Gå til innhold

Selge på nettet

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet.
Skrevet

Har solgt og kjøpt mye på qxl på nettet de siste årene uten problem, så skulle jeg for første gange selge en ny mobil på finn.

Det skulle jeg aldri gjort. En gal mann med en gal kone ringte og mente at de hadde fått bare tom eske. JEG VET at jeg pakket inn den mobilen, og nå mener de å ha fått bare eska, men at pakken fra posten var uåpnet, og da sier jeg at hvis den var uåpnet så må mobilen og være oppi, (kan ikke ha blitt borte i posten da.) men neida sier de, og sier de skal sende meg tom eske tilbake og krever pengene tilbake.. og det gjør meg sååå provosert de må jo være de som prøver å lure meg for en tlf og få penge tilbake.

sier at han ikke får penge igjen skal han anmelde meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud....!

men, kan det være mulig at noen på posten har tatt innholdet, evt noen gikk oppi postkassen.

KAN være en mulighet.............?

Bla. penger har blitt borte, som mamma har sendt meg...selv om jeg vet det ikke skal sendes, så er det mange uærlige ute å går.

Ta kontakt me forbrukerådet eller noe, hør hvilke rettigheter du har..

Skrevet

Sendte du telefonen i en norgespakke eller fikk du den veiet opp?

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet
herregud....!

men, kan det være mulig at noen på posten har tatt innholdet, evt noen gikk oppi postkassen.

KAN være en mulighet.............?

Bla. penger har blitt borte, som mamma har sendt meg...selv om jeg vet det ikke skal sendes, så er det mange uærlige ute å går.

Ta kontakt me forbrukerådet eller noe, hør hvilke rettigheter du har..

Ja, jeg vet at ting kan forsvinne i posten, men når den var helt fin pakket inn, i det som jeg pakket den i(jeg spørte hvordan den var pakket) så kan jeg ikke skjønne at den er blitt stjålet på veien, men jeg har unsett sendt de den tlf. og de virket helt gale, har ringt meg mange ganger med skjult nr og sier han skal komme personlig på døra mi å hente pengene av meg. jeg blir faktisk litt redd her. jeg skal aldri selge på finn mer hvertfall. på qxl har de hvertfall karakterer så man kan se hvordan de har vært med andre kjøp og salg tidligere. selv har jeg bare positive karakterer der. sa han kunne inn der å se om han ville, at jeg ikke er en uærlig person, har også solgt mobiler der også, og jeg har aldri solgt en tom eske! men de gadd han ikke høre om.

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet
Sendte du telefonen i en norgespakke eller fikk du den veiet opp?

nei, dessverre tenker jeg nå. kjøper ville ha fri frakt som jeg da betalte, men sa at den da ble sendt i en smartpost konvolutt. (og den mener de var uåpnet, uten tlf i)

Skrevet
nei, dessverre tenker jeg nå. kjøper ville ha fri frakt som jeg da betalte, men sa at den da ble sendt i en smartpost konvolutt. (og den mener de var uåpnet, uten tlf i)

OK, be de sende deg bilder av smartpost-konvolutten som de påstår er tom og uåpnet. Skarpe bilder, både av forsiden og baksiden.

Har du kanskje noen som var med deg da du sendte smartposten og som kan bevitne at den inneholdt telefonen?

Skrevet

Ikke for å være stygg, men er det snakk om ikke-norske mennesker?

Skrevet

Det er blandt annet derfor mange selgere skriver at de ikke tar på seg ansvaret for pakker som blir borte i posten.

Skrevet

Ting blir stjålet i posten. Jeg fikk en tom, pent innpakket eske i posten her i høst der det skulle være en klokke. Hvordan du skal få disse folkene til å innse det vet jeg ikke, men det blir feil å anta at de lurer deg.

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet

mulig det, men det blir feil av han å si at jeg bare har sendt han en tom eske. hvorfor skulle jeg sende han en tom eske med avsender og alt bak på pakken?

Kan han virkelig anmelde meg for dette?

(det er norske folk med norske navn til deg som lurte på det.)

Skrevet

Han kommer ingen vei med å anmelde noe han uansett ikke har bevis for.

Det blir jo ord mot ord.

Skrevet

Kom han i forkjøpet og anmeld ham for trakkasering og trussler (hvis det er så ille som det høres ut som).

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Kom han i forkjøpet og anmeld ham for trakkasering og trussler (hvis det er så ille som det høres ut som).

Ja, det er akkurat det jeg har tenkt til. for dett høres rart ut, sier at han har kontakter i politiet, og at de vil tro mer på han enn meg fordi de har tillitt til han? hadde en seriøs som var innenfor politiet skrevet sånt?

uff, nå har hvertfall jeg fått skrekken for kjøp og salg på nettet.

Skrevet

Meld telefonen stjålet, så sitter tyven eller "kjøperen" med skjegget i postkassa.

De kan sikkert anmelde deg, men saken blir 99,9999999999% sikkert "henlagt pga bevisets stilling", mao det finnes ikke bevis, så det blir ord mot ord.

Anmeld de for trakassering med det samme.

Skrevet
Ja, det er akkurat det jeg har tenkt til. for dett høres rart ut, sier at han har kontakter i politiet, og at de vil tro mer på han enn meg fordi de har tillitt til han? hadde en seriøs som var innenfor politiet skrevet sånt?

uff, nå har hvertfall jeg fått skrekken for kjøp og salg på nettet.

Hans "kontakter" i politiet begrenser seg vel til en bekjent eller slektning som er politi. Ville uansett ikke tatt det alvorlig. Det HAN burde ta alvorlig er at det er temmelig heftige bøter for å komme med trusler, og i enkelte tilfeller kan medføre fengselsstraff.

Skrevet
Meld telefonen stjålet, så sitter tyven eller "kjøperen" med skjegget i postkassa.

De kan sikkert anmelde deg, men saken blir 99,9999999999% sikkert "henlagt pga bevisets stilling", mao det finnes ikke bevis, så det blir ord mot ord.

Anmeld de for trakassering med det samme.

:Nikke:

Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg for hans "kontakter" i politiet. Ta kontakt med politiet selv og anmeld ham for trusler.

jeg ville og send en mail til qxl og forklart situasjonen. Kan hende de kan hjelpe til med å løse opp floken.

Skrevet
Hans "kontakter" i politiet begrenser seg vel til en bekjent eller slektning som er politi.

Enig i dette. Ikke ta det seriøst i det hele tatt. Har vært ute for noe lignende, og den type mennesker det her er snakk om, kjenner antakelig "polti" fordi de har vært i konflikt med loven før, spør du meg.

Noen er bare frekkere enn flatlusa.

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet
Enig i dette. Ikke ta det seriøst i det hele tatt. Har vært ute for noe lignende, og den type mennesker det her er snakk om, kjenner antakelig "polti" fordi de har vært i konflikt med loven før, spør du meg.

Noen er bare frekkere enn flatlusa.

Ja, nå har jeg slått av mobilen, og sluttet å svare på mailer..om han så anmelder meg, så har de ikke mye på meg, jeg har vel aldri vært borti politiet for så mye som en fartsbot eller noe som helst, og jeg skal hvertfall passe på å beholde alt han har skrevet til meg, så kan politiet heller se på det. dette var ubehagelig rett og slett.

Takk for alle svar.

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet
Jeg ville ikke bekymret meg for hans "kontakter" i politiet. Ta kontakt med politiet selv og anmeld ham for trusler.

jeg ville og send en mail til qxl og forklart situasjonen. Kan hende de kan hjelpe til med å løse opp floken.

dette var finn.no for første gang. pleier å bruke qxl, men ville prøve finn.no.(dumt av meg tydeligvis)

men jeg har kontaktet kundeservice der via mail i kveld. så de vet om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...