Gå til innhold

Tips om dataspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter å broaden my horizons når det kommer til dataspill. Har knapt spilt noe annet The Sims, og diverse slåssespill (boring) og skytespill på playstation sammen med typen (litt morsomt, faktisk). Siden jeg er lei av Sims, og Sims 3 ikke kommer før i slutten av februar, skulle jeg gjerne hatt noe å fordrive tiden med.

Så, spill til playstation 2, Nintento DS og vanlig pc (har ikke noe gamer-utstyr, bare en laptop og en mus som kan falle i smal hos en 20-something kvinne tas i mot med takk! Nintendo DS har jeg gått til ankjøp av utelukkende for å spille Mario i 2d, så fint om jeg fikk mer å velge mellom. Liker platformsjangeren god, men noe mer actionfylt, men skyting og blod (:D) ville vært kult i tillegg. :D

Har bestilt SimCity societies i dag, det er jo et hakk videre fra standard The Sims?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i Sims selv, men kan tenke meg at du kanskje kan like Age of Empires-type strategispill? Jeg har spilt II (Age of Kings) en del selv, og det er knallbra.

PS2 er jeg mer usikker på. De eneste spillene jeg har erfaring med til den er GTA-spillene. De er jo festlige, de. Til PS3 har jeg sansen for Little BIG Planet, Uncharted: Drake's Fortune (Indiana Jones-aktig skyte-adventure), Assassin's Creed og The Elder Scrolls: Oblivion.

Til DS: Liker du Zelda? I så fall er jo Phantom Hourglass en nokså sikker vinner.

Skrevet (endret)

Jeg liker Civilization ganske så godt..

:)

Hvis du liker å bygge litt og sånt, kan det jo passe? Det er egentlig turn-based strategi da, men kanskje?

Endret av mrs_bond
Skrevet

Herlig med rask respons, takk!

Zelda var jeg innom når nintentoen var "the big thing", jeg vokste opp med super mario, men falt aldri helt for Zelda. Liker generelt ikke sånne eventyrspill der du må utforske 70 gåter for å nå frem ett brett- kall meg enkel, evnt. umoden. :D

Liker ikke spill som er lagt i fortiden eller i alternative verdener der alle er monstre, dverger, whatever.

Men, som sagt, jeg går ikke av veien for å ta noen uskyldige liv i spilleprosessen, ex-en min fikk meg interessert i sånne "haunt and shoot" spill.

Har aldri forsøkt meg på "hardcore" strategi før. derfor jeg valgte Sim City.

Jeg er som sagt både ute etter pc- og nintendo s-spill, men jeg har ikke noe utstyr, laptopen min kvaltifiserer ikke til gamer-pc, jeg har ikke gamer-mus eller noe heller. Og det er grenser for hvor mye jeg vil investere!

Skrevet

Jeg må si at jeg synes ikke Civ er noe særlig hardcore strategi og så vidt jeg vet krever det ikke noe gamer-pc. Jeg kan spille det på bærbaren min og det er lang i fra noe topp multimediamaskin.Civ IV trenger jo ikke så mye ressursser :)

Men det spørs om du liker konseptet, om du har bare har spilt Sims eller om du harspilt og likte SimCity også, for da kan Civ definitivt være noe for deg. :)

Jepp, jeg prøver å overtale noen til 'min religion' :opplyser:

Skrevet

Forruten å være veldig glad i The Sims spiller jeg også Civilization IV, Colonization (det kom et nytt spill i høst- mer detaljorientert enn Civilization og veldig gøy! Handler om å kolonisere Amerika), Oblivion (slåss og strategi) og Psychonauts (herlig snodig spill). Har forsøkt meg på SimCity flere ganger men det faller ikke helt i smak hos meg.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva med f.eks. Black and White, strategi men med en vri. Her er du gud, og skal oppdra et "monster" (creature) og få folkene til å tro på deg. Til mer de tror, til mer makt/kraft får du. Du kan selvfølgelig velge om du vil være en god gud eller en ond god, ergo Black and White.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...