Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres utrolig slitsomt ut.. Men hva med å oppsøke f.eks husbanken? Kan ikke de hjelpe med noen kroner? Tror man kan søke om støtte hos dem..Eller sosialkontoret.

Uansett,lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har noen tips om ting man kan selge når man er i ekstremt økonomisk uføre?

Jeg har skrevet ned noen ting, bl.a. diamantringer/smykker, en sykkel, PC'en min og videokameraet. Det står helt stille.

Også har jeg også tenkt til å skaffe meg en ekstrajobb ett par-tre kvelder i uka.

Dette sliter meg i stykker, og jeg finner ingen livsglede nå.

På forhånd takk for tips!

Huff da, ikke gøy å havne i en slik situasjon!

Dersom du virkelig MÅ selge ting så se om ikke dette er stedet?

http://www.lanekontoret.no/?c=11&PHPSE...af7a957cfc6ffae

Skjønner at du/dere har prøvd alt - men hvor i landet bor du/dere?

Oslo? Har dere prøvd matutdelingen der på Blå Kors?

Kan jo spare noen kroner på det!

Hm, fælt at dere har det slik :klemmer:

Gjest nobilian
Skrevet
Jeg skal lete etter jobb de nærmeste dagene, og også vurdere sosialkontoret. Har vurdert det tidligere også. Tusen takk, KG-venner. Det betyr så mye med gode råd i en så vanskelig situasjon. Nå skal jeg gå å legge meg, for jeg er trøtt av å gråte og niholde elskeden min i hånden. Tidlig opp på jobb i morgen også.

God natt, alle sammen!

Heisann.

Sett dere inn i gjeldsordningsloven , det kan hende den vil være til hjelp for dere. Slipper å selge personlige eiendeler, blant annet.

Lykke til.

Gjest Medmenneske
Skrevet

Kan ikke vi på KG hjelpe deg da! Dersom noen har anledning så kan vi sette inn evt. kr. 50;- eller kr 100;- til dere.

Hva er komtonr. ditt trådstarter så setter jeg inn en 100 lapp til dere.Om flere setter inn så kan vi hjelpe på den måten.

Skrevet

Igjen, tusen takk for så mye hjelp og råd.

Vi er egentlig oppvakte og har mye innsikt begge to, så vi har nå satt opp et budsjett som vi kan leve etter sammen. Det vil da si at omlag 80 % går til nedbetaling av gjeld, og resten til det absolutt nødvendige. Men man lever jo ikke slik. Ny bukse f.eks kan jeg bare glemme. Eller å dra ut med venner.

Og hvis jeg også skaffer meg en deltidsjobb og muligens kanskje søker noe støtte fra sosialkontoret kan det hende at vi overlever i det minste. Vi får se. :)

Jeg er i allefall veldig glad for at vi har en åpen dialog om dette, og at begge er innstilt på å gjøre alt vi kan.

Men noen ting MÅ bli solgt for å komme over den verste kneika nå.

Igjen, tusen takk folkens! Det betyr MYE! :klem:

Forresten Silmarill, ja vi bor i Oslo!

Skrevet

Ta nå en tur til sosialkontoret, ikke si kanskje og muligens til det.

Dere vil få en eller annen hjelp der, det skulle forundre meg om dere ikke får det.

Gjør det før dere begynner å selge ting.

Det budsjettet deres høres ulevelig ut, heller ikke overkommelig. Å bruke 80% på gjeld er så og si umulig, for det kommer gjerne uforutsette utgifter også. Sier ikke dette for å ta motet fra dere, men for guds skyld, søk hjelp!

Skrevet (endret)
Igjen, tusen takk for så mye hjelp og råd.

Vi er egentlig oppvakte og har mye innsikt begge to, så vi har nå satt opp et budsjett som vi kan leve etter sammen. Det vil da si at omlag 80 % går til nedbetaling av gjeld, og resten til det absolutt nødvendige. Men man lever jo ikke slik. Ny bukse f.eks kan jeg bare glemme. Eller å dra ut med venner.

Og hvis jeg også skaffer meg en deltidsjobb og muligens kanskje søker noe støtte fra sosialkontoret kan det hende at vi overlever i det minste. Vi får se. :)

Jeg er i allefall veldig glad for at vi har en åpen dialog om dette, og at begge er innstilt på å gjøre alt vi kan.

Men noen ting MÅ bli solgt for å komme over den verste kneika nå.

Igjen, tusen takk folkens! Det betyr MYE! :klem:

Forresten Silmarill, ja vi bor i Oslo!

Tenkte litt på dette med "stampen" som i dag heter "lånekontoret" som da ligger i Oslo, samt Blå Kors vedr matforsyning!

Altså, det er sikkert ikke det man helst vil, men MÅ man så MÅ man!

Se på NAV sine sider vedr veiledning, de hjelper dere med kreditorer og oversikt helt sikkert.

Ta nå en tur til sosialkontoret, ikke si kanskje og muligens til det.

Dere vil få en eller annen hjelp der, det skulle forundre meg om dere ikke får det.

Ja, gjør det :) Må man, så MÅ man som sagt.....

Lykke til :klemmer:

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg håper og tror at gjest antydet til gjest over som ville ha kontonummeret mitt?

Jeg hadde i allefall ikke giddet å sitte her og skrevet innlegg til langt på natta hvis ikke dette var ekte.

Skrevet

Tusen takk alle sammen, vi SKAL ta tak i dette! (Nabodama) :)

God natt! :klem:

Skrevet (endret)
Jeg håper og tror at gjest antydet til gjest over som ville ha kontonummeret mitt?

Jeg hadde i allefall ikke giddet å sitte her og skrevet innlegg til langt på natta hvis ikke dette var ekte.

Skriv hvordan det går da, og please ta til deg rådene vi her på KG har kommet med :klem:

Endret av Trampe
Skrevet
Tusen takk alle sammen, vi SKAL ta tak i dette! (Nabodama) :)

God natt! :klem:

Håper det ordner seg og at det blir lettere for dere snart:)

God natt til deg også

:klemmer:

Skrevet

Hva med private lån? Har dere venner eller familie med litt til overs, som kan låne dere til dere er over verste kneika/begynner å få inntekt fra ekstrajobber som forhåpentligvis kommer? Det er fort gjort å svare "nei, vi kan ikke spørre noen" på dette spørsmålet, men de fleste kjenner noen som har litt penger på bok. Utrolig kjipt spørsmål å spørre også, men av og til må man. Men i så fall er det ekstra viktig å betale ned dette til punkt og prikke etter avtalen!

Lykke til!! :klemmer:

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet (endret)

Forlater denne tråden nå, jeg, så jeg sporer tilbake først:

Trådstarter; Håper du får orden på økonomien din raskt, lykke til! Ikke la problemene overskygge gleden ved å bo sammen med din elskede.

Endret av Trampe
Skrevet

Uansett om dette er et troll eller ei, inneholder denne tråden gode råd, så det er vel ikke egentlig noe å mase mer om.

TS - Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Jeg synes også at dere skal bestille en time ved sosialkontoret.

Ta med dere alle papirer på lån, utgifter, lønnslipp mm.

Der får dere økonimisk rådgivning og penger til det mest nødvendige visst budsjettet skulle vise at dere trenger det.

De kan helt sikkert hjelpe dere med en plan så dere kan komme ut av problemene!

Lykke til!!

Skrevet

Syntes det blir helt feil å gi vekk penger fordi noen skriver en trist historie her.

Dersom du har tatt et lån, hva har du brukt pengene til? Du må ha noe av verdi som tilsvarer den summen du har brukt.

Involver venner og familie, legg alle kort på bordet. Spør om de kan se løsninger på problemet deres.

Og når du en gang er ferdig med denne "knipa", så bør dere se tilbake på hvorfor dere havnet i denne situasjonen og lære av det.

Det drysser over med forbrukslån i posten. Det er også masse sjokolade og søtsaker på butikken. Det betyr ikke at du er nødt til å slå til eller at du må kjøpe alt du ser. Å leve krever litt selvbeherskelse. De fleste klarer det.

Skrevet

De fleste på luksusfellen har opptrådt ekstremt økonomisk uansvarlig. At de får svi for det er jo bare naturlig. Jeg tror så gjerne at det finnes mange slik historier i vårt langstrakte land men hvorfor er det vårt problem? Å skrive at det noen her mot slutten sier ikke er balansert er feil. Det mange skriver her i tråden er svært sympatisk og veldig ubalansert. Hva slags tegn gir det? Det er ikke ok å kjøre seg ned i en økonomisk grøft med vilje og tro at noen skal heise de opp igjen.

Skrevet
De fleste på luksusfellen har opptrådt ekstremt økonomisk uansvarlig. At de får svi for det er jo bare naturlig. Jeg tror så gjerne at det finnes mange slik historier i vårt langstrakte land men hvorfor er det vårt problem? Å skrive at det noen her mot slutten sier ikke er balansert er feil. Det mange skriver her i tråden er svært sympatisk og veldig ubalansert. Hva slags tegn gir det? Det er ikke ok å kjøre seg ned i en økonomisk grøft med vilje og tro at noen skal heise de opp igjen.

Åååå, jeg må trekke tilbake all medlidenhet jeg har vist her jeg altså. Glemte jo det at når noen er skikkelig uheldige og tankeløse en periode, og så innser det og prøver å komme seg på bena igjen, så skal man absolutt ikke hjelpe til, heller bare la dem streve og slite uten så mye som ett blikk i deres retning. Beklager altså, jeg har visst glemt det. Takk for påminnelsen.

Skrevet

Først vil jeg gi deg en :klem: , det er tøft, men det er heldigvis mulig å komme ut av det.

Jeg har vært der selv... :sjenert:

Du har fått mange gode råd her inne som jeg håper du lytter på, men det er et råd jeg selv fikk, og som jeg håper du også tar til etterretning...

"Det er ikke mulig å løse pengeproblemer med penger!"

Det høres veldig rart ut, ikke sant? Men det er fakta...

Penger kan "slukke brannen", men det hindrer ikke nye "branner" å oppstå.

Ved å selge alle tingene du ramser opp nå slukker du brannen, og løser den akutte situasjonen, men det er ikke en løsning på lengre sikt, og jeg tror du trenger å tenke langsiktig akkurat nå... jeg tror kortsiktige løsninger kan komme til å bli veldig kostbare i lengden.

Sørg for å få de langsiktige løsningene på plass så fort du kan, det er de som hindrer nye "branner".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...