Gjest Gjest_Gurilina_* Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Nå er det igang igjen! Fikk i februar påvist matintoleranse under behandling på Balderklinikken i Oslo, hos dr. Knobel. En blodprøve som ble sendt til Tyskland for analyse viste at jeg var intolerant overfor rug,havre,hvete,kumelk,egg og små utslag på løk og banan. Jeg avsluttet behandlingen hos Knobel etter at jeg synes ting tok veldig lang tid og fordi jeg jo av analysen hadde fått en pekepinn på hva jeg ikke tålte. Ja, jeg vet jo at dette kan ta svært lang tid..... Men jeg følte vi ikke kom noen vei. Etter å ha snakket med en lege på Byporten legesenter, har jeg nå startet å spise egg igjen. Hun fortalte at de som ikke tålte egg, ble svært dårlige når de først spiste det. Jeg er veldig glad i egg og spiste det ofte, uten å bli særlig dårlig. Kumelk,vanlig melk i seg selv vet jeg at er et stort problem. Mye romling i mage og mye luft med forferdelig lukt. Men det virker til å bare være vanlig melk og ikke syrnede melkeprodukter som f.eks kesam, yoghurt. Siden februar har jeg levd på Ryvita knekkebrød, men anfallene med hodepine, romlende mage og luft vender stadig tilbake når jeg har fått i meg noe jeg ikke burde. Finnes det virkelig ikke et preparat som hjelper til?? Idag har jeg kjøpt Citrosept hos Life og det er tydelig satt igang noe, for magen jobber og hodet verker. Skal prøve meg hos homeopat på torsdag og håper han kan hjelpe meg. Problemet er at jeg synes det er fryktelig mange kategorier innenfor dette temaet, og jeg er faktisk usikker på om jeg har glutenallergi, er matintolerant eller bare har gjærsopp (candida) i magen. Jeg vet jo at matintoleranse kan føre til sopp i det maten man ikke tåler ikke blir fordøyet og blir liggende å gjære i magen.... Men det er vel ikke dermed sagt at jeg har glutenallergi? Tilgi meg for å rote meg bort i denne jungelen. Noen som har prøvd healing på området?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå