Gå til innhold

Drittbil

Mamma1

Anbefalte innlegg

Sentrallåsen har klikka og nå får jeg ikke låst opp bilen.. Når jeg vrir rundt nøkkelen så går sentrallåsen opp og ned og det er ikke mulig å åpne.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sentrallåsen har klikka og nå får jeg ikke låst opp bilen.. Når jeg vrir rundt nøkkelen så går sentrallåsen opp og ned og det er ikke mulig å åpne.. Noen tips?

Sentrallåsen går opp! Ja, kanskje låsene i døren virker, men selv døren har frosset fast. Du får prøve alle dørene med litt makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er frosset så kan du jo prøve det gamle trikset med å ha varmt vann i en plastpose og holde mot døra over låsen. Er det skikkelig bunnfrosset så hjelper det ikke, men er det "frosset light" så kan det funke. Men for all del - ikke tøm varmt vann over låsen så du får et islag utenpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er selve låsen som klikker, det er ikke døren. Men fikk de opp nå og har sprayet med sånn anitfrost greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Infralove

Det var jo låsen cata snakka om?

Den holde- plastpose- på- lås- greia funker veldig bra for meg. Har ikkje opplevd at det er så kaldt at det ikkje fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du opplever at den går opp og så ned igjen, så kan det hende at du har et annet problem, spesielt om det er en Audi. Noen biler har vakumstyrt sentrallås, og kulden gjør ofte at slanger og andre komponenter i kretsen gjør slik at trykket blir for lavt. Dermed låser den bilen igjen, og du står der og plages. Dette skal strengt tatt ikke være noe problem om du bruker nøkkel, though.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...