LadyInRed Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hei, Jeg vurderer å kjøpe meg Lenovo IdeaPad S10, 10" (denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406341) Jeg kommer bare til å bruke den til skolearbeid (typisk word, excel,powerpoint) pluss internett/e-post, ikke noe mer avansert enn det (samboer har stasjonær dersom jeg skulle trenge det til bilderedigering el.l). Derfor tenkte jeg en mini-bærbar pc hadde vært tinget. Jeg er imidlertid litt usikker på om 10" skjerm kan være stor nok til å skrive masteroppgave hele dagen med. Vet at Lenovos IdeaPad S10 har fullverdig tastatur, og sålenge jeg går for 10" skjerm fremfor 8,9" så burde det være greit. Noen som har erfaring med denne evnt å skrive masteroppgave på 10"skjerm?
Phobos Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Har tenkt til å kjøpe en slik selv. Men har ingen planer om å bruke den som arbeidsstasjon for skoleoppgaver e.l. Kun til mail, internett og chatting egentlig. Jeg ville nok oppgradert til 13-15" i hvertfall. Da får du en del høyere oppløsning på skjermen, samt større tastatur. Tror det vil bli ganske knotete å jobbe på en PC med 10" skjerm i timesvis.
Cata Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Noen som har erfaring med denne evnt å skrive masteroppgave på 10"skjerm? Nesten. Jeg skrev diplomoppgave på NTH på en maskin med ca. 10" skjerm. Det gikk helt fint å skrive og maskinen var lett å pakke i sekken og lett å svinge opp på lesesalen så i så måte var den utmerket. Men jeg husker jeg måtte ta den siste redigeringen på en "voksen" skjerm på en av lesesalene. Å redigere på så liten skjerm som 10" er mildest talt slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå