Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Broren min og kona har blitt beordret på jobb i jula og kan ikke feire jul sammen med oss likevel. Vi hadde regnet med at de skulle feire jul sammen med oss, og vi har derfor slengt oss i vei og kjøpt store gaver til de i år. Spesielt barna på 2, 5 og 8 har selv fått valgt ut favorittgaven sin i år. Problemet blir at de nå ikke kan komme og vi har ingen anledning til å reise (langt bort) til de før jul, hverken tidsmessig eller økonomisk.

Så det vi lurer på nå er hvordan vi kan få sendt gavene til de. De fleste gavene er store i størrelse og spesielt én gave er veldig stor. Såpass stor at de ikke passer til postsending. Det blir i hvert fall meeeget dyrt i tillegg til at jeg er redd for behandlingen til pakken underveis.

Foreldrene kan vi kjøpe nye, små gaver og sende disse i posten og så gi de allerede kjøpte julegavene til bursdag, men det passer litt dårlig at barna på fem og åtte som har ønsket gavene i et halvt år ikke får de til jul. To-åringen sine gaver er ikke så store så det tror jeg går greit å sende i post. Men bursdagene til femåringen og åtteåringen har vært nå i november, så det blir for lenge å vente til neste bursdag med å gi de ønskegavene. Mest fordi de vet hva de kommer til å få fra oss, men også fordi ikke sikkert gavene vil være like artig/relevant å få om et år fram i tid.

Noen som har gode forslag til å få sendt store pakker, og som gjerne ikke koster så mye at en må ta opp lån?

Videoannonse
Annonse
Gjest _Leela_
Skrevet

Kanskje enklere hvis du skrev hvor store gavene faktisk var?

Og hvor skal du sende de? Går det f.eks. buss dit, jeg har sendt ski med Norway bussekspress uten at det ble så dyrt. Har også sendt med NSB, men det var litt dyrere.

Har sendt sykkel med posten og den kom seg uskadet frem. Om du er bekymret for skade på pakkene så har jo f.eks. egenemballert Norgespakke en forsikring på 10.000. Synes ikke prisene er så fryktelig dyre heller, iallefall hvis man vil at pakkene skal frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...