Gå til innhold

Dress for damer

Gjest skorpio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest WildRider

Jeg drar på meg min vakre damedress når anledningen byr på det, feks jeg bruker det på møter, eller når jeg bare vil en tur på byen for å handle eller whatever, føler også folk ser annerledes på meg når jeg går med den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Hehe, ja om ei dame tar på seg smokingen/dressen til en mann ja. Jeg snakker om dresser som har skreddersydde snitt for damer, så de passer til en kvinnes former ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg bruker dress nesten hver dag på jobb (jobber i en konservativ bransje), så for meg er det KUN forbundet med jobb, og ikke noe jeg ville finne på å ta på meg når jeg skal pynte meg. Da må det i så fall være i et annet materiale, kanskje litt skinnende stoff e.l. Og absolutt ikke med skjorte under!! Det er jobb - jobb - jobb for meg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider
Huff, jeg bruker dress nesten hver dag på jobb (jobber i en konservativ bransje), så for meg er det KUN forbundet med jobb, og ikke noe jeg ville finne på å ta på meg når jeg skal pynte meg. Da må det i så fall være i et annet materiale, kanskje litt skinnende stoff e.l. Og absolutt ikke med skjorte under!! Det er jobb - jobb - jobb for meg... :(

Huff, da forstår jeg at det føles slik! Nå har ikke jeg jobb som krever buksedress, så jeg går kanskje med den 10 ganger i året til sammen.. Tror nok jeg hadde spydd av hele dressen og pakka den innerst i skapet om jeg måtte bruke den hver dag selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, da forstår jeg at det føles slik! Nå har ikke jeg jobb som krever buksedress, så jeg går kanskje med den 10 ganger i året til sammen.. Tror nok jeg hadde spydd av hele dressen og pakka den innerst i skapet om jeg måtte bruke den hver dag selv.

Hehe, ja det blir dessverre litt sånn! Det er synd, for det er jo egentlig ganske fint! Tross alt glad jeg er jente, og kan variere både med bukse og skjørt, og ikke MÅ ha skjorte hver dag, men kan ha andre typer topper på innimellom.

En velsydd drakt/dress er jo egentlig veldig stilig, så jeg syns du skal bruke den så ofte du kan Scorpio! På julebord f.eks. :) Man kan jo stashe den ganske mye opp, med store smykker, en stilig topp under (evt. kun BH - hvis du er litt gæærn), pene skjerf til etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere kontordamer etterape mannens dårlig klæsmak. Krev at dere blir likemye verdsatt i en kjole som en dress.

Snakket engang med en bedriftsleder, han sa at enste gangen han brukte dress og slips var i bank og finansmiljøet.

Må det vere dresskode i slike miljø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere kontordamer etterape mannens dårlig klæsmak. Krev at dere blir likemye verdsatt i en kjole som en dress.

Snakket engang med en bedriftsleder, han sa at enste gangen han brukte dress og slips var i bank og finansmiljøet.

Må det vere dresskode i slike miljø?

Dette blir vel litt OT, men... føler jeg må forsvare "oss kontordamer" :fnise: litt:

Selvsagt blir jeg like mye verdsatt som mine mannlige kolleger - og det har da ingenting med hva jeg har på meg å gjøre! Firmaet jeg jobber har en dresskode. Følger jeg ikke den, bryter jeg firmaets instruks, og det er ikke akkurat et felt jeg ønsker å utmerke meg på. Dresskoden er lik den hele resten av bransjen har, og om du mener det representerer dårlig klessmak å gå med dress er nå det din personlige mening, som jeg ikke er enig i. Jeg ser på det som en fordel å være "likere" gutta - et fokus på kjønn i jobbsammenheng er ikke nødvendigvis til min fordel. Jeg pynter meg heller på fest, og er så nøytral som mulig på jobb. Prøver selvsagt ikke å skjule at jeg er jente, men å bryte med kleskoden gjør jeg ikke.

Når jeg er i et klientmøte ønsker jeg ikke at klienten skal huske meg i ettertid for hva jeg hadde på meg, men heller for hva jeg har sagt og rådgitt ham til. Da er det best å ha på "det samme" som alle de andre. Det gir også et profesjonelt inntrykk å gå med dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel litt OT, men... føler jeg må forsvare "oss kontordamer" :fnise: litt:

Selvsagt blir jeg like mye verdsatt som mine mannlige kolleger - og det har da ingenting med hva jeg har på meg å gjøre! Firmaet jeg jobber har en dresskode. Følger jeg ikke den, bryter jeg firmaets instruks, og det er ikke akkurat et felt jeg ønsker å utmerke meg på. Dresskoden er lik den hele resten av bransjen har, og om du mener det representerer dårlig klessmak å gå med dress er nå det din personlige mening, som jeg ikke er enig i. Jeg ser på det som en fordel å være "likere" gutta - et fokus på kjønn i jobbsammenheng er ikke nødvendigvis til min fordel. Jeg pynter meg heller på fest, og er så nøytral som mulig på jobb. Prøver selvsagt ikke å skjule at jeg er jente, men å bryte med kleskoden gjør jeg ikke.

Når jeg er i et klientmøte ønsker jeg ikke at klienten skal huske meg i ettertid for hva jeg hadde på meg, men heller for hva jeg har sagt og rådgitt ham til. Da er det best å ha på "det samme" som alle de andre. Det gir også et profesjonelt inntrykk å gå med dress.

Profesjonelt inntrykk å bruke dress.

Der motsier du deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profesjonelt inntrykk å bruke dress.

Der motsier du deg selv

...fordi....? :klø: På hvilken måte står det i motsetning til noe av det andre jeg skrev? Det betyr jo ikke at det ikke finnes andre ting som OGSÅ gir et profesjonelt inntrykk...?

Jaja, dette er i grunn veldig lite viktig for meg. Jeg går med det jeg må på jobben, og ferdig med det. Hvis noen skal lage en rødstrømpe-sak ut av det, så værsågod! :kul:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Nå er vel ikke en transe (eller crossdresser?) den riktige til å gi klesråd til damer? :klø: Du anbefaler jo bare kjoler uansett situasjon.

Jeg har også opptil flere dresser, og har brukt dem i ulike sammenhenger; i forbindelse med foredrag på jobb (men gjerne med singlet eller t-skjorte under, og høye hæler til), i konfirmasjon fordi jeg ikke orket å bruke bunad, og til og med på et vennejulebord. Vi dro ut på byen etterpå, og jeg fikk veldig mye oppmerksomhet. :lur: Men høye hæler, litt feminint tilbehør og fin sminke er viktig til.

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere jenter er heldige som kan bruke alt som finnes av klestyper.

Skulle ønske jeg kunne bruke både kjoler og skjørt også (dress kan jeg allerede bruke). Da skulle jeg dollet meg opp i høye hæler, strømper og kort skjørt....*drøm*. Skinnskjørt f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dresskode på jobb

Er det noe arbeidsplass som forventer at jenter skal bruke dress?

Det er mange unformer i ulike yrker men dei aller fleste åpner for å kunne bruke skjørt i steden for bukse. Jakken er obligatorisk det vet jeg.

Har ei veninnne som jobber på flypalss og hun bruker mest skjørt fordi det er mer komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...