Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hva er din beste oppskrift på varm sjokolade/kakao? Varm sjokolade hører adventen til!
Brunhilde Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg liker det helt enkelt. 1 plate 70% kokesjokolade, litt vann og 1 ss sukker smeltes på lav varme. Tilsett 6-7 dl melk og server med en liten kremtopp.
Gjest itla Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Samme som Brunhilde, men jeg bruker 2,5 ss sukker. Og gjerne en liten klype chilipulver og/eller kanel. Nå fikk jeg lyst på kakao...
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 2 striper mørk kokesjokolade som knekkes i to og legges i stort krus sammen med en skvett vann. Dette kokes ett minutt på maks i microen. Tas ut og røres (jeg liker best at den ikke er helt utrørt). Tilsetter melk og setter kruset tilbake i microen 1,5 til 2 min. Rører rundt og topper med krem om jeg har og nyyytes
The Kitten Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har vaniljesukker i min varme sjokolade, det er kjempegodt
Svimle Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Jeg lagde etter oppskriften til Christopher Sjuve (vg-tv), men synes den ble alt for mektig - too much chocolate! Men det var innmari godt med ekte vanilje i!
Gjest Eurydike Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Jeg liker å ha en bit kanelstang i kakaoen. En skvett cognac eller armagnac skader heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå