KittyBambi Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har noen spørsmål ift. trykksaker som jeg håper noen kan svare på * Hvor mange kirkeprogram er det vanlig å trykke opp når man har 50 gjester? (Vet jo at det kommer noen i kirken som ikke er invitert til selve bryllupet..) * Hvilke typer trykksaker bruker man i bryllup? Vet det er invitasjoner, kirkeprogram, bordkort, festprogram og takkekort.. Noe jeg har glemt?? Håper på noen bra svar
Honey Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Vet ikke direkte hva som er vanlig, men jeg kan svare for det vi skal gjøre. - Når det gjelder kirkeprogram kommer vi til å trykke opp til det antall gjester som det er forventet å komme. Dersom det kommer noen bare for å se på i kirken så tenker jeg at det kan være greit å ha salmebøkene tilgjengelige slik at de kan følge med på det. Kan jo be kirketjeneren henge opp nummeret på salmene som skal brukes, og evt presten si det. Synes trykksaker skal representere gjestene i kirken selv om det er koselig dersom andre kommer for å ta en titt også. - Du har nevnt alle de trykksakene vi har tenkt å ha i alle fall. Vi lager alt selv. Sammen med invitasjonen legger vi ved eget svarkort og frimerke for de som må sende det i posten. Jeg vet noen også pleier å legge ved kart, opplysning om overnattingsmuligheter o.l. Også lager vi kirkeprogram i sammen stilen som resten av trykksakene. Vi kommer til å lage festprogram som vi legger i en mappe med navnet utenpå slik at det fungerer som bordkort også. Inni legger vi med sanger, meny, gjestebeskrivelse, drikkebonger o.l. Takkekort tenker vi på når festen er over.
KittyBambi Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2008 Vet ikke direkte hva som er vanlig, men jeg kan svare for det vi skal gjøre. - Når det gjelder kirkeprogram kommer vi til å trykke opp til det antall gjester som det er forventet å komme. Dersom det kommer noen bare for å se på i kirken så tenker jeg at det kan være greit å ha salmebøkene tilgjengelige slik at de kan følge med på det. Kan jo be kirketjeneren henge opp nummeret på salmene som skal brukes, og evt presten si det. Synes trykksaker skal representere gjestene i kirken selv om det er koselig dersom andre kommer for å ta en titt også. - Du har nevnt alle de trykksakene vi har tenkt å ha i alle fall. Vi lager alt selv. Sammen med invitasjonen legger vi ved eget svarkort og frimerke for de som må sende det i posten. Jeg vet noen også pleier å legge ved kart, opplysning om overnattingsmuligheter o.l. Også lager vi kirkeprogram i sammen stilen som resten av trykksakene. Vi kommer til å lage festprogram som vi legger i en mappe med navnet utenpå slik at det fungerer som bordkort også. Inni legger vi med sanger, meny, gjestebeskrivelse, drikkebonger o.l. Takkekort tenker vi på når festen er over. Sanger, meny osv er kanskje greit å ha med ja.. Hvor mange gjester skal dere ha med? Hvordan tenker dere å gjøre det med gjestebeskrivelsene?
Solstrålejenta Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Vi kommer til å trykke flere kirkeprogram enn antall gjester vi har invitert. Jeg forestiller meg at det er vanskelig for den som står og deler ut kirkeprogrammene å vite hvem av de som kommer inn i kirken som faktisk er inviterte gjester og hvem som ikke er det. Dessuten håper vi jo at flest mulig som vi ikke får muligheten til å invitere til festen allikevel har lyst å få med seg sermonien. Så da skal vi ha et lite lager i bakhånd Vi inviterer vel rundt 110-120 gjester, så da trykker vi kanskje opp 150 kirkeprogram... Andre trykksaker vi skal ha er invitasjoner, bordkort, gjestebeskrivelse/festprogram/meny. Og selvfølgelig takkekort. Alle trykksaker lager jeg selv på data og får dem trykket hos trykkeri. Takkekortene tror jeg vi lar fotografen ordne.
Rampolina Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Vi kommer til å trykke flere kirkeprogram enn antall gjester vi har invitert. Jeg forestiller meg at det er vanskelig for den som står og deler ut kirkeprogrammene å vite hvem av de som kommer inn i kirken som faktisk er inviterte gjester og hvem som ikke er det. Dessuten håper vi jo at flest mulig som vi ikke får muligheten til å invitere til festen allikevel har lyst å få med seg sermonien. Så da skal vi ha et lite lager i bakhånd Vi inviterer vel rundt 110-120 gjester, så da trykker vi kanskje opp 150 kirkeprogram... Andre trykksaker vi skal ha er invitasjoner, bordkort, gjestebeskrivelse/festprogram/meny. Og selvfølgelig takkekort. Alle trykksaker lager jeg selv på data og får dem trykket hos trykkeri. Takkekortene tror jeg vi lar fotografen ordne. For jeg kommer og ser på dere
Solstrålejenta Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Ikke sant -enda en god grunn til å ha et ekstra lager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå