Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har IKM i dag.

Jeg tok en billigtest (strimmel) i går kveld, ikke morgenurin altså, men jeg ventet 4-5 timer før jeg gikk på do. Det kom en svaksvaksvak strek etter tiden hadde gått ut. Jeg synes ikke den er skyggeaktig. Jeg kan se den. Også når jeg holder den litt på avstand. Kanskje jeg kan klare å ta et bilde av den senere.

Jeg tok en ny billigtest i dag med morgenurin. Det kan skimtes en svak strek her også, men ikke like mye som den jeg tok i går. Må nesten ligge godviljen til på denne testen.

Litt usikker nå. Mest fordi TR ikke har meldt sin ankomst og det pleier den alltid å gjøre natt til IKM-dagen eller litt utpå dagen, men nå er jo det blitt sent på kveld.

Jeg tenker at jeg skal avvente til i morgen. Ta en ny billigtest. Eventuelt CB.

Tusen tanker. Det er det jeg har nå.

Noen andre som har fått svak strek etter at tiden har gått ut og vært gravid? I veiledningsbrosjyren står det at testen skal kunne være pålitelig den første dagen etter IKM.

Og ja, i tillegg er tappen langt nede, myk og lukket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende !! har du fått TR da ? Da hadde jeg nok testet en gang til .. Lykke til !!!!

Skrevet

Jeg testet veldig svakt på billigtester på IKM dagen, testet forsåvidt svakt på CB sim også samme dagen, men cb testen var mye sterkere enn billigtesten.....Ville ha kjøpt en cb test og tatt den med morgenurin i morgen.....Lykke til:-)

Skrevet

Takk, begge to. :)

Jeg tok en ny billigtest i dag, den siste jeg hadde liggende. Samme resultat. Ikke mye klokere, altså. TR har ikke dukket opp heller. I morgen er jeg to dager på overtid, så da kjøper jeg en CB og tar den.

Jeg lever i spenning i det minste.

Skrevet

Ser ut til at TR er på vei. Jeg skjønner ingenting, ihvertfall ikke når jeg tok tre tester hvor jeg kunne skimte en svak strek. Pleier alltid å komme til tiden. Det er vel ikke noe poeng i å ta en ny test nå. Tror jeg skal prøve å slappe mer av fremover. Ikke stresse så veldig.

Skrevet

Kan dette ha vært en såkalt kjemisk graviditet? Hvis jeg tar en CB digital, vil den bli positiv da? Jeg har legetime på mandag, uavhengig av dette. Kan hcg påvises ved en blodprøve eller er det for sent?

Skrevet

Jeg tror da det kan påvises i blodprøven hvis du er gravid? Trodde det var den sikreste måten jeg. Det blir spennende!

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg nå, jeg har IKM i dag, men ikke noe TR.. foreløbig.. Så jeg testet for morro skyld, selv om det kjennes som TR er på vei, vanlige murringer i magen, og ikke sånn veldig godt humør.. :D

Først viste ingenting på testen, men så i 5 min (billigtest, hvor svar skal avleses innen 5 min) kom en svak svak strek.. Det har aldri kommet noe svak strek andre ganger når jeg har testet. Jeg har nå en stund etterpå sjekket igjen, selv om jeg vet det som står der nå ikke er til å stole på, men streken er mer tydelig nå, selv om den absolutt ikke er like sterk som kontroll streken.

Kjenner jeg blir litt ekstra spent på grunn av dette.. satser på at enten kommer TR i natt.. eller så tester jeg igjen i morgen... Jeg kan ikke tro på at det faktisk har skjedd noe... Skal prøve å holde hodet rolig til i morgen......

Fortell hvordan det går med deg da TS.. :)

Skrevet

Jeg har mer og mer tro på at dette var en kjemisk graviditet. Jeg tok en CB dig. i går som viste "ikke gravid", noe jeg forventet. Når jeg tenker over det i ettertid, så synes jeg at den første billigtesten som jeg tok 8. desember viste sterkest strek. Kanskje egget glippet like etter det? Litt vanskelig å tro at tre tester har vist feil helt i begynnelsen. Jeg vet ikke om en CB hadde vist "gravid" hvis jeg hadde tatt den samtidig med de andre billigtestene. Kanskje, kanskje ikke.

Ellers har jeg hatt mer smerter denne gangen, i tillegg til at blod som er koagulert samler seg i små mørke/svarte klumper, mer enn jeg pleier å ha til vanlig. Da har jeg kanskje bare pittelitt av det. Friskt blod også. Mye større blødning, egentlig. Har dere opplevd det slik? I dag har blødningen vært veldig redusert. Uvanlig det også. Merkelig hele greien.

Jeg er ikke utredet eller noe som helst, jeg er bare fersk prøver, men jeg vet at jeg har leiden, arvelig disponert for blodpropp. Det ble undersøkt en del år tilbake (en annen historie). Vet ikke om det kan ha en betydning.

Jeg har legetime på mandag som sagt. Usikker på om jeg skal ta det opp, få henvisning til gyn. for å sjekke at alt er bra (bortsett fra leiden) eller om jeg skal prøve i noen pp'er til og ta det derfra. Jeg har en veldig grei lege, så jeg kan fint snakke med henne og få vetige svar. Hcg kan veluansett ikke påvises i blodet hvis det var en kjemisk graviditet.

Og hvor går egentlig forskjellen mellom kjemisk graviditet og SA? Når kan man kalle det for det ene eller det andre?

Sånn. Det var min oppdatering.

Håper det går bedre for deg, LittleBird. Hvis du får fått en svak strek med farge og ikke såkalt skyggestrek, så synes jeg at det høres lovende ut. Lykke til!T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...