Gå til innhold

Reflektor - jakten på den perfekte fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare rett og slett sjokkert, jeg må si jeg viste ikke det fantes slike folk..

Bare meg som syntes det er litt rart å ha med bikkja på fødselen, velge keisersnitt fordi mannen ikke kan ta fri mer enn en dag og bruke fødselhypnose....

Er det normalt? Har jeg bare gått glipp av disse unormale tingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er bare rett og slett sjokkert, jeg må si jeg viste ikke det fantes slike folk..

Bare meg som syntes det er litt rart å ha med bikkja på fødselen, velge keisersnitt fordi mannen ikke kan ta fri mer enn en dag og bruke fødselhypnose....

Er det normalt? Har jeg bare gått glipp av disse unormale tingene?

Jeg reagerte også.

Skrevet

Jeg håper å tror at dette er ekstremtilfellene av det ekstreme.

Skrevet
Jeg håper å tror at dette er ekstremtilfellene av det ekstreme.

Er nok det...

Skrevet

Jeg syns det var veldig interessant å følge disse tre variantene av fødende. Syns også det var merkelige folk, men veldig rørende å se de små komme til verden på ulike vis. Tror ikke man kan regissere sin egen fødsel. Det lureste er vel å være åpen for at det som skjer det skjer....

Skrevet

jeg ble så provosert av legen på sykehuset som hun som skulle ta keisersnitt - hvor han fortalte om at for kvinner som er bekymret for smertene er det flott med keisersnitt slik at de vet når ting skal skje.....

Greit nok at noen tar keisersnitt, men synes man bør sette barnets beste foran seg selv og sine ønsker.... og det beste er jo å bli født på normalt vis hvis man har mulighet for det.....

men synes det var tøft å se de barna som ble født.. de filmet jo ALT, helt rart å se hvordan barna egentlig kommer ut der nede..

Har fått to barn selv, men er ikke så lett å få se hva som skjedde :ler:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Tror jeg aldri har sett sånn filming av fødsler før. Kjære vene :D Synes det så ut som hun hundedama hadde så lett fødsel jeg. så bare koselig ut liksom:)

Skrevet

Hadde hun med bikkja???

Skrevet
Hadde hun med bikkja???

Hun hadde den vel ikke med, men planen hennes var å føde hjemme, uten helsepersonel og med hundene (3?) tilstede...

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hun hadde den vel ikke med, men planen hennes var å føde hjemme, uten helsepersonel og med hundene (3?) tilstede...

Med tanke på hvordan bikkjene mine oppfører seg når vi har sex med de til stede skulle jeg aldri hatt dem med på noen fødsel nei!!! :O

Skrevet

Hørtes veldig gjennomtenkt og hygienisk ut! :roll:

Og hun som skulle ta keisersnitt som skulle ta pedikyr, fikse neglene og sy på falske øyenvipper for anledningen! :lol:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å ha på det grann sminke eller neglelakk da jeg tok keisersnitt. De ville se min ekte hudfarge under operasjonen.

Gjest Helsearbeider
Skrevet

Synes dette var en positiv dokumentar! I England er de tydeligvis kommet mye lengre enn i "annerledeslandet" Norge ,når det gjelder å resepektere at brukere av helsetjenester har ulike ønsker, (selv om det kan være ganske spesielle ønsker..)

Om noen har tro på fødselshypnose, ønsker et selvvalgt (og selvbetalt) ks, eller om de føder hjemme med hundene sine resepekterer jeg uansett valget deres fullt ut.

Skrevet

Jeg så ikke programmet; kan noen fortelle litt mer om fødselshypnose? Høres interessant (og totalt uaktuelt) ut...

Skrevet
Jeg så ikke programmet; kan noen fortelle litt mer om fødselshypnose? Høres interessant (og totalt uaktuelt) ut...

Jeg vet ikke så mye,men det tar utgangspunkt i at man skal se for seg at man kan "puste ut" barnet...På en måte skal man gjennom hypnose klare å innstille seg selv på å ikke føle fødselssmertene. Jeg har sett en annen dokumentar om det på TV Norge, også den fra England. Hun som fødte der hadde en fødsel som ble igangsatt på sykehuset. Hun hadde flere barn fra før,og mente at hypnosen virkelig hjalp.. På forhånd hadde hun gått til hypnoseundervisning hos han McKenna,eller hva han heter (kjent fra hypnose tv-shows)..

Skrevet
Jeg vet ikke så mye,men det tar utgangspunkt i at man skal se for seg at man kan "puste ut" barnet...På en måte skal man gjennom hypnose klare å innstille seg selv på å ikke føle fødselssmertene. Jeg har sett en annen dokumentar om det på TV Norge, også den fra England. Hun som fødte der hadde en fødsel som ble igangsatt på sykehuset. Hun hadde flere barn fra før,og mente at hypnosen virkelig hjalp.. På forhånd hadde hun gått til hypnoseundervisning hos han McKenna,eller hva han heter (kjent fra hypnose tv-shows)..

Oi, hørtes spennende ut! Tenkte det gikk ut på å være under hypnose mens man fødte jeg, for å "filtrere bort" smerte eller noe, og dermed glemme alt om fødselen etterpå...

Skrevet
Oi, hørtes spennende ut! Tenkte det gikk ut på å være under hypnose mens man fødte jeg, for å "filtrere bort" smerte eller noe, og dermed glemme alt om fødselen etterpå...

Ja,det var vel på en måte slik det skulle fungere. I "Jakten på den perfekte fødsel" hadde den fødende med seg en hypnotisør på selve fødselen,tror jeg. Men da fødselen begynte å trekke i langdrag og hun ble veldig sliten,forkastet hun hypnoseplanene etter råd fra jordmor. Deretter fikk hun lystgass og fødselen gikk greit.

Hun som var med i TV Norge-dokumentaren hadde med seg et innspilt lydbånd der hypnotisøren instruerte henne i hvordan hun skulle puste, og se for seg hvor enkel og smertefri fødselen ville bli, så hun var vel på en måte under hypnose,ja.

Skrevet

Jeg gjorde noe lignende, bare ikke hypnose. Jeg øvde i alle måneden jeg var gravid på en spesiell teknikk som går på pusting og det å akseptere smerten, men ikke la den påvirke deg. Jeg merket stor forskjell fra den fødselen der jeg ikke hadde øvd på denne teknikken til den neste fødselen der jeg hadde øvd på denne teknikken. Smerten var nok den samme, men hvordan jeg reagerte på den var totalt forskjellig.

Skrevet
Jeg gjorde noe lignende, bare ikke hypnose. Jeg øvde i alle måneden jeg var gravid på en spesiell teknikk som går på pusting og det å akseptere smerten, men ikke la den påvirke deg. Jeg merket stor forskjell fra den fødselen der jeg ikke hadde øvd på denne teknikken til den neste fødselen der jeg hadde øvd på denne teknikken. Smerten var nok den samme, men hvordan jeg reagerte på den var totalt forskjellig.

Hvordan kom du frem til teknikken?

Skrevet
Hvordan kom du frem til teknikken?

Leste. Rett og slett.

Og så øvde jeg masse. Hver kveld gikk jeg gjennom en mental trening. Jeg hadde en grusom fødsel nr en, og var villig til det meste for å slippe det samme med nr 2. Det slapp jeg. Smertene var nok de samme, men den mentale styrken og kontrollen over kroppen var en helt annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...