Gå til innhold

Han vokter tlf og pcen som en hauk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Flittiglise_*
Skrevet

Kjæresten og jeg har vært sammen i 1 1/2 år og bodd sammen i litt over 6 mnd, noe som fungerer bra.

Men etter vi flyttet sammen har han lagt inn passord på pcen og har med telefonen når han skal på do eller dusje.

Dette er en privat pc, ikke noe han bruker på jobben.

Jeg har stor respekt for hans ting og spør alltid før jeg låner noe. Ville ikke falle meg inn å bruke pcen eller mobilen hans uten å spørre.

Men virker ikke som han stoler på meg..

Har spurt hvorfor han verner så rundt tlf og pc, men ikke fått noe givende svar. Han bare tøyser det bort. Blir jo litt urolig :tristbla:

Skjer også han x`er ut folk han prater med på msn når jeg kommer i nærheten.

Han har fri tilgang til min pc, noe det skjer han benytter seg av den når ikke han er logget på sin egen.

Nå er nok jeg litt nærtagen, siden min forrige kjæreste var utro. Ser ofte etter samme tegna som avslørte min eks-kjæreste.

Er det vanlig å ha passord på privat pc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har passord på min private pc..Om jeg snakker med noen på msn og kjæresten kommer bort fordi han bare er nysgjerrig på hva jeg holder på med så legger jeg ned msnsamtaleboksen.

Begge disse tingene gjør jeg fordi jeg er redd han skal lese noe jeg har skrevet og synes at jeg er megateit..Synes uansett at msn samtaler er private. Og hadde ikke likt om kjæresten min var inne på min pc på min bruker. Ikke fordi at jeg har noe å skjule men fordi jeg har dagboknotater der inne bl.a.

Tviler sterkt på at du har noe å frykte.

Skrevet

At han vokter telefonen sin som om det skulle vært en nasjonalskatt hadde jeg virkelig blitt skeptisk av. Passord på PC er en ting, men at han krysser ut msn-samtaler når du er i nærheten og at han tar med telefonen inn på badet når han skal dusje, hadde fått varsellampene til å blinke rødt for meg.

Har opplevd akkurat det samme som deg, og det kom frem at grunnen til det var at han hadde innledet et forhold til en annen dame. Mobilen var med over alt, til en hver tid. Og om natten lå den under puta.

Jeg sier ikke at dette trenger å være tilfellet for dere, men som sagt jeg hadde ikke taklet en slik situasjon.

Skrevet

Herregud for et snålt menneske. Det er jo tydelig at han har noe å skjule hvis det er så ille som du beskriver. Her i huset har vi passord på alt, men det er jo sånn vi begge kjenner til passordet på:/ Har bodd sammen ett år bare, vært sammen i to.

Nå skal det merkes at jeg legger som oftest ned sider når han kommer bort og er nysgjerrig, men det er enten fordi jeg skriver innlegg her(om forholdet vårt og sånn:P) og når jeg skriver dikt. Og når jeg går noen steder så lar jeg ikke sider stå oppe.

Men å omtrent dusje med telefonen? Låser han døren når det bare er dere to hjemme og han skal dusje også? Skjønner godt at du blir gal! huff...

Skrevet

Jeg tar med meg mobilen på badet sikkert 75% av gangene. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi jeg er så vant til å ta den med meg overalt. Så det trenger nødvendigvis ikke å være noe skummelt som foregår. Hvis alt dette er noe han plutselig har begynt med, ville jeg derimot begynt å lure.

Skrevet

Jeg har mobilen med på badet alltid, det er gammel vane og ikke noe jeg tenker over.

Passord på pc'en kunne jeg også funnet på å hatt og jeg kunne fint lagt ned msn-samtaler om noen kom bort for å se, de er private og ment for mine øyne.

Det betyr ikke nødvendigvis at man har noe å skjule, men er det noe han har begynt med i det siste hadde jeg nok begynt å lure.

Skrevet

Tar han med mobilen på badet, fordi den ligger i lomma? Eller er det slik at hvis han glemmer å ta den med, så kommer han ut igjen i håndkleet og henter den?

Hvis jeg var deg, ville jeg satt passord på din PC også. Hemmelig selvsagt. Så neste gang han skal bruke den, så får du be han lage en egen bruker, eller bruke sin egen PC.

En mobil kan forresten bli ødelagt hvis den ligger på badet mens du dusjer. Det har jeg personlig erfart. Men mulig det går bra om dere har god ventilasjon slik at det ikke kommer damp i mobilen. Dessuten bør han kjøpe mobil som kan låses med passord, hvis han er så redd for at du skal snoke.

PS. Har du snoket i PCen og/eller mobilen hans tidligere? At det er derfor han vokter de?

Skrevet

omså det er utroskap eller bare en uting, så bør han ta seg sammen!

værste jeg ser er mobiler som er med overalt i alle rom. den kan faktisk ligge et sted. jeg har absolutt ingenting å skjule, lar mobilen min ligge å slenge og pcn står på all day long med åpne sider selvom jeg bare bruker den litt på kveldinga. jeg vet samboer snoker litt i loggen min, men det gjør meg absolutt ingenting. hakke en dritt å skjule. da ser han at jeg er til å stole på.

jeg har også snoka litt på pcn og mobilen hans også, bare for å sikre meg om at jeg ikke ble lurt. men gjør ikke det nå lenger for jeg vet at jeg kan stole på han. tror kanskje du bør gjøre det samme dersom du aner ugler i mosen.

det kan vel ikke være en værre følelse av å ha blitt lurt og jugd for i lange tider. det kan ødelegge ens selvtillit og fremtidige forhold.

vi trenger bekreftelse på at vi er i tryggt forhold!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Han flørter med andre. Kun en grunn til denslags teit oppførsel, og det er utroskap. Vært der, kjøpt T-skjorta.

Skrevet

Min kjære bruker min pc fritt. Det samme gjør jeg med hans pc. Ingenting å skjule. Vi pleier å spørre hvis vi f.eks skal låne hverandres mobil og den slags. Ellers tar jeg ikke mobilen med meg overalt. Den kan fint ligge i stuen mens jeg er i et annet rom. Han kan f.eks si "du fikk melding nettopp", men han leser den ikke uten at jeg sier det er greit og vice versa. Han kan gjerne sjekke mobilen min hvis han ønsker det (noe han ikke gjør). Ingenting å skjule.

Skrevet

Synes du skal snakke med ham på nytt, forklare at oppførselen hans får deg til å lure, at det er svært viktig for deg å skjønne hvorfor han gjør det, og ikke gi deg før du har fått et svar du kan tro på.

Kanskje er han utro, kanskje har han bare kompiser som er svært opptatte av at samtaler dem imellom skal være private (har han hatt damer tidligere som ikke respekterte privatlivet hans?), kanskje synes han bare det er flaut om du ser ting han skriver, f.eks. pga han har et litt annet språk når han snakker med kompiser...

Tror ikke du blir fornøyd før du har snakket med ham og fått han til å forstå hvor mye det plager deg.

Gjest Gjest_Flittiglise_*
Skrevet

Han plukker med seg mobilen fra stuebordet når han skal på badet, den ligger ikke i lomma, og dette er noe han begynte med noen uker etter vi flyttet sammen.

Jeg har aldri lest meldingene eller mailen hans før, men greide ikke å styre meg i går og fikk fisket til meg tlf hans da han sov

Fant ikke så mye interessant. Han har kontakt med ei jente som han hadde sex med en periode, men det visste jeg om. De hadde planlagt å møte hverandre ute en helg jeg var med mine venninner. Men vet det ikke ble noe av.

Ble urolig da jeg leste det.

Fant også ut at en av hans venninner ikke er spesielt begeistret for meg, med andre ord har han fortalt henne at jeg har henne langt opp i halsen.(Noe han skulle holde for seg selv) Men da slipper jeg å se henne mer enn jeg må. Like greit!

Vi hadde en veldig dårlig periode i høst, men pratet lite om det (for han vil ikke prate om sånt) og jeg veit han har brukt noen av sine venninner som klagemur, og tror han gjør det ennå. Kanskje derfor han x`er ut msn?

Jeg veit han har veldig store planer fremover med "seg og sitt". Det er aldri hva vi har tenkt til å gjøre fremover, bare han.

Nei, han låser ikke døren på badet når det bare er han og meg hjemme :ler:

Han og jeg er også veldig forskjellige, jeg er fra en åpen familie hvor vi deler tanker og meninger, diskuterer så busta fyker og ler og gråter om hverandre.

Han er derimot mer reservert og lar ting gå over av seg selv, til min store frustrasjon. Jeg tror ikke ting blir bedre av å tie dem ihjel.

Skrevet

Syntes det var litt rart.

Selv har vi passord på saker og ting, men jeg kan hans og han kan mitt. Ser ingen grunn for å ha hemmelig passord for hverandre. Vi snoker ikke på hverandre, men begge synes det er best om alt er åpent :)

Skrevet
Han plukker med seg mobilen fra stuebordet når han skal på badet, den ligger ikke i lomma, og dette er noe han begynte med noen uker etter vi flyttet sammen.

Jeg har aldri lest meldingene eller mailen hans før, men greide ikke å styre meg i går og fikk fisket til meg tlf hans da han sov

Fant ikke så mye interessant. Han har kontakt med ei jente som han hadde sex med en periode, men det visste jeg om. De hadde planlagt å møte hverandre ute en helg jeg var med mine venninner. Men vet det ikke ble noe av.

Ble urolig da jeg leste det.

Fant også ut at en av hans venninner ikke er spesielt begeistret for meg, med andre ord har han fortalt henne at jeg har henne langt opp i halsen.(Noe han skulle holde for seg selv) Men da slipper jeg å se henne mer enn jeg må. Like greit!

Vi hadde en veldig dårlig periode i høst, men pratet lite om det (for han vil ikke prate om sånt) og jeg veit han har brukt noen av sine venninner som klagemur, og tror han gjør det ennå. Kanskje derfor han x`er ut msn?

Jeg veit han har veldig store planer fremover med "seg og sitt". Det er aldri hva vi har tenkt til å gjøre fremover, bare han.

Nei, han låser ikke døren på badet når det bare er han og meg hjemme :ler:

Han og jeg er også veldig forskjellige, jeg er fra en åpen familie hvor vi deler tanker og meninger, diskuterer så busta fyker og ler og gråter om hverandre.

Han er derimot mer reservert og lar ting gå over av seg selv, til min store frustrasjon. Jeg tror ikke ting blir bedre av å tie dem ihjel.

bra du har snoket litt. syns jeg du skal fortsette med. er nok mange som helt sikkert er uenig med meg nå, og gaper ut her, men det da har de nok heller aldri blitt lurt og holdt for narr. jeg mener du skal sikkre deg at du ikke blir for holdt for narr. ved at du snoker sikkrer deg beviser, og ikke juging og bortforklaringer.

jeg har flere venninner som har blitt lurt opp og ned i mente. enten har de funnet det ut via mobil eller data snoking eller så noen andre fortalt de det. og via det siste har det det som regelt gått lang tid med utroskap.

det er ikke artig å bli holdt for narr i et langt samliv.

mange av disse venninnene mine har hatt store problemer med å stole på noen igjen, og er bittre over å ha sløst så mange år på en bedrager. og følt at de er super naive som ikke har sett alle tegnene.

mange syntes at det er okey at mannen eller kvinnen har venner av motsatt kjønn. jeg mener det er okey i den sammenheng at de omgåes på jobb eller alle sammen på et julebord, eller treffer på dem ute.

men å sende meldinger og avtale å treffe på gamle sex partnere og samt legge ut om partnerens yttringer til jente vennene syntes jeg absolutt ikke noe om! :fy_fy:

det virker som om han snakker mer med de om ting enn han gjør til deg.

det er jo kjæresten som skal være ens beste venn og fortelle alt til da.

jeg holder en knapp på han der, noe muffins er det.. vær litt på alerten at det er en mulighet at han skjuler noe for deg.

varsels lampene mine begynner å lyse når mobilen blir så hederlig at man må verne om den, og det samme om pc'n.

har han blitt mer forfengelig? dusjer mer, godt lukter, mer opptatt av klær?

blir han irritert hvis du spør om de tingene som plager deg?

jeg syntes du bør sette grenser for hva du tillater og ikke, gjennom å fortelle hva du syntes er greit og hva du ikke liker.

det er gjennom DINE rammer og grenser han skal vite hva han skal forholde seg til. for han må da ha forståelse for hva som sårer deg, og gjøre alt i sin makt for å ikke gjøre deg trist. og klarer han ikke dette, nei da finner du deg en som kan behandle deg mye bedre!

Skrevet

Jeg hadde også en kjæreste som oppførte seg sånn nylig og jeg "fersket" han... jeg skjønte jo at han hadde hemmeligheter, uten at jeg egentlig tenkte at han var utro.

Det viste seg i alle fall at han ikke hadde slettet en gammel profil på nettet, for han synes det var litt spennende å se hvem som hadde vært inne der.

Nå er alt slettet og alt åpent.. det gir en mye bedre magefølelse! Angrer i grunn for at jeg ikke satte hardt mot hardt før. (det skal sies at vi nettopp har flyttet sammen.. og jeg gir mannen en sjanse)

- S

Skrevet
At han vokter telefonen sin som om det skulle vært en nasjonalskatt hadde jeg virkelig blitt skeptisk av. Passord på PC er en ting, men at han krysser ut msn-samtaler når du er i nærheten og at han tar med telefonen inn på badet når han skal dusje, hadde fått varsellampene til å blinke rødt for meg.

Har opplevd akkurat det samme som deg, og det kom frem at grunnen til det var at han hadde innledet et forhold til en annen dame. Mobilen var med over alt, til en hver tid. Og om natten lå den under puta.

Jeg sier ikke at dette trenger å være tilfellet for dere, men som sagt jeg hadde ikke taklet en slik situasjon.

Enig, dette lukter muffins...

Skrevet

Det er ikke sikkert det stemmer i ditt tilfelle, men når jeg selv hadde noe å skjule hadde jeg mobilen i lomma, og passet alltid på at jeg satt "bak" han tilfelle jeg fikk melding. Skrudde av lyden også.

På pcn har jeg aldri hatt noe å skjule men har passord på den.

Jeg syns kanskje det er litt unormalt å hauke over ting om man ikke har noe å skjule.. det mest normale er vel å ha mobilen på bordet, ikke med på do:P

Jeg villle nok vært litt skeptisk selv.

Skrevet
Enig, dette lukter muffins...

Muffins lukter jo godt :ler:

Det trenger ikke nødvendigvis å være noe veldig muffens.

Å ha passord på PC er forståelig, jeg har en del ting på dataen jeg føler er litt privat. Ikke fordi det har noe med utroskap å gjøre, men fordi det kan være pinlig, personlig osv. Liker ikke å låne den vekk til kjæresten, isåfall slår jeg av msn, sletter internett-loggen og henger over ham for å passe på at han ikke går inn på mappene med pinlig innhold :ler:

Å ha med mobiltlf på do er kanskje litt vel sært, men han hadde jo tydeligvis et par mld som var litt greie å skjule for deg men som likevel ikke er ensbetydende med utroskap. Jeg får også flørtende mld fra gamle flammer osv rett som det er, og dette er noe jeg ikke alltid informerer kjæresten om. Tar ikke med meg mobilen inn på do da, regner med han ikke snoker! Men hadde jeg vært hakket mer paranoid, så ja.. meldingsinnboksen min er ikke noe jeg vil han skal lese, selv om jeg absolutt ikke er utro.

Ergo: selv om han kanskje skjuler noe, så trenger det ikke nødvendigvis være det aller verst tenkelige.

Skrevet
Muffins lukter jo godt :ler:

Det trenger ikke nødvendigvis å være noe veldig muffens.

Å ha passord på PC er forståelig, jeg har en del ting på dataen jeg føler er litt privat. Ikke fordi det har noe med utroskap å gjøre, men fordi det kan være pinlig, personlig osv. Liker ikke å låne den vekk til kjæresten, isåfall slår jeg av msn, sletter internett-loggen og henger over ham for å passe på at han ikke går inn på mappene med pinlig innhold :ler:

Å ha med mobiltlf på do er kanskje litt vel sært, men han hadde jo tydeligvis et par mld som var litt greie å skjule for deg men som likevel ikke er ensbetydende med utroskap. Jeg får også flørtende mld fra gamle flammer osv rett som det er, og dette er noe jeg ikke alltid informerer kjæresten om. Tar ikke med meg mobilen inn på do da, regner med han ikke snoker! Men hadde jeg vært hakket mer paranoid, så ja.. meldingsinnboksen min er ikke noe jeg vil han skal lese, selv om jeg absolutt ikke er utro.

Ergo: selv om han kanskje skjuler noe, så trenger det ikke nødvendigvis være det aller verst tenkelige.

Du hørtes ikke akkuratt ut som et prakt eksemplar av en kjæreste!

Glad du ikke er min! :fnise:

Skrevet

Her kan vi ikke hverandres passord. Mobiltelefoner og pc-er er private eiendeler, og vi låner ikke hverandres uten å spørre først. Drar jeg hjemmefra en liten tur mens sambo er hjemme logger jeg av på pc-en min. Går jeg på do, så tar jeg med mobilen. Skal jeg dusje, ja da er også mobilen som oftest med. I tillegg til det låser jeg faktisk døra når jeg dusjer, selv om det er bare ham her.

Men.. jeg skjuler ikke noe. Hadde det vært noe, så hadde det vært "ventil"meldinger til bestevennen min når jeg har vært irritert på sambo, mao ting sambo visste fra før, men som han ikke trenger å lese, eller så er det ting som blir betrodd meg, og som han ikke trenger å vite. Føler ikke at det gir han rett til å snoke på mine private ting, bare fordi jeg ikke gir ham fri tilgang 24/7. Nå skal det nevnes at han er akkurat lik. Passord voktes som en hauk, og mobiltelefonen holder jeg meg unna. Han har ingen grunn til å ikke stole på meg, og jeg har ingen grunn til å ikke stole på ham. Ingen gjør noe galt (i min verden).

Men selvsagt kan det hende at det er noe muffins (nam!) i denne situasjonen. Det er bare ikke garantert at det er det.

Og så vil jeg nevne at selv om eksen var utro, så betyr det ikke at nåværende kjæreste er det, og det gir ingen rett til snoking. Mener nå jeg.

Men lykke til med å finne ut av dette! :klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...