lett til tårene når jeg er sliten, når jeg blir veldig sint, når jeg blir såret eller skuffet, når jeg blir redd +++ Kan til tider være veldig frustrerende, for jeg er redd for at andre skal oppfatte meg som ei survekjerring, eller at jeg tar til tårene for å manipulere frem viljen min. Jobber stadig med meg selv for å bli mer hardhudet. Sånn er jeg også. Spesielt når jeg er sint kommer tårene lett og det er jo helt håpløst. Vil heller ikke være sutrekjerring, men blir jeg sinna nok så bare spretter tårene fram uansett hvor mange ganger jeg teller til ti.
Drua Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 Sånn er jeg også... og jeg tenker jo at jeg er vel bare en følsom person, men det er ikke morsomt å være det når jeg føler at andre blir litt sånn tilbake. Så jeg forstår frustrasjonen.
Gjest Bolivia Skrevet 11. desember 2008 #12 Skrevet 11. desember 2008 Henger meg på de forrige jeg også. Tror nok det er vanligere enn du tror dette med å alltid ta til tårene. Jeg har svært vanskelig for å gjennomføre en hel diskusjon/krangel om hva det skulle være, uten at tårene kommer! Akkurat det er jo litt frustrerende i mange tilfeller... Men ellers syns jeg det kan være deilig å gråte! Føler meg så god etterpå.
Teriyaki Skrevet 11. desember 2008 #13 Skrevet 11. desember 2008 Sånn er jeg også. Tar lett til tårene...Veldig slitsomt.
tinky_winky Skrevet 11. desember 2008 #14 Skrevet 11. desember 2008 Hei! Jeg leste innlegget ditt, og kjenner meg så utrolig godt igjen! Jeg er akkurat på samme måte som deg, hver gang jeg blir "skikkelig" sinna eller "såret" kommer tårene sprettende.. Er utrolig irriterende! Og det er de som står meg aller nærmest som "forårsaker" tårene oftest... Noe så lite som at kjæresten ikke ringer som avtalt fordi han har vært på øvelse og er sliten (militæret...grr.. ) kan utløse det.. Og det er jo ikke verre enn at han kan ringe når han har fått hvilt seg litt, eller dagen etter! ikke noe å sette seg ned og sippe for, hvertfall... Enniveis, går du på p-piller?? jeg har hørt noe med at det kan gi humørsvingninger i varierende grad.. Jeg bruker Loette 28, men lurer på om jeg skal skifte til et annet merke og se om humørsvningningene gir seg..For jeg var ikke så overfølsom før jeg begynte på p-pillene.. Har gått på pillene i snart et år, men har ikke tenkt noe særlig over det før nå.. Så kanskje dette kan være en mulig forklaring på overfølsomheten..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå