Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer ny shampo. Jeg har stripet, oppklippet hår med litt ettervekst. (Det er lyst blondt, så det synes ikke så godt..)

Poenget mitt er egentlig at jeg lurer på om det er noe vits i å kjøpe sol-shampo i stedet for en annen god shampo? (Det trengs jo maks en måned i året..) Om det blir litt lysere er ok, jeg har ingen farge som må bevares..

Jeg bruker Redken damaged nå. Kan man det blir for mye av det gode for håret å bruke shampoer og balsamer (og kurer) med masse proteiner etc. som skal bygge opp svekket hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes litt naturlige solstriper og litt sommer og sjø i håret er som det skal være om sommeren jeg.

Men jeg er ikke faglig oppdatert på alle dine behandlinger og sånn, så det var kanskje ikke det du spurte om.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurte egentlig på om solshampo er bra for håret? Er det shampo for "normalt" hår, bare med solfaktor? Er poenget bare at det skal motvirke at håret blir bleket av solen?

Skrevet

Jeg tror at solshampo skal motvirke at solen tar tak og bleker og tørker det ut.

Skrevet

For et par år siden kjøpte jeg Wellas frisør-solshampo, den hadde solfilter og skulle hjelpe mot slitasje og mot bleking av håret i sol og sjøvann. Kan ikke si jeg merket veldig stor forskjell fra vanlig shampo, dessuten synes jeg det bare er fint med solstripet hår.

De få gangene jeg er hos frisøren er jeg frisørens beste venn og kjøper massevis av produkter. Jeg har stripet håret nå og ble anbefalt (og kjøpte) Redken Extreme som du bruker og Keratese soleil creme richesse mot solen. Dette er en krem som skal tas i håret som kur ca en gang i uken når man har vært mye i solen. Det skal i følge pakken reparere farget hår som blir uttørket av sol, sjø og klorvann. Jeg var hos frisøren i går og har ennå ikke fått prøvd det.

Skrevet

Jeg anbefaler solkur som brukes annenhver dag når du er i solen!

Skal du på stranden så kjøp en sun/sea hårspray... estee lauder kr 200 ca!

Viktig å beskytte håret i solen assa!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du får også vanlige sjampoer med uv-filter, f. eks KMS Color Vitality Color Shampoo. Ellers kan du jo også bruke stylingprodukter med uv-filter.

Mange solsjampoer beskytter også mot saltvann og klorvann.

Skrevet

Takk for svar. Spray er sikkert ok. De blekede tuppene vil nok bli ganske herja etter noen uker i syden..

Skrevet

er for å rense ut saltvann og klor, blant annet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...