Gå til innhold

Forloveren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som er vanlig å betale for forloveren sin til ''bryllupsting''.

Er det f.eks. vanlig å betale kjole,sko,sminke og håroppsett ?

Og eventuelt hva andre ting har dere betalt til forloveren deres ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på hva som er vanlig å betale for forloveren sin til ''bryllupsting''.

Er det f.eks. vanlig å betale kjole,sko,sminke og håroppsett ?

Og eventuelt hva andre ting har dere betalt til forloveren deres ?

Jeg har to forloveren og kommer ikke til å betale noe for deres ting og tang.. Jeg kommer trolig til å spandere en lunch eller noe under planleggingen, men jeg synes ikke det å betale for forloveren sin er et must. Jeg forventer ikke det tilbake om jeg er noens forlover i fremtiden. Det er selvfølgelig kjempe flott for de som ønsker å betale for forloveren sin og har økonomi til det, men jeg har dessverre ikke det. Så da får jeg heller være takknemlig og si masse tusen takk istedet for å spandere tingene ;)

Gjest WildRider
Skrevet

Den ene og eneste gangen jeg var forlover, fikk jeg kjole og sko, håroppsettet og sminken ble gjort av brudens søster.. Men her hadde de veldig romslig økonomi med hensyn til bryllupet så de tok seg råd. Kjolen var forøvrig forhåndsvalgt av bruden, utrolig græll... Ble nesten overlykkelig da jeg så at den kostet 7000 og sa med påtatt mine at jeg dessverre ikke hadde råd. Trodde jeg skulle svime når hun sa den inngikk i budsjettet.. :fnise:

Ellers har ikke mine venner som har giftet seg spandert mye på forloveren, heller en extra god middag som takk for alt ett par dager før den store dagen og slikt..

Skrevet

Det kommer helt ann på hva man forventer av forloveren syntes jeg. Er det forlover av typen møte opp, kle seg i hva dem vil og ikke hjelpe så mye til så holder det med en middag, men er det av typen at forloveren skal hjelpe til med alt, ha den og den kjolen, slikt og slikt hår så syntes jeg man burde spandere litt..

Skrevet

hei :)

jeg kommer til å spandere frisørtimen på bryllupsdagen :)

også skal hun være med til fotografen, og da håper jeg at vi får ett fint bilde av oss to sammen som jeg kan gi i gave i etterkant ., . . .

Skrevet
Det kommer helt ann på hva man forventer av forloveren syntes jeg. Er det forlover av typen møte opp, kle seg i hva dem vil og ikke hjelpe så mye til så holder det med en middag, men er det av typen at forloveren skal hjelpe til med alt, ha den og den kjolen, slikt og slikt hår så syntes jeg man burde spandere litt..

Helt enig i dette.

Mine to forlovere har ikke gjort noe i forbindelse med bryllupet (ikke at jeg har bedt de så langt heller), og jeg kommer heller ikke til å forlange at de skal se sånn og sånn ut eller være med på ditt og datt. Dermed synes jeg det heller ikke er nødvendig at jeg da spandererer alt på de. En middag o.l. er selvfølgelig koselig å stelle istand og det kommer jeg til å gjøre.

Skrevet

Hvis bruden legger seg opp i/legger føringer forhva forlover skal ha på seg, hvordan hun bør sminkes, hva slags frisyre hun skal ha etc., bør bruden betale dette. Ellers ikke.

Skrevet

Enig med de fleste over. Min forlover har ikke involvert seg noe i planleggingen, og det er sjelden vi diskuterer bryllupet mitt når vi møtes. Det ville nesten føles litt rart (i allefall litt påfallende) hvis jeg da kjører på med oppmerksomheter og gaver.

En forlover som hjelper til med mye, og tar byrder av brudens skuldre, f.eks. praktisk/organisatorisk og psykisk/oppmuntrende, fortjener en fin gave, evt spa eller hår/sminke sammen med bruden. I allefall dersom det ikke er et lavbudsjettsbryllup.

Vi har en drøm av en toastmaster, som er nøye og korrekt, og som ber om møter der vi diskuterer det praktiske i ny og ne. Han er kjempegod å ha! Og vil nok få en el annen form for påskjønnelse.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Jeg er slik som ikke komme til å legge meg opp i hva forloveren går i,eller ser ut på håret. Men jeg lurer litt på å betale frisør, også gi f.eks. en oppmerksomhet etter bryllupet. Men jeg lurer på om det er noen forlovere som ''forlanger'' f.eks. at bruden skal betale noe...

Gjest WildRider
Skrevet
Tusen takk for alle svar. Jeg er slik som ikke komme til å legge meg opp i hva forloveren går i,eller ser ut på håret. Men jeg lurer litt på å betale frisør, også gi f.eks. en oppmerksomhet etter bryllupet. Men jeg lurer på om det er noen forlovere som ''forlanger'' f.eks. at bruden skal betale noe...

Dette syns jeg du skal avklare med din egen forlover, så er du helt sikker. Det er så mangt der ute, mange forskjellige syn og meninger om saker og ting..

Skrevet

Forloveren min skal være med til frisøren på den store dagen og skal da bli pyntet på håret sammen med meg!

Denne regningen inngår i budsjettet :sjenert:

Skrevet

Jeg la ingen føringer på hva min forlover skulle ha på seg, og betalte heller ikke noe av det. Hun valgte selv å få satt opp håret hos frisøren sammen med meg, og betalte også dette selv. Hun hjalp ikke så mye til, bodde langt unna under forberedelsene, det eneste var litt på bordkortene. (Men nå har vi jo kjent hverandre i årevis, og hjelper hverandre med hva det måtte være uten å forvente å få betalt for det.) Jeg kjøpte dog et fint armbånd til henne, som hun fikk etter vi hadde vært hos frisøren.

Skrevet

Min forlover skal få kjole- vi får den lagd hos sydame for å få fargekordinering og en kjole hun kan være fornøyd med- hun bestemmer designen og jeg fargene:) Hun er ikke noen kjole jente så greit at det er en kjole hun kan trives med til senere anledninger også. Er forøvrig en farge som kler begge- velger nyansen etter jul. Får også sminke/hår, hun er veldig hjelpsom og gjør masse på eget iniativ så det fortjener hun! Superentusiastisk! Veldig fornøyde begge to gitt! :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...