Gå til innhold

Hvilken bank har du ?


LaToya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venter på kort fra Skandiabanken, så skal gå over til den.

Har fra før av Sparebank1 (Nord-Norge), men skal ikke avslutte alt der selv om Skandiabanken snart blir min hovedbank. BSU f.eks, den må jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Sparebanken Hedmark. Rett og slett fordi vi er strålende fornøyd med dem, og har brukt dem all vår tid.

De er ikke så billige eller noe, men vi har alltid fått ypperlig service der og derfor er de verdt det!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har Sparebanken Hedmark jeg. Skaffet meg konto der når jeg bodde i Hedmark, og har ikke byttet enda heller.

Jeg bruker kun kontoen til å betale regninger og få inn lønn på, så da er det ikke så farlig syns jeg. Foreldra mine bor jo i Hedmark og, så jeg kan alltids stikke innom banken om jeg trenger det når jeg er på besøk hos de..

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige NOR. Greit nok, men de er så dyre!!

Mannen har lån og greier i Landkreditt. Kjempebillig! Men så er servicen deretter...... Jeg kommer til å dele meg mellom de to. Bruke de ulike tjenestene der det er mesat lønnsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige NOR. Greit nok, men de er så dyre!!

Mannen har lån og greier i Landkreditt. Kjempebillig! Men så er servicen deretter...... Jeg kommer til å dele meg mellom de to. Bruke de ulike tjenestene der det er mest lønnsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Jeg er kunde i DNB og er fornøyd med hjelpen jeg får der. Har og vært kunde i to forskjellige lokalbanker, men så lenge jeg ikke bor der så synes jeg det var litt tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har postbanken.

Skandiabanken kanskje det er noe for meg også??

Noen som kan fortelle litt om den?

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dnb..

Å jeg er fornøyd med den så langt.. Alle kjenner meg i banken, så jeg får ordnet ting jeg trenger i en håndvendig, noe jeg ikke får i andre banker!

Holder meg til DNB så lenge ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

skandiabanken gir gode renter (det finnes bare en type konto, ikke egen høyrente (men du oppretter så mange du vil, med eller uten kort, så du kan fint ha egen sparekonto om du vil) og dermed får du en lønnskonto med langt mer enn 0,5% rente (det er jo banker som har 0% rente på lønnskonto i dag....)

Du betaler ingen gebyrer ved minibakuttak (kan bruke hvilkensomhelst minibank, de har ikke egne) og null gebyrer ved kontantuttak i butikk (dette anbefaler banken at du gjør, fordi de da betaler langt mindre gebyrer, så når de sparer penger kan de tilby bedre betingelser (rente) til oss) Du betaler et årsgebyr for visakort, det er det ENESTE. Ingen gebyrer ved bruk av visakortet i utlandet heller (men omregningskursen inneholder et lite kurspåslag (det gjør det hos 99% av alle banker, dekker deres kostnader i denne forbindelse)

Det dumme er at du ikke får kort med bilde på (det fikk vi i begynnelsen, måtte sende det inn med atterstert kopi av annen leg. etc, men det ble det slutt på) så du må ha annen leg i tillegg da. Har du førerkort er det fint, ellers kan du få postens identifikasjonsbevis på postkontoret.

Se hjemmesiden deres for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige Nor, og ja der er DYRE. Moren min jobber der, og hun blir alltid like fornærmet når jeg klager over at de er så dyre der.

Har konto og bankkort i Skandiabanken også. Vurderer å bruke den banken mer.

Forresten, angående kortbruk og Skandiabanken. Jeg var på butikken og hadde handlet en stor handlevogn. Kom til kassen, og det ble reserveløsning. Damen i kassen sa at de ikke godtok bankkort fra Skandiabanken, når det kom reserveløsning. Kan noen forklare meg dette? (og det ble selvfølgelig ingen mat heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Kan jeg ikke skjønne.... Reserveløsning, det er da vel at de tar det åp visa-delen? Og det ER visakort fra skandiabanken også, du må bare ha annen leg i tillegg, om du ikke har kort med bilde på?

Har tatt reserveløsning (sånn at jeg må signere på kvitteringen) mange ganger jeg med mitt kort fra skandiabanken (kan ikke huske om de har bedd om annen leg, men det skal de vel strengt tatt gjøre, d9og de gjør det ikke alltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sparebank 1 som "hovedbank" - lønnskonto og bsu - og er fornøyd med det, liker å ha en filial og henvende meg til hvis det er noe jeg lurer på.

Jeg har en konto i Postbanken som vi har spart penger på, men etter at vi fikk høre om skandiabanken har vi sparepengene der, og er stoooor fornøyd med dem!! Har forøvrig billånet i postbanken.

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både mannen min og jeg bruker lokale banker. Det er ikke nødvendigvis så billig, men vi får god service, og det er lettere å få lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...