Nabodama Skrevet 20. juni 2003 #1 Skrevet 20. juni 2003 Hva er det som er så farlig med å bli plassert i denne båsen? Er det ikke mennesket selv som har betydning, med personlighet osv? Hvis en er et flott menneske, som virkelig er verdt å kjenne, blir en likevel unngått hvis en er en smule harry? Hvorfor er man så avhengig av hva andre mener, og setter grenser for hva man kan eller ikke kan gjøre, klesstil, interiør osv, ut i fra om det er harry eller ikke? Selv kan jeg noen ganger defineres som skilkkelig harry, andre ganger er jeg fjernt fra det. Men det bryr meg ikke. Jeg gjør det jeg har lyst til, og bryr meg ikke om noen skulle mene at det av og til er harry....Gidder rett og slett ikke å følge alle regler om hva som er trendy eller ikke. Og hva er det forresten som er så flott med å være trendy til enhver tid? For meg betyr det å måtte henge med på kjøret, la seg påvirke av andre, være lite godtakende overfor personer som er forskjellig fra en selv, gå glipp av mye som er gøy osv.
MarianneE Skrevet 20. juni 2003 #2 Skrevet 20. juni 2003 Tråkka jeg deg på tærne, eller? Skikkelig harry noen ganger jeg, og! Elsker svarte tennissokker, blant annet!
Nabodama Skrevet 20. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2003 Neida, Marianne, du tråkka meg ikke på tærne. Dette har jeg egentlig lurt på lenge, fordi så mange er så opptatt av å IKKE være harry. Opplever også at mange er nedlatende mot de som ikke når opp til et visst nivå når det gjelder å være trendy, både her inne og ellers. For meg virker dette begrensende. Jeg synes det er flott med folk som er seg selv, uavhengig av hva andre måtte mene, og som trives med det. Skinnvest og mokasiner med dusker er vel selve prototypen på å være harry, men jeg tror ikke det er så mange som er harry på den måten lenger. Jeg må innrømme at jeg også setter disse i bås, og har forutinntatte meninger som folk som går kledd slik, så jeg er vel ikke helt fri selv heller.
Gjest Ikke innlogget Missuganda Skrevet 20. juni 2003 #4 Skrevet 20. juni 2003 Folk som er redde for å være harry, tror jeg har dårlig selvtillit. Stakkar...
Retz Skrevet 20. juni 2003 #5 Skrevet 20. juni 2003 Hva er det som er så farlig med å bli plassert i denne båsen? Jeg har aldri oppfatta at det var noe farlig med det? Noen blir plassert i én bås, andre i en annen osv. Trendy, freak, harry, kjerring, so what?
Livets datter Skrevet 20. juni 2003 #6 Skrevet 20. juni 2003 Å være "harry" kan faktisk være litt sjarmerende...
Barbie Skrevet 20. juni 2003 #7 Skrevet 20. juni 2003 Helt enig med deg Nabodama. Hva gjør det vel å være litt Harry av og til? Og hva vil det egentlig SI å være Harry? Hvem bestemmer grensene for hva som er Harry,eller ikke? Hvorfor kommer egentlig handletur til Sverige under denne kategorien? Er det ikke heller fornuftig og dra til nabolandet for å spare noen kroner? I tillegg får man seg en koselig dag,enten med venner eller familie! Ser ikke noe Harry i det jeg... Folk har forskjellig mening om hva som er Harry,og la nå folk få være Harry hvis det er sånn de trives. Ikke la menneskene bli "mobbeoffer" av den grunn.
aline Skrevet 20. juni 2003 #8 Skrevet 20. juni 2003 Jeg var med i det som var harry-gjengen når jeg var ungdom. Idag er jeg vel egentlig ikke harry lenger, men gjør visse ting som jeg vet oppfattes som harry og liker visse ting som av noen oppfattes som harry. Jeg synes det er ok at jeg har beholdt noe harry-trekk jeg, og skulle egentlig ønske jeg hadde akkurat passe fler av dem! :blunke:
Thomas Skrevet 20. juni 2003 #10 Skrevet 20. juni 2003 Harry er et negativt ladet ord. Sponheim kalte handleturer til Sverige for Harry i et forsøk på å "skremme" folk. Men hvis det er Harry å spare penger så kall meg gjerne det!
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #11 Skrevet 20. juni 2003 Jeg har fått høre at jeg er ganske harry . Synes at det er helt greit jeg.
Elisjeba Skrevet 20. juni 2003 #12 Skrevet 20. juni 2003 Tja, jeg blir opfattet som veldig sær og rar og sikkert veldig harry også. Mitt motto er: Jeg vil heller være rar og ha det gøy enn å være som alle andre og ha det kjedelig!
Gjest ~Hanne~ Skrevet 20. juni 2003 #13 Skrevet 20. juni 2003 Det mest harry'e av alt er å kategorisere andre som harry. Harry-Hanne
Klips Skrevet 20. juni 2003 #14 Skrevet 20. juni 2003 Noen er harry og vet det (som meg i blant), andre er kanskje ikke klar over at de faller inn under andres harry-definisjon (sikkert også meg i blant), uansett synes jeg det er litt befriende å være harry. Folk som er veldig opptatt av at alt må være pent og trendy står for meg som litt anspente og humørløse (få den stokken ut av rompa, liksom). For eksempel liker jeg bedre personen som klapper når charterflyet lander, enn personen som "vet bedre" og må demonstrere det ved en litt høylytt, oppgitt kommentar til reisefølget sitt. Kommer forøvrig fra Oslos vestkant, synes vel rett og slett det elegante er for enkelt, been there done that, boring!
Madison Skrevet 20. juni 2003 #15 Skrevet 20. juni 2003 Harry er bare blitt et "in ord". ikke naturlig for meg å bruke ihvertfall, teit ord syns jeg :D
jordbær Skrevet 20. juni 2003 #16 Skrevet 20. juni 2003 Kan noen definere "Harry" for meg? Jeg som spiser grandiosa og handler i sverige må være jævlig kjip!? Er det ikke derfor vi har et stort utvalg av både mat, klær og musikk? Slik at alle skal finne noe de liker? Syns egentlig harry er et ganske teit ord. Du er sikkert like harry for den personen du kaller harry, pga musikksmak eller klesstilen som ikke faller i smak hos henne/han..
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 21. juni 2003 #17 Skrevet 21. juni 2003 Har ofte fått harry-begrepet slengt etter meg når jeg farter rundt i 50-70'talls amerikansk bil, og jeg tar meg egentlig litt nær av det. Som noen sier, det er jo et negativt ladet ord, og jeg har vanskelig med å godta at min hobby er harry. Så jeg koker det hele ned til uvitenhet, misunnelse og at noen har hørt noen si noe om akkurat dette - så derfor er det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå