Gjest Skal opereres snart! Skrevet 9. desember 2008 #1 Del Skrevet 9. desember 2008 Til dere som har operert nesen deres: Hvordan var uken etter operasjonen? Mye smerter? Når kunne dere dusje/vaske ansiktet etter operasjonen? Og hvor lenge gikk det før hevelsen gikk ned nok til at nesen så bra ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 9. desember 2008 #2 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg skal være helt ærlig med deg: de første dagene etter operasjonen var jævlige. Jeg hadde null energi, orket ikke spise en gang, sov nesten hele tida. Til og med det å se på tv var slitsomt, for hodet mitt orket ikke følge med på det som skjedde, og øynene mine var så hovne at det var vanskelig å holde de oppe. Ang. smerter - 15 smertestillende per dag tar seg av den, hehe, så du kjenner nok ikke så mye til de. Jeg følte mer uutholdelighet, hadde lyst å bare bli ferdig med den uka så fort som mulig og få av meg alt dette i og rundt og på nesa. Jeg klarte å få tak i en sykemelding til uka etter operasjonen og, fordi jeg hadde mye blåmerker og blodsprengte øyne, og vaske og sminke ansiktet kunne jeg ikke, siden nesa er utrolig skjør rett etter operasjonen. Så veldig hoven kan jeg ikke huske at den var, ikke så mye mer enn den er nå hvertfall.. *tenke* I følge legen så tar det ca. ett år før du kan se det endelige resultatet. Nå er det 3 måneder siden jeg opererte, og jeg har hatt en del slag mot nesa i ettertid, både grunnet fylla, og min lillebror på 3. Blir alltid livredd hver gang, men hittil har ingenting skjedd så den tåler litt Og selv om alt dette kanskje høres ganske jævlig ut, så er det verdt det alt sammen! Jeg hadde før en (i mine øyne) veldig uflatterende bump på nesa, og var alltid redd for å vise meg i profil, men nå vil jeg bare at folk skal se meg i profil hele tida! Hehe! Så det er kun den første uka som er kjip, også er alt bra igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snute Skrevet 9. desember 2008 #3 Del Skrevet 9. desember 2008 Blir litt nysgjerrig på ved hvilken klinikk du lot deg operere, Skorpio? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snute Skrevet 9. desember 2008 #4 Del Skrevet 9. desember 2008 Og ble operasjonen gjennomført i lokalbedøvelse eller narkose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 9. desember 2008 #5 Del Skrevet 9. desember 2008 Ble operert på Nobel Clinic i Oslo, og var i narkose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snute Skrevet 9. desember 2008 #6 Del Skrevet 9. desember 2008 Ok Jeg satser på Klinikk Bunæs og lokalbedøvelse. Er redd for å få hjertestans hvis jeg velger full narkose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #7 Del Skrevet 9. desember 2008 Takk for svar. Intressant å høre hvordan andre har opplevd det, slik at man kan være litt forberedt. Selv er jeg mest redd for smerten... Håper jeg har fått nok smertestillende tabletter. Det var vel ikke 15 paralgin forte el. du tok hver dag Skorpio? Flere som vil fortelle om sin rekonvalesens etter neseplastikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lusa Skrevet 9. desember 2008 #8 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg er i uke 2 etter operasjonen nå. Første dagene var det ikke særlig godt, men heller ikke helt forferdelig. Jeg hadde trykk i hodet som gjorde at jeg ikke klarte å konsentrere meg og tampongene plaget meg litt. Øynene var hovne og jeg også sov mye og tok en del smertestillende. Det var også litt begrensende å ikke kunne bøye seg framover. Jeg hadde håpet å få gjort litt studier og lest litt, men jeg må si at på den halvannen uken som nå har vært har det vært vanskelig å få gjort noe som helst uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er. Er rett og slett litt tung i hodet og generelt sliten. Begynner å ta seg opp igjen nå. Ellers må jeg si at det hele har vært verdt det, og jeg ville gjort det igjen! Etter èn uke er det værste over, da er tampongene ute av nesa og skinnen av. Nå taper jeg nesa hver natt, men det kan jeg leve med (selv om jeg er litt lei av å være konstant klissete på neseryggen etter limet...). Nesen er hoven fortsatt og føles litt sårbar, så jeg passer godt på ennå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 9. desember 2008 #9 Del Skrevet 9. desember 2008 Takk for svar. Intressant å høre hvordan andre har opplevd det, slik at man kan være litt forberedt. Selv er jeg mest redd for smerten... Håper jeg har fått nok smertestillende tabletter. Det var vel ikke 15 paralgin forte el. du tok hver dag Skorpio? Flere som vil fortelle om sin rekonvalesens etter neseplastikk? Nei, det var ikke Paralgin Forte jeg tok. Tok 3 forskjellige, husker ikke navnene, men klinikken forteller deg alt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charming Skrevet 21. januar 2009 #10 Del Skrevet 21. januar 2009 Ellers må jeg si at det hele har vært verdt det, og jeg ville gjort det igjen! Etter èn uke er det værste over, da er tampongene ute av nesa og skinnen av. Nå taper jeg nesa hver natt, men det kan jeg leve med (selv om jeg er litt lei av å være konstant klissete på neseryggen etter limet...). Nesen er hoven fortsatt og føles litt sårbar, så jeg passer godt på ennå! Var du veldig hoven eller bare bittelitt? Kunne folk se det godt liksom? Og hvorfor teipet du den? Hva hjelper det? Skal opereres om 2 uker, så er veldig spent og lurer på masse fra dere som har gjort dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #11 Del Skrevet 21. januar 2009 jeg tok bare 2 smertestillende hver 4.time de to første døgnene eller mindre, så ble det kanskje 2-4 smertestillende dag tre og så stort sett uten. det verste var følelsen av trykk i hodet pga tampongene, så det meste var egentlig greit etter de var ute (kvelden dagen etter operasjonen). hadde to små blå prikker på kinnene og var litt gul over øyet da bandasjen ble fjernet etter en uke, og var litt hoven men ikke verre enn at jeg tok en gåtur i byen samme dag og var på nyttårsfest to dager etter uten å få kommentarer. Jeg fikk meislet bort mye av nesebeinet og hadde omfattende tippkirurgi. nå 5 uker etter er tuppen fortsatt litt hoven, men mindre enn den var før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charming Skrevet 22. januar 2009 #12 Del Skrevet 22. januar 2009 Okej. Godt å høre ikke alle har blitt sånn at de ser mørbanka ut da Hvor opererte du deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #13 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) klinikk bunæs. men jeg ble ikke behandla bra, vet ikke om jeg vil anbefale. spiller ikke så stor rolle om jobben blir bra gjort om han bare gjør det han tenker selv og ikke hører på deg. fikk lite støtte og oppfølging, de er altfor travle der. arrogant og svært lite empatisk. Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Endret 24. januar 2009 av Skya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charming Skrevet 22. januar 2009 #14 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hørt flere føle det sånn hos Bunæs Derfor jeg valgte å ikke gå tid. Som du sier, det hjelper ikke at han er flink når han ikke kan behandle folk ordentlig og gjøre så man virkelig føler seg trygg. Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Endret 24. januar 2009 av Skya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå