Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har prøvd å bestille diverse DVDer på Play.com nå, og det er første gangen jeg handler der. Trolig den siste også... :-/ Jeg får nemlig ikke betalt. De nekter å godta kortinformasjonen min, men vil ikke fortelle meg hvorfor. Jeg har nå prøvd flere ganger med flere ulike kort, men får alltid beskjed om at kortinformasjonen ikke stemmer og at jeg må sjekke den, men den er jo riktig i utgangspunktet og det er derfor ikke noe å endre. Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg ikke får fyllt ut "valid from"-feltet, siden vi ikke har noen "valid from"-dato på norske kort (har prøvd både Visa, Visa Electron og Master Card her, og de sier de godtar alle tre). Men de må da vel ha hatt kunder med utenlandske kort før??? Dere kommer sikkert til å be meg kontakte Play.com for å spørre hva som er problemet, men det er lettere sagt enn gjort. Mailen de sender disse beskjedene fra er sperret for svar tilbake, jeg finner ingen annen mailadresse noe sted på nettsiden og de tre telefonnummerne jeg har (ett fra nettsiden og to som de har sendt med i mailene sine) er ikke i bruk. Dette her er utrolig useriøst og frustrerende, men de har noen produkter jeg ikke har fått tak i noe annet sted, så jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne få til dette her. Er det noen andre som har opplevd det samme? Og fikk dere fikset det? Hvordan ble det isåfall fikset?
Puserjenta Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har prøvd å bestille diverse DVDer på Play.com nå, og det er første gangen jeg handler der. Trolig den siste også... :-/ Jeg får nemlig ikke betalt. De nekter å godta kortinformasjonen min, men vil ikke fortelle meg hvorfor. Jeg har nå prøvd flere ganger med flere ulike kort, men får alltid beskjed om at kortinformasjonen ikke stemmer og at jeg må sjekke den, men den er jo riktig i utgangspunktet og det er derfor ikke noe å endre. Det eneste jeg kan tenke meg er at jeg ikke får fyllt ut "valid from"-feltet, siden vi ikke har noen "valid from"-dato på norske kort (har prøvd både Visa, Visa Electron og Master Card her, og de sier de godtar alle tre). Men de må da vel ha hatt kunder med utenlandske kort før??? Dere kommer sikkert til å be meg kontakte Play.com for å spørre hva som er problemet, men det er lettere sagt enn gjort. Mailen de sender disse beskjedene fra er sperret for svar tilbake, jeg finner ingen annen mailadresse noe sted på nettsiden og de tre telefonnummerne jeg har (ett fra nettsiden og to som de har sendt med i mailene sine) er ikke i bruk. Dette her er utrolig useriøst og frustrerende, men de har noen produkter jeg ikke har fått tak i noe annet sted, så jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne få til dette her. Er det noen andre som har opplevd det samme? Og fikk dere fikset det? Hvordan ble det isåfall fikset? Mitt skandiakort med visadel har valid to dato. Det er nok det som blir feil i kortinformasjonen.
Gjest ts Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Mitt skandiakort med visadel har valid to dato. Det er nok det som blir feil i kortinformasjonen. "Valid to"-dato, ja, selfølgelig har alle kort det. Jeg snakker om "valid from"-dato.
Kakee Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 "Valid to"-dato, ja, selfølgelig har alle kort det. Jeg snakker om "valid from"-dato. Kan du ikke bare prøve å skrive tre år tilbake i tid fra valid to ? Er vel det valid from pleier å være tror jeg.. Mener jeg har gjort det på den måten en gang hvertfall (husker ikke om det var play eller hvor det var)
Gjest ts Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Kan du ikke bare prøve å skrive tre år tilbake i tid fra valid to ? Er vel det valid from pleier å være tror jeg.. Mener jeg har gjort det på den måten en gang hvertfall (husker ikke om det var play eller hvor det var) Har prøvd, og det funker ikke, desverre. Men jeg oppdaga akkurat nå at de faktisk har trukket pengene FIRE (!!!) ganger. To ganger fra ett visakort, en gang fra et annet visakort og en gang fra Mastercardet mitt. Og enda nekter de å sende varene fordi ingen av kortene mine er gyldige! Dette er så ufattelig useriøst at det ikke er til å tro! Og pengene må jeg vel bare anse som tapt, siden det ikke finnes noen mulighet til å kontakte de for å kreve de tilbakebetalt...
Puserjenta Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Var litt rask med å svare, men ser nå av min konto på play.com at jeg ikke har skrevet inn valdid from dato, og har ikke fått noen feilmelding. Det er ikke lenge siden jeg måtte endret kontoinformasjon der. Jeg oppfatter ikke play.com som useriøs, men heller veldig bra og raske i leveringen. Virker som menneskelig feil i denne saken, sorry
Gjest Gl@mB@be Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har opplevd akkurat det samme! Første gangen jeg handlet der gikk det helt fint. Så andre gangen jeg skulle bestille ville jeg endre betalingskort, så jeg gjorde det først. Flere dager senere fikk jeg mail om ugyldig informasjon. Etter dette har jeg prøvd to andre kort, men får bare samme beskjed. Den ene kortet jeg prøvde har til og med valid from dato også, så det er ikke det. Utrolig irriterende!!
Gjest _Leela_ Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 (endret) Jeg har brukt datoen tre år før "expire date" som "from date", det har iallefall funket for meg. Og er ikke sikkert pengene er tapt, av og til reserveres pengene fra kontoen, men de blir ikke trukket hvis man ikke får varene. Kan se ut som de er borte en dag eller to (har hvert borti dette i forbindelse med bestilling av flybilletter). Ta kontakt med de på [email protected], det har jeg gjort den gangen jeg hadde problemer med en bestilling, tok 1-2 dager før jeg fikk svar og de fikk orden på problemet. Endret 9. desember 2008 av _Leela_
Gjest _Leela_ Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Ser nå at du ikke har fått svar på mail, dvs de har sperret den for svar, mulig det har skjedd i det siste for jeg har iallefall fått svar på [email protected] før. Litt dumt om man ikke kan kontakte de på mail lenger da.
Strix Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Jeg fikk nytt visakort nylig og da måtte jeg jo oppdatere infoen. La inn infoen korrekt og valgte lagre, men fortsatt så gikk det ikke. Helt til jeg logga meg ut og inn igjen, da var det i orden. Jeg skrev valid from-datoen som datoen 3 år tilbake i tid fra utløpsdatoen og det er korrekt. Er kjempefornøyd med Play, en gang fikk jeg feil film, da ringte jeg dem og kom fort gjennom, fikk et godt svar og det løste seg veldig greit.
mustapippuri Skrevet 9. desember 2008 #11 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har valid from date som jeg bare satte helt vilkårlig. Har byttet kort et par ganger, og det har alltid fungert. Har vært fast kunde der siden 2004:)
Gjest Grafica Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Jeg fylte ikke ut valid from-dato sist jeg bestilte (for to uker siden)
Gjest ts Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Takk for svar. Pengene er nå blitt trukket enda flere ganger fra min konto, samtidig som jeg får den ene mailen etter den andre med beskjed om at de ikke kan sende varene fordi jeg ikke har oppgitt riktige kortopplysninger. Disse mailene har kommet fra tre ulike mailadresser, samtlige sperret for muligheten til å svare. Jeg ser meg nå nødt til å sperre samtlige av de kortene jeg har forsøkt lagt inn, siden pengene nå er trukket hele SJU ganger! Dette blir tidenes dyreste julegaver, og i tillegg er jeg nødt til å kjøpe noe annet å gi. Kan ikke akkurat pakke inn kontoutskriften min heller... Telefonnummerne deres er fortsatt avstengt og det finnes altså INGEN mulighet til å få tak i de, verken muntlig eller skriftlig. Det er veldig fint at så mange er fornøyde med Play.com, men jeg anbefaler folk å holde seg unna. Min erfaring med de er altså nesten 4000 kroner rett i dass og fire sperrede kort, hvorav det ene ikke er mitt engang. Det kaller ikke jeg service.
LukaFrost Skrevet 10. desember 2008 #14 Skrevet 10. desember 2008 Første gang jeg registrerte meg på Play ville de heller ikke godta visakortet mitt. Jeg skjønte aldri hvorfor. Senere fikk jeg meg mastercard og la inn det som betalingsmåte. Etter det har ting funka som gull. Aldri noen problemer med Play.
Hanselot Skrevet 10. desember 2008 #15 Skrevet 10. desember 2008 Hei her er det unødvendig krisemaksimering på høyt plan på gang. Javisst er det surt at penger "forsvinner." Play.com er en seriøs bedrift, men det skjer feil der som ALLE andre steder. Javisst kan man si det er unødvendig at man da må legge i en innsats for å få løst problemet. Men sånn sett tviler jeg på at det er bedre så mange andre steder. For det første så kan jeg ikke tenke meg du har brukt så veldig mye tid på å prøve å komme i kontakt med de? Eller har du det? Det står sikkert i mailene som du har svart på at du ikke kan svare på de fordi det er autogenererte mailer? Hvis andre klarer å sende mailer og ringe i telefon, hvorfor klarer ikke du det? Du finner de på www.play.com og uten å slå opp på siden "Contact us" er en god start. Jeg er forøvrig sikker på at de beløpene som står trukket fra kontoen din bare er reserverte beløp som brukes for å sjekke om det er dekning på konto. De vil være borte igjen etter ett par dager frem til en eventuell handel blir gjennomført. Ta kontakt med de og lykke til.
Gjest ts Skrevet 10. desember 2008 #16 Skrevet 10. desember 2008 Hei her er det unødvendig krisemaksimering på høyt plan på gang. Javisst er det surt at penger "forsvinner." Play.com er en seriøs bedrift, men det skjer feil der som ALLE andre steder. Javisst kan man si det er unødvendig at man da må legge i en innsats for å få løst problemet. Men sånn sett tviler jeg på at det er bedre så mange andre steder. For det første så kan jeg ikke tenke meg du har brukt så veldig mye tid på å prøve å komme i kontakt med de? Eller har du det? Det står sikkert i mailene som du har svart på at du ikke kan svare på de fordi det er autogenererte mailer? Hvis andre klarer å sende mailer og ringe i telefon, hvorfor klarer ikke du det? Du finner de på www.play.com og uten å slå opp på siden "Contact us" er en god start. Jeg er forøvrig sikker på at de beløpene som står trukket fra kontoen din bare er reserverte beløp som brukes for å sjekke om det er dekning på konto. De vil være borte igjen etter ett par dager frem til en eventuell handel blir gjennomført. Ta kontakt med de og lykke til. Vel, krisemaksimering og krisemaksimering... Det er klart at dette ikke er verdens undergang, men det er vel ikke akkurat det jeg kaller en problemfri handel... For det første så har jeg snakket med bankene dette gjelder, og fire av transaksjonene er gjennomført, tre er bare reservert. Når kortene nå er sperret vil de tre siste forsvinne igjen. Så joda, nå snakker vi bare et par tusen her, ikke nærmere fire... For det andre har jeg prøvd å kontakte de i over en uke nå (siden sist mandag). Jeg har sendt en rekke mailer til de ulike adressene de har sendt meg mail fra, og tilbake kommer beskjeden ****THIS MAILBOX IS UNATTENDED***** i løpet av et sekunds tid. Jeg har også prøvd å få kontakt gjennom en teknisk feilmeldings-tjeneste de har på sin hjemmeside, uten å få svar. Telefonnummerne deres (fire ulike, en fra nettsiden og tre fra mailer jeg har fått) er ringt ca hvert kvarter i hele åpningstiden (som faktisk er ganske raus), de tre første i over en uke, det siste siden i går. Og hver eneste gang får jeg beskjed om at "this service is not available" pip pip pip. Jeg har prøvd å sende mail fra to ulike mailadresser i tre ulike nettlesere, ringt fra tre ulike telefoner (både fasttelefon og mobil), og jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har du forslag, så tar jeg gjerne imot... Forøvrig har jeg fått nok en mail i dag som fortalte meg at ordren min nå vil bli slettet og at "your account has now been suspended". Like greit, egentlig, bortsett fra at jeg fortsatt hadde et lite håp om at varene til slutt skulle komme i posten likevel, siden de har tatt seg firedobbelt betalt. Jeg er klar over at dette kan være en (eller rettere sagt mange) feil, men den manglende muligheten til å gjøre dem oppmerksomme på det, synes jeg er totalt uakseptabel. Siden "Contact us" må du forresten gjerne fortelle meg hvor jeg finner, for jeg er visst blind.
Zzyzx Skrevet 10. desember 2008 #17 Skrevet 10. desember 2008 Dette er da særdeles ulikt Play, det må jeg si. 004408458001020 pleier alltid å være betjent.
Gjest ikke player Skrevet 10. desember 2008 #18 Skrevet 10. desember 2008 Har prøvd, og det funker ikke, desverre. Men jeg oppdaga akkurat nå at de faktisk har trukket pengene FIRE (!!!) ganger. To ganger fra ett visakort, en gang fra et annet visakort og en gang fra Mastercardet mitt. Og enda nekter de å sende varene fordi ingen av kortene mine er gyldige! Dette er så ufattelig useriøst at det ikke er til å tro! Og pengene må jeg vel bare anse som tapt, siden det ikke finnes noen mulighet til å kontakte de for å kreve de tilbakebetalt... Du hadde ikke behøvd å stenge kortene dine hvis du har kredittkort. I følge kredittkjøpsloven så får du pengen tilbake hvis det er feil på varen eller at du ikke får varen. Rettigheter ved kredittkjøp Ved kjøp av billett med kredittkort, slik som MasterCard og Diners, kan du bruke kredittkjøpsloven paragraf åtte for å få refundert pengene. Denne lovbestemmelsen gjør det mulig å fremme pengekrav mot kredittyter, det vil si banken din, dersom du har kjøpt en mangelfull vare eller tjeneste på kreditt. - Denne saken er et godt eksempel på beskyttelsen kredittkjøpsloven gir ved kjøp av varer og tjenester på nett. Klager fra forbrukere vil også gi kredittselskapene incentiv til å luke bort useriøse aktører fra markedet, sier Jon-Andreas Lange. Forbrukerrådet VISA derimot har egen regel om at pengene tilbake ved nettkjøp gjelder både debetkort og kredittkort, selv om loven bare dekker kredittkort. Siden Netthandel til Forbrukerrådet er en fin side. Hei her er det unødvendig krisemaksimering på høyt plan på gang. Javisst er det surt at penger "forsvinner." Play.com er en seriøs bedrift, men det skjer feil der som ALLE andre steder. Javisst kan man si det er unødvendig at man da må legge i en innsats for å få løst problemet. Men sånn sett tviler jeg på at det er bedre så mange andre steder. For det første så kan jeg ikke tenke meg du har brukt så veldig mye tid på å prøve å komme i kontakt med de? Eller har du det? Det står sikkert i mailene som du har svart på at du ikke kan svare på de fordi det er autogenererte mailer? Hvis andre klarer å sende mailer og ringe i telefon, hvorfor klarer ikke du det? Du finner de på www.play.com og uten å slå opp på siden "Contact us" er en god start. Jeg er forøvrig sikker på at de beløpene som står trukket fra kontoen din bare er reserverte beløp som brukes for å sjekke om det er dekning på konto. De vil være borte igjen etter ett par dager frem til en eventuell handel blir gjennomført. Ta kontakt med de og lykke til. Er du seriøs? Hva skal til for å få en bedrift til å være useriøs hvis ikke dette er et kjerneeksempel? En ting er helt seriøst, og det er at play.com ikke er det. Å ikke kunne få kontakte de hverken på mail eller telefon er helt hårreisende. At tilgjengelig informasjon om hvor man kan ta kontakt ved slike problemer er så keitete og vanskelig i utgangspunktet er også veldig useriøst. At de har trukket kort fire ganger og reservert betaling tre ganger, men nekter å sende vare er.... så useriøst at de ikke burde være operative i det hele tatt. TS. Takk for skrekk og advarsel! Stå på videre. De pengene har du rett på å få tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #19 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Du hadde ikke behøvd å stenge kortene dine hvis du har kredittkort. I følge kredittkjøpsloven så får du pengen tilbake hvis det er feil på varen eller at du ikke får varen. Forbrukerrådet VISA derimot har egen regel om at pengene tilbake ved nettkjøp gjelder både debetkort og kredittkort, selv om loven bare dekker kredittkort. Siden Netthandel til Forbrukerrådet er en fin side. Er du seriøs? Hva skal til for å få en bedrift til å være useriøs hvis ikke dette er et kjerneeksempel? En ting er helt seriøst, og det er at play.com ikke er det. Å ikke kunne få kontakte de hverken på mail eller telefon er helt hårreisende. At tilgjengelig informasjon om hvor man kan ta kontakt ved slike problemer er så keitete og vanskelig i utgangspunktet er også veldig useriøst. At de har trukket kort fire ganger og reservert betaling tre ganger, men nekter å sende vare er.... så useriøst at de ikke burde være operative i det hele tatt. TS. Takk for skrekk og advarsel! Stå på videre. De pengene har du rett på å få tilbake. Vet at det er lenge siden denne tråden "stoppet" Men føler bare at dette må frem i lyset. Hadde samme problem med Play.Com. Derfor kom jeg over denne saken når jeg søket etter en løsning. Jeg har også brukt noen dager på og få tak i de, har også sjekket med banken i forhold til opplysningene registrert på kortet osv. Anyway. Løsningen var såre enkel, Jeg sendte en mail supportatplay.com forklarte problemet og la med brukernavnet mitt. Det tok vel i underkant av en time før jeg fikk svar i retur om at de noen ganger hadde problemer i det automatiske "card-checking" systemet og at kontoen min nå var autorisert. Mine bestillinger er nå satt til pakking og blir sendt innen 2-5 dager :D Dette kaller jeg serriøs kundebehandling.... Prøv og få til dette på Elkjøp eller liknende nettbutikker!!! Mvh Meget fornøyd Play kunde. Endret 28. februar 2009 av Trampe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå