Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Vi har hatt en konvolutt med penger i stuen ( 10 000,-) Denne konvolutten er nå borte og vi har lett i hele huset, men sporløst borte er den. Vi har pusset opp huset og terrassedøren har til tider stått åpen. Det har vært noen folk ut og inn av huset, Venner som har hjulpet til. Har ikke lyst til å tro at noen av disse har "tatt" pengene, men heller dessverre mer og mer mot den teorien. Hva kan vi gjøre? Dersom vi anmelder dette, er det mulig å få noe igjen på forsikringen? Vet det er utrolig dumt av oss å ha så mye penger i en konvolutt, men vi skulle sette de inn på egen sparekonto nå før jul. Hva er det forsikringselskap dekker når det gjelder å miste kontanter? Huff, er lei meg nå for dette er veldig mye penger for oss:(
Mamma1 Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Tror nok dere kan se langt etter de pengene så lenge det ikke har vært noe innbrudd. Å ha penger liggende å slenge i stuen med åpen dør er jo en invitasjon.
Gjest WildRider Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Det du kan gjøre er å fortelle vennene dine om det, og samtidig si at du allerede har anmeldt det. Kanskje vedkommende er i vennegjengen din, og kanskje blir h*n nervøs for anmeldelsen og sniker pengene tilbake.. Skikkelig fælt å miste så mye penger, men tviler dessverre på at forsikringen dekker det, med tanke på hvor åpent de lå til..
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Med en vanlig innboforskring vil ikke dette tapet dekkes.
Kakee Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Hadde nå vært veldig snålt om det kunne dekkes, ja.
Gjest Aloha Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Jeg tror nok at såpass mye penger ikke vil kunne dekkes når de ikke har vært låst inn el.l., man må jo selv ha vært forsiktig med verdisakene for at det er håp om tilbakebetaling. Dette er jo dessverre uforsiktighet i verste grad... Hadde synes det var utrolig kjedelig om det var meg, og tror jeg ville gått for den løsningen over her, fortelle om en anmeldelse til vennegjengen og håpe at noen "sniker" tilbake pengene igjen. Dersom noen av håndverkerne har stjålet pengene, ville jeg sett langt etter de pengene dessverre. De kommer vel aldri tilbake til dere uansett..
Gjest TS Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Huff, må nok regne pengene som tapt ser jeg. Skal hvertfall forsøke forslaget om å fortelle vennene at det er anmeldt å håpe på at de dukker opp, men... Tusen takk for respons på spørsmålet likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå