Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Vi har vært prøvere nå i 5 mnd. men det har ikke skjedd noe enda. Vi har planer i midten av august til sommeren, som innebærer en reise.. Dette har vært planlagt lenge, og kan ikke flyttes på, da det involverer mange. Dette er også noe som vi veldig gjerne vil få til (familiebegivenhet). Vi håpet derfor å "få det til" slik vi kunne rekke å være med, men nå har ikke det klaffet enda. Vi vurderer derfor å sette prøvingen på vent et par perioder, for å unngå kræsj.. Jeg er ikke helt sikker på om det er lurt, da jeg er 30 år.. og det viktigste for meg er jo å få barn, men likevel er dette noe som betyr mye for mange at vi er med på. Hvor gravid kan man være for å reise? Jeg kunne nemlig veldig gjerne tenkte meg å prøve i julen.. det peier gjerne å bli litt ekstra intens prøving i ferier.. og det klaffer perfekt med EL.. men i så fall kommer i så fall evt. barn midt i turen som er planlagt.. Hjelp! Hva skal vi gjøre? Hva ville dere gjort?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Jeg er litt inne på det samme, men vår ferie er i juli, og nå blir det uansett ikke noe barn før i slutten av august. Jeg har valgt å fortsette å prøve, men nå har det ikke klaffet for oss enda. Hvor langt på vei du kan være når du skal reise er avhengig av hvor du skal, flyselskapene har ulike regler (bil og tog og buss kan du vel reise med til fødestua ) men den siste måneden er nok vanskelig å fly utenlands i allefall, skal du ha lengre flyturer tror jeg noen selskap har grense på uke 32. Jeg tror jeg har lest noe om det her i en annen tråd. Har forresten ei venninne som planla ferien i sommer slik at det akkurat skulle gå, men "plutselig" var det tvillinger og da måtte mannen dra på ferie med barna (eldre søsken) alene, tror ikke hun fikk fly utenlands etter uke 20. Det er også verdt å tenke bittlitt på at graviditet ikke regnes som sykdom i reiseforsikringen slik at du ikke kan regne med å få pengene tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå