Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Tenkte jeg skulle lage lapskaus, som skal vare til middag både for i dag og i morgen. Er det noen som har ei grei oppskrift om hvor mye jeg burde ha i av det forskjellige? (Vi er 3) Har: Svineknoke (1,3 kg.. er dette lite til en dobbel porsjon?) Poteter Gulrøtter Purre Kålrabi Skal også på butikken før jeg lager det... Noen forslag om andre ting jeg burde kjøpe? Setter pris på om noen svarer!
Lissi Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg pleier jukse med å kjøpe to poser med ferdig grønnsaksblanding. Vi er to og da holder det til to middager. Om du ønsker lage fra bunnen av så bør jeg jo vite hvor mange dere er som skal spise i dag og i morgen. Men om dere er bare 2 stk så holder nok dette til to middager. Men, 1,3 med svineknoke høres nok ut, skjær i små biter. 1 kg potet 1 stor purre 5-6 store gulrøtter 1/2 kålrot Du ser når du begynner å kutte opp om det monner.
Nilma Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Har: Svineknoke (1,3 kg.. er dette lite til en dobbel porsjon?) Poteter Gulrøtter Purre Kålrabi Skal også på butikken før jeg lager det... Noen forslag om andre ting jeg burde kjøpe? Setter pris på om noen svarer! I tillegg til de grønnsakene du nevner, synes jeg det er godt med litt sellerirot og løk i lapskaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå