Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg og samboeren min har to barn sammnen. Han jobber i full stilling + at han har en liten stilling ved siden av. Jeg jobber 80 % i turnus. Barna går i barnehage og skole. Jeg har hele tiden vært den som har prioritert barna og har vært mye sammen med dem på fritiden. Han har sine interesser som han bruker en del tid på, men han tar seg også tid til meg og ungene, selvom jeg i perioder synes at han er litt for opptatt av andre ting. Mesteparten av husarbeidet faller på meg, men likevel er dette noe som jeg synes har fungert greit da jeg jobber i lavest stillingsprosent. Vi har tidligere gått til timer på familievernkontoret da jeg før syntes at han prioriterte bort familien og var alfor lite hjemme. Nå hadde altså ting blitt mye bedre. Helt til han kommer og forteller at han har sagt ja til å være støttekontakt i 6 timer pr uke, han spurte ikke engang meg om min mening før han svarte ja. Nå er vi i grunnen der hvor vi var før. Jeg føler at han igjen prioriterer bort familien og er skikkelig skuffet over han. På en måte er det jo selvfølgelig bra at han hjelper andre, men ikke så lenge det går på bekostning av meg og ungene. Hva synes dere om dette, er jeg urimelig?
Megana Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Vet du hva, det synes jeg ikke. Det er utrolig flott at noen ønsker å være støttekontakt 6 timer i uka, men når det går på bekostning av ens egen familie er det feil, synes det også er utrolig spesielt at han ikke tok denne avgjørelsen sammen med deg.... Ja 6 timer er ikke mye, 1 time om dagen vil sikkert mange si, men det kan være den timen fra han kommer hjem fra jobb til barna legger seg.. Jeg synes ikke du er egoistisk, tror jeg kanskje ville tatt han med tilbake til familievernkontoret, eller satt meg ned og tatt en skikkelig prat med han..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå