Gå til innhold

Forsikring av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere forsikret barna deres?

Jeg har to barn 13 og 17. Jeg har forsikret dem nå igjen etter en liten periode uten av grunner det ikke er nødvendig å komme inn på.

Barnas far syns det ikke er nødvendig å ha forsikring, så jeg må da betale(dette går jo ikke inn i bidraget).

Det er ikke store summene men det er prinsippet mener jeg. Eller hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har forsikring på våre 3 barn

Gjest Gjest_Lilla_*
Skrevet

Jeg har "gratis" forsikring av mine barn i postbanken. Har forpliktet meg til å opprette konto der(som barnetrygden kommer inn på hver måned) . Og de sørger for at barna mine er forsikret.

Egentlig helt genialt :)

Skrevet

Selvfølgelig er barnet forsikret!!

Liv, ulykke, sykdom, skade etc etc.

Grunnet barnets tidlige og dramatiske fødsel har det frem til i dag (7 år) vært begrensninger i dekningsgrunnlaget (fra forsikringsselskapets side)- men fra den dagen barnet fylte 7 hadde det absolutt full (topp-) dekning.

Barnet er også forsikret gjennom min helårs reiseforsikring.

Endel av forsikringene fikk barnet i dåpsgave av besteforeldre- så det betaler de frem til den dagen de går bort (gjelder også når barnet blir voksen). Resten betaler jeg.

Når det gjelder fars bidrag til forsikringen regner jeg forsikringen som en så viktig ting for barnets økonomiske sikkerhet- at det har jeg ikke tenkt noe på. For med ligger det inne i grunnbeløpet som bidraget dekker.

Skrevet
Jeg har "gratis" forsikring av mine barn i postbanken. Har forpliktet meg til å opprette konto der(som barnetrygden kommer inn på hver måned) . Og de sørger for at barna mine er forsikret.

Egentlig helt genialt :)

Vel, vil kanskje ikke påstå at den er genial- tvertimot rimelig spak og dårlig.

Har du satt deg inn i vilkårene? Sammenlignet med andre forsikringsselskap?

Har sett litt på vilkårene- og selv den som heter "ekstra" (som koster ca 900.- pr år) har ganske dårlige dekninger, utbetalingssatser og endel restreksjoner.

Sorry- mulig jeg er krass. Men ville bare gjøre deg (og evt andre) oppmerksom på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...