Gå til innhold

Opptatte menn alltid off limits?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå var det vel ingen som snakket om utroskap her, det var snakk om å si hva man føler !

Jeg syns du kan si hva du føler, det må være lov.

Du er selvfølgelig også klar over at en avvisning antakelig blir utfallet.

Er han derimot på gli, burde du holde deg unna til han har avsluttet forholdet han er i nå, slik unngår både hans nåværende kjæreste og deg selv og risikere å bli såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg leser trådstarters innlegg, så var hun ikke ute etter et forhold på si'...? :klø:

Såvidt jeg skjønte har hun forelsket seg i en mann som har kjæreste, og vurderer å fortelle ham dette, for så å se hva han sier.

Jeg har såpass tro på mannekjønnet at jeg tror han takker høflig nei hvis han har det bra med kjæresten sin. Og til dere som brøler ut at nei og æsj og fysj og slemt- vi vet ingenting om hvordan verken forholdet til mannen er eller hvordan han og ts passer sammen. Jeg skjønner ikke at det går an å gå ut i fra at det forholdet man er i, alltid er det beste og alltid er "verneverdig", det er jo mange som er i lousy forhold (se for eksempel på Samliv :ler: ), som hadde hatt det bedre et annet sted. Hva om denne mannen og ts er hverandres store kjærlighet? Fremdeles like galt?

Men som sagt, jeg synes det er bedre å være veldig ærlig og klar og tydelig her, framfor å flørte og lure og lokke. Ts risikerer en trøkk i trynet, ved å bli avvist, men da har hun i det minste gitt ham sjansen til å respondere, og det på en måte som lager minst mulig problemer for alle.

Jeg tolker også ts som du gjør, og oppfatter ikke noe sted at hun er ute etter å være hans elskerinne, eller prøve å få ham til å være utro.

men som du sier Nigo-san, det hender jo faktisk at man er i forhold som kanskje ikke er slik man ønsker det, og det hender faktisk at man møter noen som passer bedre. Er det da feil å forlate det forholdet som ikke egentlig passer, og som antagelig ville endt i brudd uansett?

Jeg synes ikke det er noe galt i å si ifra, i ts sitt tilfelle. Det er en ærlig og redelig sak, og hun har jo uansett ikke mulighet til å tvinge ham til å forlate sin kjære ved å si ifra at hun føler noe spesiellt for ham.

Det virker som alle tenker at både han og hun vil kaste seg over hverandre og ha seg seksuellt med det samme, men er det det det dreier seg om egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Ja, han har et forhold og er off limits. Nettopp fordi han er en opptatt mann, som har en kjæreste.

Mange ganger faller man for andre, selvom man har noen. Du vil ikke være en slik person, av den typen jeg tenker på.

Men at noen liker han, selvom han har et forhold, er faktisk hverken rett eller galt.

Jeg synes du kan si det, om du vil. For selvom man har et forhold, betyr det ikke at man ikke kan bli likt av andre.

Min kjære må få ha beundrere, jeg stoler på han! Vil han ha meg, blir han her og kjemper- om han er småforelsket eller ei. Det har skjedd mange ganger, begge veiene.

Slike ting skjer ofte... men også at beundrer stikker av med... da er det ofte kjærlighet, eller ikke. Men jeg personlig ville tatt en sjanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_truls_*
Ja Truls, takk for opplysningen. Jeg brukte bare hennes ord, men det var da enda godt vi fikk klarhet i dette ;)

Joda, bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en mann som tydeligvis blir oppfattet som uhyre attraktiv av damene. Antakelig fordi han ikke skjønner det selv...

Og jeg er rystet over hva disse tøttene faktisk foretar seg. Desperasjonen er til å ta og føle på. Siste historie utspilte seg på en byggvarehandel hvor den snertne kontordamen ba ham komme inn på kontoret sitt uten videre forklaring.

Der bød hun seg bokstavelig talt fram (han trodde vi ikke hadde betalt tidligere regninger...hihi) og han fikk stamma fram at han nok hadde samboer og ikke var interessert.

Men det var ikke noe problem ifølge damen....

Hun stappa bare nummeret sitt i lomma hans i tilfelle han ombestemte seg.

Gi meg styrke, sier jeg bare, finns det ikke skamvett??

Nei, det gjør det ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke gifte menn, samboermenn, kjærstemenn er noe å trakte etter. Hvorfor prøve å få tak i en som allerede er tatt?

Endret av Pascale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_truls_*
Jeg synes ikke gifte menn, samboermenn, kjærstemenn er noe å trakte etter. Hvorfor prøve å få tak i en som allerede er tatt?

Nå skal det siest at opptatte menn har flere attraktive trekk ved seg. For å nevne noen:

1. At mannen allerede er blitt tatt, og kanskje allerede har giftet seg sender ut et signal om at en annen kvinne har funnet han verdt å satse på (kvinner setter ofte sin lit til andre kvinners bedømmingsevner) og at han er interessert i et langstidsforhold.

2. Når det kommer til reproduksjon (instinkt yo) så er det kvinnen som velger, og ikke mannen. (mannen er begrenset av tilgangen på kvinner til å reprodusere, mens kvinnen er begrenset av valget av en god partner). Et tegn på at mannen er et godt valg, er som sagt at noen andre allerede har valgt han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Pia_*

Man kan jo ikke styre hvem man forelsker seg i, det er noe som bare skjer.. så i dette tilfelle "jakter" hun ikke på opptatte menn, hun bare fallt for en som var opptatt og siden hun gjemmer følelsene sine, respekterer hun jo at han ikke er "ledig" for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane
Jeg er sammen med en mann som tydeligvis blir oppfattet som uhyre attraktiv av damene. Antakelig fordi han ikke skjønner det selv...

Og jeg er rystet over hva disse tøttene faktisk foretar seg. Desperasjonen er til å ta og føle på. Siste historie utspilte seg på en byggvarehandel hvor den snertne kontordamen ba ham komme inn på kontoret sitt uten videre forklaring.

Der bød hun seg bokstavelig talt fram (han trodde vi ikke hadde betalt tidligere regninger...hihi) og han fikk stamma fram at han nok hadde samboer og ikke var interessert.

Men det var ikke noe problem ifølge damen....

Hun stappa bare nummeret sitt i lomma hans i tilfelle han ombestemte seg.

Gi meg styrke, sier jeg bare, finns det ikke skamvett??

Nei, det gjør det ikke....

Slike tilbud får min kjæreste også, jeg vet at hver gang han er ute så kommer det damer og gnir seg på ham, men greit nok, jeg vet han ikke gjør noe.

Jeg har selv fortalt en opptatt fyr hva jeg følte da jeg var 17, men mest fordi jeg følte han var mest "min". Han hadde vært forelska i meg i lengre tid, men jeg var så redd for forhold at jeg løy og sa jeg ikke var forelska i han. Han fikk seg dame mistenkelig kjapt etterpå, så jeg fortalte ham det på en fest, tvang ham omtrent til å kline med meg, og gikk...

Nå ble det ikke noe på meg :fnise: , men jeg følte jeg kunne si det fordi vi hadde noe usagt. Om du TS, tror at denne fyren vet hva du føler, så si noe sånt som: "jeg synes det er vanskelig å være rundt det,for du vet vel hva jeg føler?". Da setter du ham ikke i en så vanskelig situasjon som om du hadde sagt "Vettu hva? Jeg er forelska i deg!"

Lykke til, både til deg og den stakkar evt eks-dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go for it girl! livet er kort og det er til for å leves: ta for deg av det du ønsker og tilbys :)

Lykke til!

PS: sutrete kjerringer: mannen deres er sikkert utro uansett, og velger han å gå så er ikke dere de damene dere engang var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fortelja ein opptatt mann at du er forelska i han, er respektlaust overfor den han er i forhold med. Dersom det forholdet ikkje er meininga, så kan du vente til det tar slutt av seg sjøl. Då er det ingen partar som blir unødvendig såra, bare fordi du ikkje klarer å holde følelsane for deg sjøl. Eit eventuelt forhold mellom deg og han vil føles mykje bedre dersom dåke slepper å ta med dåke den bagasjen.

Edit: Ups, såg ikkje at det var ein gammal tråd før no.

Endret av #Angel#
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De er off limits.

Kanskje fordi hvis jeg finner ut at de forlater den gamle damen for meg kan de også gjøre det med meg i framtiden.

Ja. Helt riktig.

I flge statistikken er det sjeldent menn forlater kona til fordel for elskerinnen. Og gjør de det, er det 60% sjanse at det "nye" forholdet ikke overlever i lengden. Nettopp fordi man er mistenksom mot hverandre. Begge vet hvilke utro-triks de andre parten bruker. Sier seg selv at et forhold basert på mistillitt ikke funker i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt dette ligge var jeg deg. Dersom det da skulle bli dere har du ihvertfall selvrespekten i behold. Å ha en god karakter betyr også at man er ett medmenneske og evner behandle andre slik man vil gjerne vil bli behandlet selv :) Og det må da bety mye mer enn en forelskelse som fort kan gå over (eller ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør nå som du vil, men om du skulle få han på kroken en stund så ender du så og si garantert opp med å sitte der å være såret selv til slutt og ha bidratt til å ødelegge noe annet og det ser jeg ærlig talt ikke vitsen i. For det er slik nemlig at menn som regel ikke er klare til å gå og over 70% av de ligger med x`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er slik nemlig at menn som regel ikke er klare til å gå og over 70% av de ligger med x`n.

banal og feilaktig påstand. Pisspreik som du ikke kan dokumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at opptatte menn er off-limits. Så jeg synes man skal holde avstand uansett.

Da jeg var singel var det en mann på jobb som hadde samboer, han la seg veldig etter meg,ga meg komplimenter og tilslutt begynte å sende sms som tydelig ga et bilde av at han hadde lyst på meg. Jeg sa klart ifra til ham om at hvis han fortsatte med det så kom jeg til å si i fra til samboeren hans.

Det jeg vil fram til, er at jeg aldri ville lagt meg etter en opptatt mann. Det har jeg rett og slett ikke samvittighet til.

Så jeg synes du også burde holde avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Jeg synes du har lagt inn et fornuftig innlegg og fått mange dømmende svar. Jeg har selv opplevd at en studievenninne la seg etter eksen min mens vi hadde en dårlig periode, men kan ikke si at hun var årsaken til at vi slo opp... Det hadde nok skjedd uansett.

Jeg synes det er mye mer redelig å si til ham at du liker ham enn å "luske rundt" ham, som mange andre velger å gjøre. Hvis de har et godt forhold klarer han fint å holde seg unna deg selv om du gjør ham oppmerksom på dine følelser for ham. Bare ikke gå inn i noe forhold mens han er sammen med kjæresten sin, det er stygt og slemt. Selv om den som er utro har mest skyld er ikke den andre helt uten skyld, den heller. Jeg har sagt nei til flere fordi de hadde dame... Hater utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...