Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg skal kjøpe meg pudder for ein gongs skuld (bruker eigentleg lite sminke, men det er jo fint å kunne fikse seg litt ekstra nå i desse jule- og festtider! så då tenkte eg å gå til anskaffelse av pudder. Men eg lurer på kva for eitt? Tenkte kanskje å satse på mineralsminke pudder, men har ingen erfaring med dette. Har lest guiden her på kg, og fikk litt hjelp frå den, men eg er fortsatt ikkje heilt sikker på kva eg skal velje...

Noken som kan hjelpe meg?

Her er ein beskrivelse av huden min:

- lys med fregner

- litt rødleg

- lett blank/fettete i t-sonen

- nokre ureinheiter

Help anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal du bruke pudderet? Skal det bare brukes som "usynlig" pudder i T-sonen for å få bort det blanke, eller skal det brukes over hele ansiktet for å jevne ut huden?

Skrevet

Ja takk begge deler! Eller er det umulig? Er lei av blank hud men vil jo få bort det røde også;)

Skrevet

Skal du bruke pudder over hele ansiktet anbefaler jeg mineralpudder, for eksempel fra www.everydayminerals.com som har veldig ren og god mineralsminke til en veldig billig pris. Å bruke vanlig pudder over hele ansiktet tror jeg ikke er så bra for huden? Det vil ikke se like fint ut heller gjetter jeg på.

Når du bestiller foundationpudder fra Everyday Minerals kan du velge mellom fire versjoner:

Original Glo som gir huden en ekstra glød

Intensive som har en veldig god dekkevne

Semi-Matte som jeg tror er omtrent som Original Glo bare uten "gløden"

Matte som er den versjonen som matter best

Hvis du har fet og glinsende hud ville jeg holdt meg for det meste til matte-versjonen. Den fungerer ypperlig på meg, og jeg slet veldig med fet hud før. Det er blitt utrolig mye bedre nå da, nå som jeg bruker gode hudprodukter fra md formulations og kun bruker mineralsminke på huden.

Intensive kan også fungere, men jeg ville kun brukt det på fest og slikt, for ettersom den dekker bedre "synes" den jo bedre også. Det jeg gjorde en periode tilbake var å bruke intensive i ansiktet generelt og matte i T-sonen.

Everyday Minerals har også et pudder som heter "Silk Dust Finishing Powder". Det er "usynlig" og matter utrooolig bra. Kjempekjekt å ha det med i veska for å fjerne eventuell glinsing som dukker opp utover kvelden. Jeg bruker det så og si aldri lenger da, siden huden er blitt så mye bedre :)

Du kan bestille prøvepakker fra Everyday Minerals med tre forskjellige foundationpudder, en blush og en concealer til null kroner. Du må betale frakt da, naturlig nok. Dette er kjempekjekt, så man kan finne ut hvilke farger som passer best uten å måtte bruke masse penger på å prøve og feile først.

Skrevet

Jeg har omtrent samme hud som du beskriver ts, og jeg bruker Kanebo sitt kompaktpudder. Er kjempefornøyd med det :)

Gjest Gjest TS
Skrevet

Tusen takk for svar! :) Tenker jeg skl slå til å bestille en prøvepakke fra everydayminerals, men hvordan gjør jeg det...? Skjønnner ikke hva jeg skal gå inn på. Kan du gi meg en kjapp forklaring?

Og kan jeg også få en link til et sted der jeg kan kjøpe kanebo kompaktpudder? Så kan jeg sammenligne de og finne ut hva som passer best til meg;)

Skrevet
Tusen takk for svar! :) Tenker jeg skl slå til å bestille en prøvepakke fra everydayminerals, men hvordan gjør jeg det...? Skjønnner ikke hva jeg skal gå inn på. Kan du gi meg en kjapp forklaring?

Og kan jeg også få en link til et sted der jeg kan kjøpe kanebo kompaktpudder? Så kan jeg sammenligne de og finne ut hva som passer best til meg;)

Skulle til å forklare steg for steg nå, men kom på at det er allerede gjort her:

http://www.mote.no/forside/index.php/compo...ay-minerals-abc

Så kan du lese litt mer om Everyday Minerals også :) Det er blitt ganske populært i Norge!

Skrevet (endret)
Skulle til å forklare steg for steg nå, men kom på at det er allerede gjort her:

http://www.mote.no/forside/index.php/compo...ay-minerals-abc

Så kan du lese litt mer om Everyday Minerals også :) Det er blitt ganske populært i Norge!

heisann:)

Hvis du vil ha tips innen mineral-make-up; se på kvinneguiden sin test her! Everydayminerals er ikke like bra som glo etter testens mening og meg. Holdbarheten kan ikke være så veldig god fordi jeg ble veldig blank etter 10 min,selv om jeg brukte matte sin versjon;) Et godt tips er å invistere i Glo sin flytende foundation!

Har nå testet denne foundationen over lengre tid og er strålende fornøyd!

Et veldig godt tips er å bestille små prøver på forskjellige typer mineral make-up:)

Dette er en norsk side... anyone som husker linken til denne siden? står helt stilt :sjenert:

Dette er veldig smart siden da vet du som passer for din hud og hva som funker. jeg har allerede bestilt Glo sitt pressede pudder,selvom det dekker bra, så dekker det ikke mine røde kinn, så pleier å bruke flytende Glo minerals sin foundation (som gir en utrolig mye bedre dekkevne enn et pudder) og så det pressede pudderet oppå.

Jeg så selvfølgelig at du bare var etter et pudder som jevnet ut huden,men tenkte siden du hadde fregner, og da trenger du mer enn et pudder for å jevne ut huden vil jeg tro

Disse produktene er veldig drøye i bruk så jeg tror du blir fornøyd!

lykke til!:)

Endret av mari4ever
Skrevet
heisann:)

Hvis du vil ha tips innen mineral-make-up; se på kvinneguiden sin test her! Everydayminerals er ikke like bra som glo etter testens mening og meg. Holdbarheten kan ikke være så veldig god fordi jeg ble veldig blank etter 10 min,selv om jeg brukte matte sin versjon;) Et godt tips er å invistere i Glo sin flytende foundation!

Et veldig godt tips er å bestille små prøver på forskjellige typer mineral make-up:)

Dette er en norsk side... anyone som husker linken til denne siden? står helt stilt :sjenert:

Dette er veldig smart siden da vet du som passer for din hud og hva som funker. jeg har allerede bestilt Glo sitt pressede pudder,selvom det dekker bra, så dekker det ikke mine røde kinn, så pleier å bruke flytende Glo minerals sin foundation (som gir en utrolig mye bedre dekkevne enn et pudder) og så det pressede pudderet oppå.

Jeg så selvfølgelig at du bare var etter et pudder som jevnet ut huden,men tenkte siden du hadde fregner, og da trenger du mer enn et pudder for å jevne ut huden vil jeg tro

Disse produktene er veldig drøye i bruk så jeg tror du blir fornøyd!

Ja, hva som fungerer for hvem varierer nok fra person til person :) Everyday Minerals sin matte versjon sammen med silk dust holdt huden min matt selv da den fortsatt var veldig fet.

Mye mulig at Glo Minerals fungerer bedre for en del mennesker, men så er det vel en del dyrere også, så hvis Everyday Minerals testes ut først og fungerer fint så er kanskje ikke Glo verdt de ekstra pengene om du skjønner hva jeg mener. Sånn er det i hvert fall for meg. EM fungerer flotters, og da gidder jeg ikke prøve Glo, for selv om det kanskje ser enda bedre ut så synes jeg ikke det blir verdt pengene når EM fungerer bra :)

Jeg tror generelt mineralsminke i pudderform er bedre for huden enn i flytende form, en norsk hudpleier sa i hvert fall det. Men flytende mineralsminke er helt sikkert bedre enn vanlig flytende foundation :)

Skrevet
Hvis du vil ha tips innen mineral-make-up; se på kvinneguiden sin test her! Everydayminerals er ikke like bra som glo etter testens mening og meg.

Fant testen nå, det er denne du prater om?

http://galleriet.kvinneguiden.no/?view=ima...;galleryId=1419

Everyday Minerals er jo ikke med i testen... Sikker på at du ikke blander EM sammen med et annet merke nå?

Skrevet
Ja, hva som fungerer for hvem varierer nok fra person til person :) Everyday Minerals sin matte versjon sammen med silk dust holdt huden min matt selv da den fortsatt var veldig fet.

Mye mulig at Glo Minerals fungerer bedre for en del mennesker, men så er det vel en del dyrere også, så hvis Everyday Minerals testes ut først og fungerer fint så er kanskje ikke Glo verdt de ekstra pengene om du skjønner hva jeg mener. Sånn er det i hvert fall for meg. EM fungerer flotters, og da gidder jeg ikke prøve Glo, for selv om det kanskje ser enda bedre ut så synes jeg ikke det blir verdt pengene når EM fungerer bra :)

Jeg tror generelt mineralsminke i pudderform er bedre for huden enn i flytende form, en norsk hudpleier sa i hvert fall det. Men flytende mineralsminke er helt sikkert bedre enn vanlig flytende foundation :)

ja det varierer veldig;) men jeg har faktiskt en veldig fet t-zone jeg også, så det er synd det ikke fungerer for like bra for meg som for deg! :sukk: Helt enig at det er bedre med løs mineral foundation, og at flytende er ikke like bra for huden, men nå får jeg ikke kviser da,så det også spiller jo en stor rolle med løs/flytende variant

Enig i alt du skriver her, er bare jeg tenkte på dekkevnen. Pga pudder jevner ikke så utrolig mye ut huden+ at det setter seg ikke like fint utover dager etter egen erfaring, og mange andres:) veldig variert dette ja.

Tro meg, ville gjerne sluppet å bealt 200 kr hver dag med nytt pudder og foundation ( bestiller på nett). får trøste meg med at prisen er steget i norge på Glo sine produkter, å at jeg kan få det utrolig mye billigere på nett;D

Skrevet
hehe jeg blandet med et annet merke ja.... litt vimsete nå jeg.

Haha, godt det ikke bare er meg som surrer med ting :gjeiper:

ja det varierer veldig;) men jeg har faktiskt en veldig fet t-zone jeg også, så det er synd det ikke fungerer for like bra for meg som for deg! :sukk: Helt enig at det er bedre med løs mineral foundation, og at flytende er ikke like bra for huden, men nå får jeg ikke kviser da,så det også spiller jo en stor rolle med løs/flytende variant

Enig i alt du skriver her, er bare jeg tenkte på dekkevnen. Pga pudder jevner ikke så utrolig mye ut huden+ at det setter seg ikke like fint utover dager etter egen erfaring, og mange andres:) veldig variert dette ja.

Tro meg, ville gjerne sluppet å bealt 200 kr hver dag med nytt pudder og foundation ( bestiller på nett). får trøste meg med at prisen er steget i norge på Glo sine produkter, å at jeg kan få det utrolig mye billigere på nett;D

Æsj, fet T-zone er noe dritt :\ Har hatt perioder hvor det er så ille at det har lagt seg tykt lag med grisete fett på huden. Blæææh. Jeg er så evig takknemlig for at md formulations og mineralsminke faktisk hjelper!!

Men ja, flytende dekker helt sikkert bedre. Har inntrykk av at flytende mer legger seg som et dekkende lag utenpå huden, men pudderet mer går inn i huden og er usynlig men dermed ikke dekker like bra?

Skrevet
Haha, godt det ikke bare er meg som surrer med ting :gjeiper:

Æsj, fet T-zone er noe dritt :\ Har hatt perioder hvor det er så ille at det har lagt seg tykt lag med grisete fett på huden. Blæææh. Jeg er så evig takknemlig for at md formulations og mineralsminke faktisk hjelper!!

Men ja, flytende dekker helt sikkert bedre. Har inntrykk av at flytende mer legger seg som et dekkende lag utenpå huden, men pudderet mer går inn i huden og er usynlig men dermed ikke dekker like bra?

haha ja, jeg er endel surrete jeg,hehe:D

ja helt enig. hater at den er veldig blank jeg også:/. har det problemet hver dag jeg,grisete fett:S men men:D heldigvis er det bra noe som faktiskt funker ja:D

stemmer det med foundation og pudder,pudderet smelter mer inn i huden,men det gjør faktiskt glo sin flytende også:),aldri opplevd det med noen andre flytende foundation før :)

bare kom med flere anbefalinger på make-up og hudpleie hvis du bruker det;) tar gjerne imot tips jeg:D hehe

Skrevet (endret)
haha ja, jeg er endel surrete jeg,hehe:D

ja helt enig. hater at den er veldig blank jeg også:/. har det problemet hver dag jeg,grisete fett:S men men:D heldigvis er det bra noe som faktiskt funker ja:D

stemmer det med foundation og pudder,pudderet smelter mer inn i huden,men det gjør faktiskt glo sin flytende også:),aldri opplevd det med noen andre flytende foundation før :)

bare kom med flere anbefalinger på make-up og hudpleie hvis du bruker det;) tar gjerne imot tips jeg:D hehe

I feel your pain! Hva slags hudpleieserie bruker du? Jeg brukte diverse greier fra apoteket før og det gjorde nesten ingenting for meg. Bytta som sagt til md formulations, som er dyrt, men bra. Bare etter noen uker merker jeg stor forskjell nå! Dette, pluss at jeg slutta med billige foundationer og begynte med Everyday Minerals, har ført til at huden min ikke er no særlig fet lenger :D

Ellers fungerer Pore Minimizer T-Shine Control (eller noe sånt) fra Clinique veldig bra som nødløsning. Man smører det på i T-sonen og voila, det blir mattere med en gang! Det er flott å ha under sminke :)

Smashbox Photo Finish Light bruker jeg dessuten også noen ganger. Det er en primer man tar på huden før foundation, og gjør at sminken sitter bedre og finere. Jeg bruker den ikke så ofte fordi huden ikke er så fet lenger og dermed blir light-versjonen litt for tørr for meg, men for deg vil det kanskje fungere flott??

Endret av Tonje!
Skrevet

Er det http://www.kissme.no du mener??

Skrevet (endret)
I feel your pain! Hva slags hudpleieserie bruker du? Jeg brukte diverse greier fra apoteket før og det gjorde nesten ingenting for meg. Bytta som sagt til md formulations, som er dyrt, men bra. Bare etter noen uker merker jeg stor forskjell nå! Dette, pluss at jeg slutta med billige foundationer og begynte med Everyday Minerals, har ført til at huden min ikke er no særlig fet lenger :D

Ellers fungerer Pore Minimizer T-Shine Control (eller noe sånt) fra Clinique veldig bra som nødløsning. Man smører det på i T-sonen og voila, det blir mattere med en gang! Det er flott å ha under sminke :)

Smashbox Photo Finish Light bruker jeg dessuten også noen ganger. Det er en primer man tar på huden før foundation, og gjør at sminken sitter bedre og finere. Jeg bruker den ikke så ofte fordi huden ikke er så fet lenger og dermed blir light-versjonen litt for tørr for meg, men for deg vil det kanskje fungere flott??

kjekt å hørre det er andre som har det likt som meg!

jeg bruker dermalogica rensegele, tonic og aktive moistre. som er tilpasset normal/oliy skin. men denne tørker ut huden min noe ekstremt desverre:/

hørt mye bra om MD da:)

tror jeg går for denne serien neste gang! Hvilken serie tror du jeg ville passet?

T-zonen min er blank og fet,men ellers normal hud og sjelden kviser. kanskje litt tørrere nå siden det er vinter,spesielt rundt nesen. er rødsmusset i kinnene

hørt om den Clinique pore minimizer også! takk for supre tips=) skal testes ut

Bruker faktiskt en primer fra YSL -matt touche.men den gjorde bare huden min fetere:S merkelig egentlig siden hun dama på parfymeriet sa den var såååå god :forvirret:

Endret av mari4ever
Skrevet

EM er veldig bra! Bedre enn Glo, synes jeg, og det er mye renere. Synes det dekker veldig bra også. Hadde en foundation i Intensive i fjord, og den dekket ALT! Nå har jeg noen prøver som jeg bruker (fantastisk med småprøver til å ha i veska også).. Har mint concealer som jeg bruker et tynt lag på røde partier og original glo på toppen:) Ser både naturlig og pent ut. Hvis man har litt fetere hud, passer nok matte foundation bedre, eller dust it pudder.

Skrevet (endret)
kjekt å hørre det er andre som har det likt som meg!

jeg bruker dermalogica rensegele, tonic og aktive moistre. som er tilpasset normal/oliy skin. men denne tørker ut huden min noe ekstremt desverre:/

hørt mye bra om MD da:)

tror jeg går for denne serien neste gang! Hvilken serie tror du jeg ville passet?

T-zonen min er blank og fet,men ellers normal hud og sjelden kviser. kanskje litt tørrere nå siden det er vinter,spesielt rundt nesen. er rødsmusset i kinnene

hørt om den Clinique pore minimizer også! takk for supre tips=) skal testes ut

Bruker faktiskt en primer fra YSL -matt touche.men den gjorde bare huden min fetere:S merkelig egentlig siden hun dama på parfymeriet sa den var såååå god :forvirret:

Dermalogica skal jo være bra det også sier de! Kjedelig at den tørker ut huden da... Da er det kanskje greit å prøve md formulations.

Av facial cleansere har MD en vanlig en og en for fet ut. Jeg var frista til å kjøpe den for fet hud men er glad jeg lot være, for den vanlige er helt perfekt for meg, og den for fet hud er visst veldig sterk og man skal ha veeeeeeldig fet hud for å tåle den. Så jeg ville kjøpt den vanlige cleanseren.

Angående ansiktskrem er jeg litt usikker egentlig... Jeg har moisture defense antioxidant gel og synes den er veldig god, og etter hva jeg har skjønt er den god på kviser (som jeg har) og på fet hud, men på meg gir den ikke nok fuktighet. Så jeg har kjøpt en krem fra merket Decleor (som skal være veldig bra og fungere fint sammen med md) som heter Hydra Floral Anti-Pollution Emulsion som jeg skal bruke utenpå der jeg blir tørr. Så tror jeg det blir fint! :)

Endret av Tonje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...