Gå til innhold

Opptatte menn alltid off limits?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg håper at jeg får saklige og ikke stygge svar på spørsmålet mitt. Jeg vil virkelig ikke såre noen.

I det siste har jeg fått god kontakt med en mann som har kjæreste. Sist gang vi var sammen føltes det rett og slett elektrisk. Kanskje følte han det også, kanskje ikke.

Det jeg lurer på... Er det fullstendig uhørt å fortelle ham hva jeg føler? Hvis jeg har rett, er han jo på en måte uansett klar for "grønnere beite".

Det jeg frykter er bare at en eventuell samtale kan bli den utløsende faktoren for et brudd med ham og kjæresten, altså at det ikke vil blitt slutt uten at jeg sa noe. Med andre ord at det blir min skyld.

Når det er sagt, tviler jeg på at han føler noe. Men jeg vil gjerne vite. Noen ting er for gode til å la gå.

Si gjerne at det jeg ønsker å gjøre er forferdelig, men ikke vær for harde. Jeg er nemlig også såret på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du skal si noe til han, han merker sikkert at du liker han uansett- og hvis han ønsker å gjøre noe ut av det så gjør han det.

Endret av Drua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det skulle være noe elektrisk imellom dere vil det ikke nødvendigvis si at han er klar for "grønnere beite". Forhold går jo gjerne litt opp og ned, og det er ikke unaturlig å være interessert i to mennesker på en gang.

Jeg syntes du skal holde respektfull avstand, og vente med å snakke med han om det til han eventuelt er singel igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Truls_*
Selv om det skulle være noe elektrisk imellom dere vil det ikke nødvendigvis si at han er klar for "grønnere beite". Forhold går jo gjerne litt opp og ned, og det er ikke unaturlig å være interessert i to mennesker på en gang.

Jeg syntes du skal holde respektfull avstand, og vente med å snakke med han om det til han eventuelt er singel igjen.

Veldig godt innlegg. Bare for å klaregjøre litt. Elektrisiteten i Norge går opp og ned ca. 50 ganger i sekundet, og det anbefalest på det sterkeste å holde avstand om du tror det er fare for en utladning mellom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Velvel. I motsetning til hva man skulle tro når man leser på KG, er det jo veldig vanlig at forhold nesten overlapper hverandre. Så lenge man spiller mest mulig redelig, ikke går bak ryggen og ikke sårer noen unødig, så synes jeg ikke det er en dødssynd å enten forelske seg i en med kjæreste, eller å ha kjæreste og finne noen som passer bedre.

Hvis du har guts nok, og i tillegg kan takle en avvisning, synes jeg det høres smart ut å bare si det rett ut. Fortelle hva du føler, også når det gjelder dette med kjæresten osv, og deretter la det være helt og holdent opp til ham. Jeg tror at jo klarere og mer direkte både du og han er på hva dere vil, jo lettere unngår dere et "ooops det bare skjedde"-forhold som nærmer seg gråsonen for utroskap.

Men da må du som sagt være forberedt på å få negativ respons. Hvis mannen er lykkelig i forholdet sitt, kommer neppe et sånt tilbud til å være fristende nok. På den annen side, hva har du å tape på å prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns i alle fall det er betydelig mer redelig å si til han hva du føler på en saklig og litt nøytral måte, enn det det er å flørte, prøve seg, lure og lokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De er off limits. Men helt greit for meg, liker rett og slett ikke manner med dame.

Kanskje fordi hvis jeg finner ut at de forlater den gamle damen for meg kan de også gjøre det med meg i framtiden. En gang Bastard, alltid Bastard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt innlegg. Bare for å klaregjøre litt. Elektrisiteten i Norge går opp og ned ca. 50 ganger i sekundet, og det anbefalest på det sterkeste å holde avstand om du tror det er fare for en utladning mellom dere.

Ja Truls, takk for opplysningen. Jeg brukte bare hennes ord, men det var da enda godt vi fikk klarhet i dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får vondt i magen når jeg leser dette.

Enig med den ene gjesten, hadde du gjort dette mot min kjære og meg hadde jeg gjort livet surt for deg.

Du nevner at du ikke vil være skyld i bruddet mellom han og kjæresten. Så klart du vil det!Du vil jo at han skal velge deg! Er jo lettere å legge seg etter en singel mann enn en som er opptatt.

Veit du hvordan forholdet mellom han og kjæresten er? Bra eller dårlig?

Er de samboere, eller vært kjærester lenge?

Er dette et stødig forhold, kommer nok ikke mannen til å gå fra kjæresten.

Mulig at han også bare ser deg som en god venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være ærlig med han, men jeg ville ikke forventet noe fra hans side. Hadde han vært interessert, ville han sikkert sagt noe til deg, for det er da tross alt han som er i et fohold.

Velger han deg basert på litt ekstra elektrisitet, er det ikke mannen jeg ville valgt å leve med. Jeg ville gått rundt og lurt på når han valgte meg vekk, for det er da tydeligvis veldig enkelt for han å velge vekk noen han bryr seg om til fordel for noe nytt og spennende.

Som kjæreste/samboer/kone, ville ikke jeg laget et helvete for deg, for du kunne fått han om han valgte å være med deg. Da hadde han ikke vært den rette for meg, og jeg hadde ikke brukt tid og krefter på en slik mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er off limits...

hadde du prøvd å ta min kjære hadde jeg forfulgt deg til evig tid.. fristende???

Hva ville du gjort om han valgte å gå if ra deg til fordel for henne? Laget et helvete for henne? Hvorfor det egentlig?

Har man et trygdt og godt forhold, bør man ikke være urolig for at noen skal klare å stjele den andre fra en. Og klarer noen å "stjele" partneren din, er da partneren din den rette for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Tja. Jeg tenker vel at dersom han er interessert i deg, går han fra kjæresten før eller siden.

Dersom dere starter et forhold før han har gjort det slutt med henne, ville du da klart å stole på at han ikke gjord det same i det øyeblikket det ble elektrisk mellom ham og en annen dame enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest nå

Vil svare nja jeg.

Møtte selv en mann som var opptatt. Og vi møttes egentlig bare i jobbsammenheng. og kun en gang. Men ett eller annet skjedde den dagen. Og ingenting annet enn en veldig god samtale skjedde.

Ei heller skjedde det noe annet enn vennskapelige samtaler ( i full offentlighet- og daværende samboer var klar over dt) i noen mnd etter heller. Men jeg ble forelsket- og det han også.

Så ble det slutt mellom han og henne. Vi kunne møtes privat. Og er sammen fortsatt. Gått et års tid nå.

Skal ikke påstå at det har vært lett. Hun tror noe skjedde mens de var sammen, har spredt rykter om dette. Vi har møtt endel beskyldninger. Og det er vondt. Men; jeg kan se både henne og resten av verden i øynene. Jeg vet hva som har skjedd og ikke skjedd.

Men; det gjør vondt å vite at jeg var med å såre henne. Vite at jeg er en del av å splitte den familien de var ("nyfamilie"- mine/dine). Har gitt meg endel tvil om meg selv.

Han har heller ikke hatt det lett med seg selv. Er lei seg for å ha såret, knust drømmer etc etc.

Men vi jobber oss gjennom det- blir sterkere og tryggere for hver dag. Det er også blitt lettere i forhold til henne.

Så for letthetens skyld; Styr unna om du kan!

Men når jeg kjenner inni meg hvordan jeg har det nå, så kan det være riktig om du satser. Men ikke gjør noe du vil angre på, ikke vær utro, spill med åpne kort hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg at opptatte menn er turn-off og at jeg er altfor god til å være nestbest i noens liv.

Signerer denne. De gangene opptatte menn har lagt an på meg har jeg vært glad for at jeg ikke er kjæresten/samboeren/kona hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de er off limits. Og det bør også være mer enn litt elektrisitet der før noe går videre. Dersom han liker deg veldig godt vil han før eller siden vise noe, med mindre han er bestemt på å bli hos dama og være trofast. Men er han villig til å være utro, eller kunne tenke seg å gå fra dama, så vil han vise interesse for deg.

Dersom han tar initiativ og tydelig viser interesse, da kan du vise det samme tilbake. Så lenge han ikke tydelig tar initiativ, så bør du la han være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med kjæreste er off-limit ja, så absolutt!

For det første risikerer du/dere å såre kjæresten hans enormt, dersom hun får vite at han har vært utro. Det er rett og slett umoralsk å holde på med menn som har kjæreste.

For det andre kan man ikke stole på menn som holder på slik. De er som regel notoriske flørtere, og er ofte utro. Hvis han mot formodning går fra kjæresten sin (noe som sjelden skjer - vel og merke), vil han sannsynligvis forlate deg på samme måte, så fort han begynner å kjede seg i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser trådstarters innlegg, så var hun ikke ute etter et forhold på si'...? :klø:

Såvidt jeg skjønte har hun forelsket seg i en mann som har kjæreste, og vurderer å fortelle ham dette, for så å se hva han sier.

Jeg har såpass tro på mannekjønnet at jeg tror han takker høflig nei hvis han har det bra med kjæresten sin. Og til dere som brøler ut at nei og æsj og fysj og slemt- vi vet ingenting om hvordan verken forholdet til mannen er eller hvordan han og ts passer sammen. Jeg skjønner ikke at det går an å gå ut i fra at det forholdet man er i, alltid er det beste og alltid er "verneverdig", det er jo mange som er i lousy forhold (se for eksempel på Samliv :ler: ), som hadde hatt det bedre et annet sted. Hva om denne mannen og ts er hverandres store kjærlighet? Fremdeles like galt?

Men som sagt, jeg synes det er bedre å være veldig ærlig og klar og tydelig her, framfor å flørte og lure og lokke. Ts risikerer en trøkk i trynet, ved å bli avvist, men da har hun i det minste gitt ham sjansen til å respondere, og det på en måte som lager minst mulig problemer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...