Gjest sveisen Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Jeg skal til frisøren snart i håp om å freshe meg opp litt. Jeg har dårlig råd for tida så det blir kun klipp, ingen farging/striping eller annen luksus. Jeg sliter med å få forklart frisører hva jeg ønsker, så jeg burde egentlig ha med et bilde av en frisyre jeg kunne tenkt meg. Kanskje noen her kan hjelpe med det? Om meg: Jeg har et rundt ansikt. Håret er nå cirka skulderlangt, med pannelugg som rekker ned til høyde med munnen. Det er skrådd litt på sidene og litt klippet opp ellers for å løfte håret. Men nå er det jo masse måneder siden siste frisørbesøk så hele greia er egentlig bare uformelig og trist. Jeg har litt "fall" i håret, men ikke krøller. Håret er relativt tykt, og blir fort tungt når det er for langt. Men jeg liker heller ikke helt korte frisyrer. (Det er pent, for all del, men ikke noe for meg) Jeg er håpløst dårlig med hårstyling, så det må være noe enkelt og lettstelt som ikke krever masse tid foran speilet. Som person er jeg stille og rolig og ikke den frekkeste typen verken i væremåte eller klesvalg (prøver å bli litt tøffere i klesvalg men har et stykke igjen å gå). Når jeg da i tillegg får en litt anonym frisyre så går jeg virkelig i ett med møblementet. Så jeg vil ha noe litt freshere, men likevel ikke type "se på meg alle sammen!". Jeg ser for meg noe med kanskje skrå pannelugg...? Huff, jeg er altså helt håpløst på slikt! Hjelp meg! Noen?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har, etter mange år med langt, kjedelig hår, innsett at frisøren kan mer enn meg. Derfor gikk jeg til det store skritt, gikk til frisøren og sa "klipp som du vil. jeg vil ha en enkel sveis, det må ta kort tid å stelle den, men jeg er ikke redd for håret mitt, jeg er klar for en forandring og du vet nok best". Jeg har aldri, før, eller etter, vært så fornøyd etter et frisørbesøk som jeg var den gangen. Jeg har og forholdsvis rundt ansikt, har endt opp med skrålugg, og kort hår (type boblengde), og er strålende fornøyd. Du må jo egentlig finne ut hva du liker?
Cata Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har, etter mange år med langt, kjedelig hår, innsett at frisøren kan mer enn meg. Derfor gikk jeg til det store skritt, gikk til frisøren og sa "klipp som du vil. jeg vil ha en enkel sveis, det må ta kort tid å stelle den, men jeg er ikke redd for håret mitt, jeg er klar for en forandring og du vet nok best". Jeg har aldri, før, eller etter, vært så fornøyd etter et frisørbesøk som jeg var den gangen. Jeg har og forholdsvis rundt ansikt, har endt opp med skrålugg, og kort hår (type boblengde), og er strålende fornøyd. Du må jo egentlig finne ut hva du liker? Signerer denne. Jeg tenker som så at frisøren har lært å klippe og ser ofte bedre enn jeg hva som kler meg, så dermed får han eller hun bare klippe i vei. Som oftest blir jeg veldig fornøyd, og de gangene jeg ikke er det så er det likevel ikke verre enn om jeg selv skulle gitt direktivene . Det pleier nemlig ikke gå så bra.
Gjest sveisen Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har pleid å gjøre nettopp det dere anbefaler. Det har endt med at jeg har hatt samme frisyre de fem siste årene... Tro om det er en standardløsning for kunder som meg? Jeg er klar for forandring, men med kravet om at det skal være lettstelt så blir det visst ikke store variasjonene som er mulig.
Cata Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har pleid å gjøre nettopp det dere anbefaler. Det har endt med at jeg har hatt samme frisyre de fem siste årene... Tro om det er en standardløsning for kunder som meg? Jeg er klar for forandring, men med kravet om at det skal være lettstelt så blir det visst ikke store variasjonene som er mulig. Bytt frisør? Ikke at det nødvendigvis er noe galt med den du har, men en ny frisør vil kanskje se muligheter som den gamle ikke ser. Jeg har også merket tendensen til at noen frisører går inn i et spor og blir der og da prøver jeg gjerne en annen, eller jeg sier klart fra at jeg gjerne vil ha noe som er litt annerledes enn den sveisen jeg har hatt de siste gangene jeg har blitt klippet.
Teene Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 artig å lese alle svarene her;) er selv frisør og kan nok anbefalle deg mye,men er ikke så lett uten å se deg....det er sant som det blir sagt før her at vi kan ha en tendens til å falle tibake på en slags "standardklipp"...men det er frisører som ikke vidreutvikler seg og holder seg oppdaterte i yrket...mitt råd til deg er å gå til en lærling. De kan ofte mye om dagens mote pga stadige kurs og oppfølging, og de er ikke dårligere til å klippe enn frisører er,de er bare mer nøye og bruker kanskje litt lengre tid på at klippen blir helt hundre;) og i tilegg får du jo opptil flere fagkyndiges råd om hva som skulle kle deg best og funke for deg.Lykke til;)
Gjest sveisen Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Takker for rådene. Jeg har ikke gått til samme frisør i fem år, har vel egentlig alltid gått til forskjellige. Synes det er litt merkelig at frisyren blir så lik hver gang da. Men jeg skal prøve å få understreket at jeg ønsker noe annerledes enn jeg har hatt. Men så kan det kanskje hende at som frisør så ser man store forskjeller i små nyanser fordi det er dette man jobber med? Jeg har i hvertfall iblant gått hjem fra frisør å lurt på hva de egentlig har gjort med håret mitt, fordi jeg selv knapt kunne se forskjell. Jeg som ikke er såååå opptatt av hår må kanskje ha mer tydelig forandring for å kunne se det skikkelig?
Glynis Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 Hvordan er hårfargen din? Siden du synes håret ser trist ut gjetter jeg at den ikke er så veldig spennende...? Ikke meningen å være en demotivator, men det finnes en viss begrensning for hvor mye en vanlig klipp kan gjøre, sånn bortsett fra hvis det er noe drastisk da. Uansett synes jeg denne og denne sveisen er søte hvis man har litt fall, rundt ansikt og ikke vil ha kort hår. Lite spennende, men enkle og pene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå