_Nida_Michelle Skrevet 19. juni 2003 #1 Skrevet 19. juni 2003 Er det noen som kan være så snill å fortelle meg hva det egentlig vil si å være goth?Det jeg har klart og fått med meg er at det (som regel)er folk som bare går med sort tøy,sort sminke,hører på black metal og at de faktisk IKKE er satanister.Men er det bare det det går ut på?Ligger det ikke noe mer bak det?...Bare lurer jeg:) *Nida.Michelle*
Gjest Embla s Skrevet 19. juni 2003 #2 Skrevet 19. juni 2003 Er det noen som kan være så snill å fortelle meg hva det egentlig vil si å være goth?Det jeg har klart og fått med meg er at det (som regel)er folk som bare går med sort tøy,sort sminke,hører på black metal og at de faktisk IKKE er satanister.Men er det bare det det går ut på?Ligger det ikke noe mer bak det?...Bare lurer jeg:) *Nida.Michelle* Du framstiller det litt rart, da.. Å være gother er en livsstil (selv om mange kler seg ut for en kveld også ). Men det er heller ingen støpeform, skjønt gothere deler preferanser når det gjelder musikk, litteratur, klær, makeup, hår, etc.
Padmee Skrevet 20. juni 2003 #3 Skrevet 20. juni 2003 http://www.goth.net/index2.html Her er en fin link der du kan lese masse om Goths. Ellers kan du søke på www.google.com. Bruk søkeordet goth, og du vil finne masse info. (Selv fikk jeg ca. 913000 treff.)
Gjest Embla s Skrevet 20. juni 2003 #4 Skrevet 20. juni 2003 Her er en bra norsk side hvor du bør finne det du søker: www.gothamnights.com/
Gjest Scarlet Skrevet 23. juni 2003 #5 Skrevet 23. juni 2003 Dette er en livsstil akkurat som det meste andre. Og det er ikke slik at man tror på Satan, dyrker Satan og det meste som veldig mange tror. Og det heller ikke slik at alle som hører på black-metal/goth-metal etc. er for kirkebrenning, likskjening og velting av gravstøtter etc. Der har samfunnet tatt feil! Det er veeldig få i dette miljøet som er for slike ting. Jeg er "metaller" så dette vet jeg veldig godt. Det er sykt irriterende at samfunnet tar alle under en kam. Det er også sykt irriterende at man ikke kan få gå på gata uten å bli uglesett, sendt stygge blikk og himlende øyne. La folk få være som de er så fremt de ikke gjør skade for samfunnet. Også vil jeg i tillegg legge til at det er forskjell på gothere og metallere. Nida_Michelle: Om det går ut på mer enn musikk, livsstil og klesstil må bli opp til hver enkelt. For mange så er det ikke mer enn det. Hva man mener/tror er opp til hver enkelt. Dette miljøet er ikke et eget "trossamfunn" som mange tror..alle tror ikke det samme, og noen tror ikke på noe i det hele tatt. Det er veeldig få som presterer å si at de tror på Satan, dyrker Satan da dette som regel kun er noe samfunnet har laget til.
Bokalven Skrevet 23. september 2003 #6 Skrevet 23. september 2003 Dette er en livsstil akkurat som det meste andre. Og det er ikke slik at man tror på Satan, dyrker Satan og det meste som veldig mange tror. Og det heller ikke slik at alle som hører på black-metal/goth-metal etc. er for kirkebrenning, likskjening og velting av gravstøtter etc. Der har samfunnet tatt feil! Det er veeldig få i dette miljøet som er for slike ting. Jeg er black metaller så dette vet jeg veldig godt. Det er sykt irriterende at samfunnet tar alle under en kam. Det er også sykt irriterende at man ikke kan få gå på gata uten å bli uglesett, sendt stygge blikk og himlende øyne. La folk få være som de er så fremt de ikke gjør skade for samfunnet. Nida_Michelle: Om det går ut på mer enn musikk, livsstil og klesstil må bli opp til hver enkelt. For mange så er det ikke mer enn det. Hva man mener/tror er opp til hver enkelt. Metal-miljøet er ikke et eget "trossamfunn" som mange tror..alle tror ikke det samme, og noen tror ikke på noe i det hele tatt. Det er veeldig få som presterer å si at de tror på Satan, dyrker Satan da dette som regel kun er noe samfunnet har laget til. Bra svart. Selv er jeg ikke "metaller", men vennene mine kaller meg gotiker (i mine øyne er ikke dette helt det samme). Personlig liker jeg ikke metal generelt, men liker mer gotisk musikk, som CrüxShadows, Switchblade Symphony o. l. Det de fleste ikke er klar over at innen det gotiske miljøet finnes det ikke bare flere musikkstiler, men også flere klesstiler etc. etc. I Whitby i Storbritannia arrangeres det hvert år en gotisk festival to ganger i året. Du kan jo ta en titt på bildene jeg tok der i april: http://public.fotki.com/lunacia/gothic/whi...gothic_weekend/
Diva Skrevet 24. september 2003 #7 Skrevet 24. september 2003 Også enig med Scarlet. Flotte bilder, Lunacia! Skulle gjerne vært i Whitby selv,- spesielt ved de gamle ruinene. Jeg har selv en bror som går under kategorien gother, og jeg vil bare egentlig si det samme som har blitt sagt her. Han liker black metal, men han er IKKE satanist. Det er noe gamle redde damer har kommet med, tror jeg. Folk tror helst det som er "enklest" og tenker ikke så mye over annet enn førsteinntrykket.... I perioden etter likskjendingen i Skien, så var jeg litt redd for at han og vennene hans skulle få ufortjent pepper. Folk "vil" liksom tro at folk som er mørkkledde og hører på visse typer musikk, er onde og skumle og antikrist. Jeg blir rett og slett forbannet! Folk tenker ikke videre langt - det er i allefall sikkert. Jeg kjenner til noen gothere selv, og de er milelangt fra det mange folk tror de er....
Gjest Embla s Skrevet 24. september 2003 #8 Skrevet 24. september 2003 Folk tenker ikke videre langt - det er i allefall sikkert. Jeg kjenner til noen gothere selv, og de er milelangt fra det mange folk tror de er.... *nikker* De gothere jeg har kjennskap til, er intelligente, reflekterte mennesker.
Gjest Embla s Skrevet 24. september 2003 #10 Skrevet 24. september 2003 ..bare litt rare... 8) .... ja. Det kan du ha helt rett i
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2003 #11 Skrevet 24. september 2003 Jeg er hobby-gother, jeg. Eller "goth light", kanskje. Kler meg gjerne i svart og nagler når jeg går ut. Mesteparten av garderoben min er svart, men jeg har jo noen farger også, da. Liker ikke black metal, men gotisk-metall har jeg sansen for. Er også interessert i fantasy, kjenner en del gothere som også er intr. i det...
Gjest Embla s Skrevet 24. september 2003 #12 Skrevet 24. september 2003 Jeg er hobby-gother' date= jeg. Eller "goth light", kanskje. Kler meg gjerne i svart og nagler når jeg går ut. Mesteparten av garderoben min er svart, men jeg har jo noen farger også, da. Liker ikke black metal, men gotisk-metall har jeg sansen for. Er også interessert i fantasy, kjenner en del gothere som også er intr. i det... Også har du fått blomst i dag
Gjest GreenSky Skrevet 24. september 2003 #13 Skrevet 24. september 2003 meg? *rørme* så hyggelig, da! Takk for det! :D
Bokalven Skrevet 26. september 2003 #14 Skrevet 26. september 2003 Flotte bilder, Lunacia! Skulle gjerne vært i Whitby selv,- spesielt ved de gamle ruinene. Ja, abbeyruinene er helt nydelige! Det finnes så mange fine slotts- og abbeyruiner i Storbritannia... Jeg elsker Whitby. Og Skottland!
Diva Skrevet 27. september 2003 #15 Skrevet 27. september 2003 Kanskje jeg heller skulle sagt d på pm, men har du vært i Skottland ? HAR så lyst til å dra dit :D : sukk : Kjempeflotte bilder var det i allefall:)
Bokalven Skrevet 29. september 2003 #16 Skrevet 29. september 2003 ..bare litt rare... 8) Nei, nei, nei, det er de andre som er rare!
Bokalven Skrevet 29. september 2003 #17 Skrevet 29. september 2003 Kanskje jeg heller skulle sagt d på pm, men har du vært i Skottland ? HAR så lyst til å dra dit :D Dra, da! Flott sted! Har vært der to ganger bare i år. Skal tilbringe fem uker der til neste år. :D
Donnie Darko Skrevet 2. oktober 2003 #18 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg går som oftest i svart, spiller i to blackmetal band og et gothmetal band... men jeg ser ikke på meg selv som en gother... mer en som bare er glad i metal ..De fleste gotherne jeg kjenner er veldig inteligente mennesker MEN de sitter på en meeeget høy hest og kikker ned på alle som DE tror ikke forstår dem. Jeg var slik selv en stund til jeg fant ut at jeg var for "jordnær" til og la meg oppsluke av alt det de presenterte for meg.. Sier ikke at ALLE gother er slik.. jeg kjenner noen få som ikke er sånn og
Bokalven Skrevet 3. oktober 2003 #19 Skrevet 3. oktober 2003 De fleste gotherne jeg kjenner er veldig inteligente mennesker MEN de sitter på en meeeget høy hest og kikker ned på alle som DE tror ikke forstår dem Jeg kjenner MANGE gotikere som IKKE er sånn. Men mange er veldig sjenerte og kan oppfattes slik av folk som ikke kjenner dem, selv om de er verdens snilleste og hyggeligste mennesker!
Tusseline Skrevet 10. oktober 2003 #20 Skrevet 10. oktober 2003 Satan ( ) jeg blir forbanna når uvitende mennesker setter goth`er i bås, og plasserer dem automatisk under katogorien "satanist" så lenge de kler seg i svare klær, rocker til metal osv. Wake up! Kjæresten min kan man gjerne kalle en goth. Han digger svarte klær, nagler, svart neglelakk ( :oops: ) etc. og spiller i ett gothisk band, men dyrker ikke sin sjel i Satan av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå