Gjest Gjest_hm_* Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 De to siste ukene så hender det at jeg får beskjed om internettforbindelsen ikke er til stede. Dette gjelder messenger (yahoo og msn) diverse minprogrammer til vista samt en god del nettsider. Forbindelsen blir brutt alt fra noen sekunder til en time, før det plutselig er tilbake. Men hele tiden virker stort sett alle norske nettsider. Men i dag har forbindelsen vært borte så og si hele dagen. Hva er det som gjør at vi har tilgang til så og si alle norske sider, men så og si ingen utenlandske? Er det en feil hos leverandør eller er det noe feil her hos oss?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 De to siste ukene så hender det at jeg får beskjed om internettforbindelsen ikke er til stede. Dette gjelder messenger (yahoo og msn) diverse minprogrammer til vista samt en god del nettsider. Forbindelsen blir brutt alt fra noen sekunder til en time, før det plutselig er tilbake. Men hele tiden virker stort sett alle norske nettsider. Men i dag har forbindelsen vært borte så og si hele dagen. Hva er det som gjør at vi har tilgang til så og si alle norske sider, men så og si ingen utenlandske? Er det en feil hos leverandør eller er det noe feil her hos oss? Har du analog telefon på samme linje, hvis så, er det noe skrapelyder samtidig med at du detter ut? Hadde dette problemet for en god stund siden, det viste seg at toppen av noen trær hadde gnagd seg inn i telekabelen (luftstrekket). Dermed hadde jeg problemer med både ADSL, og skrapelyder i telefonen i ruskevær!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Nei, men takk for svar. Ringte telenor til slutt, og fant ut at det er telenor som er problemet. Er visst mange andre som har og har hatt samme problemer siden desember. Er litt mild forbanna nå!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 De to siste ukene så hender det at jeg får beskjed om internettforbindelsen ikke er til stede. Dette gjelder messenger (yahoo og msn) diverse minprogrammer til vista samt en god del nettsider. Forbindelsen blir brutt alt fra noen sekunder til en time, før det plutselig er tilbake. Men hele tiden virker stort sett alle norske nettsider. Men i dag har forbindelsen vært borte så og si hele dagen. Hva er det som gjør at vi har tilgang til så og si alle norske sider, men så og si ingen utenlandske? Er det en feil hos leverandør eller er det noe feil her hos oss? Jeg vil tro dette skyldes problemer utenfor din internettleverandør, siden alle Norske sider fungerer. At jeg selv og mange andre selv har hatt dette problemet forsterker hypotesen. Internett er rett og slett og veldig enkelt forklart en samling av tjenermaskiner. Mister "Norge" mange av/eller alle forbindelsene til tjenere i utlandet så får man bare den Norske delen av nettet. Men jeg har aldri hørt om en såpass alvorlig driftssituasjon at man mister absolutt alle forbindelsene. Man har redundans i form av ekstra tjenere/linker mellom dem, så det skal mye til for at alle blir dratt ned samtidig. Et vanlig (men likevel sjelden) problem er at det som bla. omtales som den "transatlantiske" kabelen mellom USA og Europa har vært nede/defekt, og det fører naturligvis til at vi her i Norge ikke får surfet på amerikanske sider.
Gjest Gitte Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har hatt problemer med nettet fra Telenor siden ca. 1 desember. Ganske nøyaktig de samme problemene som du beskriver.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Dette høres veldig ut som tull med DNS-servere.
Silmarill Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har hatt problemer med nettet fra Telenor siden ca. 1 desember. Ganske nøyaktig de samme problemene som du beskriver. Jeg og ca. 200.000 andtre Telenorkunder har hatt problemer med nettet i dag i hvert fall! http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=545064 Jeg har mistet ALT jeg hadde på min hjemmePC Dokumenter, regnskap, bilder, alt på mailen mm. *POTTESUR* Samboer og sønnen ble ikke like hard rammet som meg da....
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har mistet ALT jeg hadde på min hjemmePC Dokumenter, regnskap, bilder, alt på mailen mm. *POTTESUR* Hvorfor det egentlig? Dette har vel ikke noe med harddisken din å gjøre? Trodde bare det var internettforbindelsen det var noe galt med, jeg. Sånn var det her i hvert fall.
Silmarill Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Hvorfor det egentlig? Dette har vel ikke noe med harddisken din å gjøre? Trodde bare det var internettforbindelsen det var noe galt med, jeg. Sånn var det her i hvert fall. Aner ikke jeg Kanskje det bare var tilfeldig at det ble krøll med harddisken min samtidig med at Telenor kolapset! Det skjedde jo ikke med samboer og sønnen min sin PC.....de falt bare ut av nettet. Jeg har tenkt å evt. reestarte den til et tidligere tidspunkt, så kanskje jeg er heldig å får tilbake dokumentene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå