Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

Ikke helt sikker på hva uføelig betyr, men :)

Men deg om det, sånn var det før, og jeg synes det er synd at det ikke er sånn lenger. Det resulterer i at man ser folk mer sjeldent, synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er meget uhøflig å komme uanmeldt. Alle har jo mobiltelefon, så det er så lett å sende en melding eller ta en kort telefon om man føler for å stikke bort en tur. Så kommer noen uanmeldt til oss, gir jeg klart uttrykk for at jeg vil ha beskjed først neste gang.

Skrevet

Jeg synes også det er litt uhøflig å komme på besøk uanmeldt.. Har faktisk aldri opplevd det. Alle jeg kjenner har jo mobil, så det er jo bare å ringe eller sende en melding og spørre om det passer å komme på besøk? Hadde reagert om en eller flere av vennene mine plutselig stod på døren.. Liker å ordne leiligheten (og meg selv) før vi får besøk, hadde ikke likt å få folk på døren om leiligheten var rotete og jeg stod i joggedress..

Vi har aldri snacks eller kaker e.l i huset, så jeg hadde uansett ikke hatt noe å by på.. Om vi får planlagt besøk, synes jeg det er greit å by på noe, men iom at jeg svært sjelden spiser kaker/chips o.l selv, så er det ikke alltid vi byr på noe søtt/usunt.

Skrevet (endret)
Hei

Er det uhøflig å ikke ha noe å by på hvis man får uanmeldte gjester? Mange sier at det er det, men jeg ser ikke helt hva som er så uhøflig med det.

Nei, uhøflig er det virkelig ikke - har du opplevd at noen uanmeldte gjester mener det?

Det er vel ikke uhøflig, men jeg ville nok ha servert kaffe/ te og noe kjeks, chips e.l. Har alltid et eller annet liggende som kan serveres.

Jeg også det, men hva om man ikke har noe liggende da - ikke engang kaffe fordi gjestene kom før du fikk handlet inn bla. kaffe som du uheldigvis gikk tom for dagen før/samme dagen - nope, det er ikke uhøfflig!

Endret av Silmarill
Skrevet

I min omgangskrets blir det sett på som uhøflig å komme på uanmeldt besøk. Det har det gjort lenge før det var vanlig med mobiltelefoner. (bor forresten også midt i Oslo)

Skrevet
Nei, uhøflig er det virkelig ikke - har du opplevd at noen uanmeldte gjester mener det?

Jeg også det, men hva om man ikke har noe liggende da - ikke engang kaffe fordi gjestene kom før du fikk handlet inn bla. kaffe som du uheldigvis gikk tom for dagen før/samme dagen - nope, det er ikke uhøfflig!

Jeg har hatt en lang diskusjon med noen som mente det er uhøflig.

Gjest AnneShirley
Skrevet
På landet vil de sikkert svare ja, i byen vil de svare nei.

En smule fordomsfull i dag, er vi?

Jeg bor "på landet" og jeg oppfatter det som langt mer uhøffelig å komme på uanmeldt besøk enn å ikke ha noe å servere de som da kommer. Kaffe eller te har vi nesten garantert, men noe mer hadde det neppe blitt.

Skrevet

Skulle ønske flere kom på uanmeldt besøk, jeg!

Idag synes jeg det ofte er sånn at hvis man får en sms eller telefon om at noen kommer om en time eller to, så stresser man livet av seg for at alt skal se perfekt ut! :) Eller man sender melding tilbake om at det "dessverre ikke passer" fordi man tror at alt må være perfekt.. :sukk:

Skrevet

Bor på landet og det er sjelden jeg serverer noe annet enn drikke (kaffe/te)

Syns ikke det er uhøflig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...