Gå til innhold

ung ufør vs tidsbegrenset ufør?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

jeg er 21år og søkte ufør. blir det da automatisk ung ufør? og er ung ufør tidsbegresa eller??

Videoannonse
Annonse
Gjest Desember
Skrevet

Det er diagnosene dine som bestemmer om du får ung ufør, og reglene er blitt veldig strenge. Ung ufør er ikke en egen trygd, men et tillegg du kan få når du mottar trygd.

Skrevet
Få deg en jobb

Ja det var jo et konstruktivt svar ...

Nesten så man håper at du havner i en situasjon hvor du ikke kan jobbe ...

Skrevet
Ja det var jo et konstruktivt svar ...

Nesten så man håper at du havner i en situasjon hvor du ikke kan jobbe ...

Vel, jeg hadde vært forsiktig med å konkludere med at uføretrygd var eneste løsning for meg allerede som 21-åring.

Gjest Gjest_sara_*
Skrevet

jeg er 28 år og har vært i trygde sytemet i åresvis.først sykemelding et år,rehabliteringspenger et år.to år på imidlertid ufør.et år på attføring.å to leger anbefalte varig uføretrygd nå.og det fikk jeg ikke.i steden fikk jeg fire nye år på imidlertid ufør.og begrunnelsen dems var at jeg fortsatt var ung..sliter med sosial fobi..og har vært helt isolert.så det er ikke lett å få varig.blir overasket om du får det så fort.tror du må ha en veldig alvorlig diagonose for å få varig.eller at du feks bor i omsorgsbolig.mulig det er lettere å få varig da.

Gjest Konservativ Mann
Skrevet

Det skal svært mye til for å få innvilget varig uførestønad, spesielt når man er ung (dvs. under 45). Jeg kan aldri tenke meg at du vil få innvilget varig uførestønad, med mindre du er lenket til rullestol eller lignende.

Skrevet
Det skal svært mye til for å få innvilget varig uførestønad, spesielt når man er ung (dvs. under 45). Jeg kan aldri tenke meg at du vil få innvilget varig uførestønad, med mindre du er lenket til rullestol eller lignende.

Man kan da få innvilget ung uføre i forbindelse med tidsbegrenset uførestønad også. Vilkårene er imidlertid like strenge som for varig uførepensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...