Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Noen som kan anbefale gode bøker til meg? Er på leting etter noe som gjør at jeg blir dratt inn i boka, he he. Liker ikke krim, men ellers rimelig altetende ... Liker bøker som f.eks Kristin Lavransdatter-trilogien, Tatt av vinden, Drømmen om Afrika (Kuki Gallmann), Idas Dans, Den Trettende Fortellingen (skuffende mot slutten men ...), Jenny (Sigrid Undset). Liker sterke, levende fortellinger hvor karakterene virker ekte, gjerne med en liten/stor dose kjærlighet :rødme: Pluss biografier! På forhånd takk!
Gjest - Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Vinter i Madrid av CJ Sansom. Det er en av de beste bøkene jeg har lest. Handlingen utspiller seg under den spanske borgerkrigen, gjennom britiske utsendte sine øyne. En dose historie, kjærlighet, sterke personligheter og en fantastisk skildring. Saman er ein mindre enn aleine av Anna Gavalda er en murstein av en bok, men togturen Trondheim - Oslo husker jeg ingenting av, bortsett fra de fire personene i Paris boken handler om. Jeg har en ting for bøker om flere personer som blir flettet sammen til en historie, denne er virkelig en høydare innenfor dette. Ellers er jo bøkene til Khaleid Hosseini selvsagt gode, Tom Wolfe er bra, osv. Det er jo så mange.
Nausicaä Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Saman er ein mindre enn aleine av Anna Gavalda er en murstein av en bok, men togturen Trondheim - Oslo husker jeg ingenting av, bortsett fra de fire personene i Paris boken handler om. Jeg har en ting for bøker om flere personer som blir flettet sammen til en historie, denne er virkelig en høydare innenfor dette. Jeg elsker denne boken! Den er så utrolig koselig, leste den på en dag. Øya av Victoria Hislop og Den trettende fortellingen av Diane Setterfield er bøker jeg nylig har lest og likt.
Gjest Kråkaa Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Saman er ein mindre aleine er bare fantastisk!! Så den anbefaler jeg også. Ellers så er det jo f.eks Drageløperen, tusen strålende soler (begge av Khaled Hosseini) Beatles (Lars Saabye Christensen) Vil du lese veldig morsomme bøker så anbefaler jeg alle (som er oversatt på norsk) av Arto Paasilinna,jeg har seriøst aldri ledd så mye av noe jeg har lest som da jeg leste bøkene hans.
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Havets Katedral av Ildefonso Falcones. Den handler om livet til en gutt, fra han blir født til han blir voksen, i middelalderens Barcelona. Utrolig bra! (selv for meg som ikke liker slike bøker...)
Gjest Pascale Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 James Patterson, Matthew Reilley, Robin Cook, Raymond Khoury...
MissStiles Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Bøkene til Denise Rudberg eller Cecilia Ahern. Elsker bøkene dems!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Takk alle! Skal notere ned og ta med liste på biblioteket neste gang jeg skal dit
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Tusen strålende soler De åtte Berlinerpoplene
Gjest Langsyne Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 Noen som kan anbefale gode bøker til meg? Er på leting etter noe som gjør at jeg blir dratt inn i boka, he he. Liker ikke krim, men ellers rimelig altetende ... Liker bøker som f.eks Kristin Lavransdatter-trilogien, Tatt av vinden, Drømmen om Afrika (Kuki Gallmann), Idas Dans, Den Trettende Fortellingen (skuffende mot slutten men ...), Jenny (Sigrid Undset). Liker sterke, levende fortellinger hvor karakterene virker ekte, gjerne med en liten/stor dose kjærlighet :rødme: Pluss biografier! På forhånd takk! Stormenes tid - Ken follett (forresten selges de to bøkerne til 99kr for tiden).. Tusen strålende soler - Khaled Hosseini Det siste kongeriket - Bernard Cornwell Og mange av Paulo coelhos bøker... Kos deg, da : )
Drops Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 Den tidsreisende kvinne av Audrey Niffenegger Lasso Rundt fru Luna av Agnar Mykle Alt av Alexander Kielland Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? av Johan Harstad Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg Ble mye norske forfattere her, men alle disse bøkene er fantastiske
Gjest Raptuza Skrevet 13. desember 2008 #12 Skrevet 13. desember 2008 "Den røde tråden" av Francine Rivers.
Gjest Jessica-26 Skrevet 16. desember 2008 #13 Skrevet 16. desember 2008 Hei! Høres ut som du liker litt episke drama + + Har lest noen koselige og rørende bøker fra "gamle dager" som jeg ble ganske betatt av, selv om det er ei stund siden nå.. (Går mye i krim og dokumentarer nå) "Driver dugg faller regn" av Margit Söderholm,- skrevet i 1943 tror jeg, men handlingen foregår mye tidligere, om ulykkelig kjærlighet mellom en storbondedatter og en tatergutt såvidt jeg husker.. "Ditte menneskebarn" av Martin Nexø, skrevet mellom 1917-21, om fattigjenta Ditte som har en mer eller mindre dårlig barndom.. Kos deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå