Gå til innhold

Hvem er hvem i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til oppsett, hva man skriver om de enkelte osv? Ønsker å gjøre dette da vi blir veldig mange og få vet hvem alle er :) Ønsker gjerne å legge litt humor i dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i et bryllup for noen år siden der alle gjestene var presentert i sangheftet/bordplanen.

Der stod det for eksempel:

Kari Brudesøster - Brudgommens svigerfars eldste datter

Ola Brudgomsonkel - Brudens svigerinnes mors yngste bror

Var litt gøy og se på, men ganske vanskelig å klare å holde tunga rett i munnen og tankene på rett plass for å finne ut hvem som var hvem. Vil tro at de som lagde det måtte ha tankene på rett plass så det ikke ble feil noen steder.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Skriv litt om hver gjest. Hvor h*n bor, hva h*n jobber med, hvordan h*n kjenner brudeparet, hobbyer osv. Noen linjer. Det høres kanskje litt merkelig ut, men det er faktisk en fin måte å få samtalen ved middagsbordet i gang på.

Tante Anna, brudens mors søster. Anna er farmasøyt, bor i Bergen og er kjent for å være en racer til å strikke. Hun er gift med Tor Bjarne, og sammen har de barna Alf og Guri. Anna var forøvrig en beryktet snøballkaster som barn. Nå har hun heldigvis gått over til paragliding.

Eller noe sånt.

Skrevet

Kjenner du alle gjestene godt nok da?

I et bryllup jeg var i i fjor stod det at jeg var veldig glad i å gå på ski... Det er jeg absolutt ikke, men min svigerinne derimot;)

Har også opplevd at navn er bytta om (andersen jensen når det skulle vært jenser andersen) og at man glemte og ta med alle barna til en person.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

I et bryllup jeg var i i fjor stod det at jeg var veldig glad i å gå på ski... Det er jeg absolutt ikke, men min svigerinne derimot;)

Har også opplevd at navn er bytta om (andersen jensen når det skulle vært jenser andersen) og at man glemte og ta med alle barna til en person.

Man bør jo gjøre litt undersøkelser om man skal lage slike beskrivelser! :ler: Vet brudeparet lite om en person selv, så er det garantert noen andre som kan komme med litt info.

Skrevet
Skriv litt om hver gjest. Hvor h*n bor, hva h*n jobber med, hvordan h*n kjenner brudeparet, hobbyer osv. Noen linjer. Det høres kanskje litt merkelig ut, men det er faktisk en fin måte å få samtalen ved middagsbordet i gang på.

Tante Anna, brudens mors søster. Anna er farmasøyt, bor i Bergen og er kjent for å være en racer til å strikke. Hun er gift med Tor Bjarne, og sammen har de barna Alf og Guri. Anna var forøvrig en beryktet snøballkaster som barn. Nå har hun heldigvis gått over til paragliding.

Eller noe sånt.

Vi gjorde noe sånt, og det virket som det slo godt an og var en mulighet til å få samtalen i gang for de som ikke kjente hverandre. Folk driver faktisk fortsatt og siterer fra dette heftet.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Vi gjorde noe sånt, og det virket som det slo godt an og var en mulighet til å få samtalen i gang for de som ikke kjente hverandre. Folk driver faktisk fortsatt og siterer fra dette heftet.

Mange av bryllupene jeg har vært i har hatt det også, og mange syntes det var morsomt. Så frekke som vi er knabber vi idéen. :sjarmor:

Gjest Marsbrud
Skrevet

Vi lurer på å ha noe tilsvarende, bare at vi har med vilje lagt inn "feil"...

"Brudens far mangler en tommel (noe han virkelig gjør) da brudens mor var veldig sulten en kveld på seilferien i -93" (som var tiden han mistet tommelen)

På min forlover har vi planer om å få inn at hun var miss Norway for et par år siden, dette stemmer selvfølgelig ikke, men alle som kjenner hun vet at hun er veldig forfengelig...

Men nå skal vi ha et passe lite bryllup da og det skal være nokså uformelt.

Skrevet

Takk for gode ideeer! :) Tror jeg skal begynne å kladde litt allerede nå jeg :)

Skrevet
Takk for gode ideeer! :) Tror jeg skal begynne å kladde litt allerede nå jeg :)

Vi tenkte også å ha noe sånt - bare for moro skyld, vi blir ca 50 stykker. Men så kommer stemoren min og vi kommer absolutt ikke overens, så lurer liksom på hva jeg isåfall kan skrive om henne... :tristbla:

Skrevet (endret)

Aha!

Endret av Glynis
Skrevet

Glynis:

Stemor, ikke svigermor.

Skrevet

I et bryllup jeg var i så hadde de laget små kort som var laminert. De hadde et portrettbilde av personen og noen linjer med tekst. De gikk rundt mellom serveringene og det var morsomt. De hadde funnet bilder på Facebook, nettet osv.

Skrevet (endret)

Vi har bildepresentasjon i festprogrammet. Vi har over 100 inviterte, og det blir vanskelig å finne på masse kreativt om hver og en, og det vil fylle mange sider med tekst. Nå har vi funnet bilder (mange morsomme!) av absolutt alle, og grupperer dem sammen, under overskrifter som "brudens kollegaer", "medlemmer av ...", "søskenbarn" etc. Vi spanderer fargekopier på disse sidene, og har brukt photoshop flittig, og jeg tror det blir gøy.

Endret av angara
Skrevet

Haha, i et bryllup jeg var i stod det at jeg var opptatt med håndball på fritiden, noe jeg ikke hadde spilt på ca 15 år... Uansett, jeg syns sånne hvem er hvem der det står litt mer enn slektskapet o.l. er kjempefestlig. Jeg leser de alltid med stor glede, og ikke minst er det veldig nyttig både før, under og etter festen. "Hun med den rare kjolen var tanta til brudgommen. Aha!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...