Gjest Gjest_guest_* Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Har jo fått en og annen venneforespørsel på Facebook fra blant annet noen arabiske land kan det se ut som, og noen fra England. En gang godtok jeg, av rein nysgjerrighet, for så å finne ut at Wall'en var utelukkende full av meldinger av varianten: "Who are you? Do I know you?" Og vi snakker om opptil flere hundre såkalte venner. Hva er motivet til slike mennesker? Bare legger de til folk i hytt og pine, eller tror dere de velger ut hvem de skal legge til utfra profilbilde osv? Vil de bare snoke, eller leiter de etter ytterligeregående personlig informasjon? Kan det være et virus av noe slag? I dag opplevde jeg en ny variant, det var en med et eller annet indisk navn eller noe som la meg til sammen med meldingen (jeg er med i en pilates-gruppe på Face): "Hei, jeg driver med Pilates, og tror vi har mange felles interesser. Jeg vil gjerne prate og utveksle kunnskaper" Burde jeg være godtroende og godta? Og en annen en idag hadde lagt meg til, sendte ham personlig melding om hvem han var, og fikk til svar at han fant meg i bluesmusikkgruppa. Hva er dette? Er det vanlig å drive med sånt? Eller er alt dette bare lurerier for å få venner som man senere skal utnytte eller hva det er de skal, og hvordan og hvorfor? Spørsmålet mitt er vel, burde jeg godta og "diskutere og utveksle kunnskaper om musikk og trening" med dem, eller er det noen her som mener veldig sterkt at jeg ikke burde dette, og kanskje kunne tenke seg å utdype litt i samme slengen? Dette ble litt langt. Beklager.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 sikkert noen som skal prøve å utnytte deg på et vis...skeptisk
The Kitten Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Har jo fått en og annen venneforespørsel på Facebook fra blant annet noen arabiske land kan det se ut som, og noen fra England. En gang godtok jeg, av rein nysgjerrighet, for så å finne ut at Wall'en var utelukkende full av meldinger av varianten: "Who are you? Do I know you?" Og vi snakker om opptil flere hundre såkalte venner. Hva er motivet til slike mennesker? Bare legger de til folk i hytt og pine, eller tror dere de velger ut hvem de skal legge til utfra profilbilde osv? Vil de bare snoke, eller leiter de etter ytterligeregående personlig informasjon? Kan det være et virus av noe slag?s I dag opplevde jeg en ny variant, det var en med et eller annet indisk navn eller noe som la meg til sammen med meldingen (jeg er med i en pilates-gruppe på Face): "Hei, jeg driver med Pilates, og tror vi har mange felles interesser. Jeg vil gjerne prate og utveksle kunnskaper" Burde jeg være godtroende og godta? Og en annen en idag hadde lagt meg til, sendte ham personlig melding om hvem han var, og fikk til svar at han fant meg i bluesmusikkgruppa. Hva er dette? Er det vanlig å drive med sånt? Eller er alt dette bare lurerier for å få venner som man senere skal utnytte eller hva det er de skal, og hvordan og hvorfor? Spørsmålet mitt er vel, burde jeg godta og "diskutere og utveksle kunnskaper om musikk og trening" med dem, eller er det noen her som mener veldig sterkt at jeg ikke burde dette, og kanskje kunne tenke seg å utdype litt i samme slengen? Dette ble litt langt. Beklager. Det høres ut som om denne personen bare vil ha flest mulig venner på vennelisten sin.
Gjest Naria Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Jeg tror at folk bruker facebook veldig forskjellig. Jeg bruker facebook kun for å holde kontakten med gamle kjente og litt mindre kjente. Synes også det er spennende å se hvordan det står til med folk jeg en gang gikk i klasse med etc. Andre bruker facebook for å knytte nye vennskap og kontakter, som man deler felles interesser med. Ser ikke helt hvordan man skal kunne utnytte noen over facebook.
Wonders Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 taker nei. Hakke kjendt dem, vikke kjenne dem. Alltid noen som klenger, fordi vi er norske. Du må da se sammenhengen her. Mannfolk sant? Si nei takk! Er du usikker, gå inn på profilen å les om pers. Se på vennelisten. La forespørselen ligge noen dager. Folk juger så det synger etter, vi norske er faktisk ganske ærlige, for hensiktene våres er ganske rett frem. Ikke alle har det sånn. De venter bare på at ukjendte skal ta agnet. Mange syke folk i verden. TAKK NEI. Du trenger ikke det elementet av usikkerhet i hverdagen.
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Ved noen tilfeller så kan det være slike kontoer som også skaffer konto informasjon fra andre. Hvis f.eks han lager an application (og veldig mange av de tar e-mail og passordet) også sender han den til alle også bare trykker du OK så vips så har han alle konto opplysningene dine og kan selge de videre..
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 taker nei. Hakke kjendt dem, vikke kjenne dem. Alltid noen som klenger, fordi vi er norske. Du må da se sammenhengen her. Mannfolk sant? Si nei takk! Er du usikker, gå inn på profilen å les om pers. Se på vennelisten. La forespørselen ligge noen dager. Folk juger så det synger etter, vi norske er faktisk ganske ærlige, for hensiktene våres er ganske rett frem. Ikke alle har det sånn. De venter bare på at ukjendte skal ta agnet. Mange syke folk i verden. TAKK NEI. Du trenger ikke det elementet av usikkerhet i hverdagen. Fordi vi er norske? Vi norske er veldig ærlige? Men hele resten av verden er uærlige? Snakk om å opphøye seg over verden. Synes forøvrig ts kan være skeptisk, men som sagt folk bruker fjasboka forskjellig Noen vil ha nye venner, mens noen kan sikkert ha litt skumlere hensikter.
Kraistin Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Jeg hadde ikke godtatt. Har blant annet vært en japansk gutt som har addet meg flere ganger, men jeg har ignorert. Er en anna kar som har addet meg sikkert 50 ganger (uten overdrivelse) og da synes jeg jaggu det er på tide å ta hintet! I begynnelsen var jeg kanskje litt blåøyd og godtok, men nå ignorerer jeg de jeg ikke kjenner. Men jeg er likevel litt usikker på hva jeg skal gjøre når en som tydeligvis vet av meg (går på samme skole e.l) adder meg. Da føler jeg meg nesten litt frekk om jeg ignorerer, men som regel gjør jeg det. Hvis de aldri har tatt seg bryet med å snakke med meg i virkeligheten skjønner jeg virkelig ikke poenget med å skulle være venner med dem på Internettet heller. Men som sagt, blir litt usikker. Og når ukjente adder meg uten at jeg kan se profilen deres først blir det i hvert fall ignorert.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. desember 2008 #11 Skrevet 21. desember 2008 tør du virkelig å si ja? hadde ikke jeg turt nei. farlige folk lurer overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå