Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest heffaluup
Skrevet

Er det gratis når du blir henvist gjennom lege? Eller billigere? Kan jeg ringe å bestille selv, forklare jeg trenger å få bli sjekket med ultralyd? siden blodprøvesvarene mine kaaaanskje tyder på at jeg har pco..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne bli utredet for barnløshet, derfor vil jeg til gynekolog snarest mulig, noen som anbefaler en plass i trondheim? Hvor de er trivelige, hjelper deg, har samtale og tar deg på alvor. Var nylig hoss lege og fikk bare beskjed om å gå ned i vekt. Men da dette er et problem for meg, så vil jeg ta det opp på nytt med gynekolog istedet, kanskje jeg får mere hjelp da... Har du fått hørt det samme? " gå ned i vekt, jeg nekter å hjelpe deg før du har gått ned i vekt" hva gjorde du da?

Skrevet

Skjønner at det er en kjip melding å få, men legen baserer seg på solig fagkunnskap når hun/han ber deg om å gå ned i vekt først. Tror det lureste du kan gjøre, er å bli enig med fastlegen om en plan, for eksempel at du endrer livsstil sånn og sånn, og så får du henvisning til gynekolog når du har begynt å gå ned i vekt (f.eks. etter to eller fem kilo). Det er viktig at du gjør den innsatsen du kan selv, og så skal selvfølgelig helsevesenet hjelpe deg med det du ikke kan gjøre noe med selv.

Gynekolog er billigere (men ikke helt gratis, tror jeg) når man har henvisning.

Skrevet
Jeg vil gjerne bli utredet for barnløshet, derfor vil jeg til gynekolog snarest mulig, noen som anbefaler en plass i trondheim? Hvor de er trivelige, hjelper deg, har samtale og tar deg på alvor. Var nylig hoss lege og fikk bare beskjed om å gå ned i vekt. Men da dette er et problem for meg, så vil jeg ta det opp på nytt med gynekolog istedet, kanskje jeg får mere hjelp da... Har du fått hørt det samme? " gå ned i vekt, jeg nekter å hjelpe deg før du har gått ned i vekt" hva gjorde du da?

Skal du bli utredet for barnløshet så må man ha prøvd i 2 år (eller har de gått ned til 1 år nå). Fastlege henviser oftest rett til St. Olav hospital i setedet for gynekolog. Dere skal mest sannsynlig få hjelp til å bli gravid også. Begge må utredes, selv om man har mistanke at det er hos den ene problemet ligger. På St. Olav så tar de seg veldig seriøst av deg. Men husk at man har øvre vektgrense for IVF. Men på St. Olav fikk jeg litt hjelp/oppfølging med slankingen i alle fall.

Du kan sikkert ta hele greia på Medicus (men de følger samme retningslinjer som på sykehuset altså) uten å gå via fastlege, men da må du regne med på å betale en god del mer!

• 1 måned senere...
Gjest sitronella
Skrevet

Få deg en henvisning fra fastlegen din til Medicus. Det gjorde jeg. Slapp alt som hette ventetider, fikk time halvannen uke etter legebesøket mitt. Er nå til utredning og tar masse blodprøver, har tatt UL av livmor og skal på ny time igjen om fire dager. Ikke en måned siden jeg var his fastlegen min og flagga problemet engang. Mao veldig kjapp, proff og i tillegg hyggelig oppfølging. Kan anbefales på det sterkeste! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...